Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ørkenrotter

Startet af Ferretale, 8. Marts 2013, kl. 15:37

Ferretale

Er der nogen der ved hvor man kan købe ørkenrotter til foder?

Anne

I dyrebutikker til en ret høj pris. der findes også foderopdræt der har en mindre bestand af ørkenrotter, men da er ret utilregnelige med avl, så er det sjældent noget du kan købe. De fleste der opdrætter dem gør det fordi de har en slange der ikke vil spise andet og bruger derfor alting selv.

Jeg har selv en lille bestand af ørkenrotter, men sælger heller ikke ud, fordi de simpelthen producerer for lidt og man ved aldrig hvornår næste kuld kommer og om det overhovedet kommer. Du kan jo evt selv købe et avlspar og bruge ungerne til foder, eller søge på diverse sider hvor ørkenrotter sælges billigt eller bortgives, hvis man gør det klart hvad man vil med dem og skriver på en ordentlig måde bliver folk ikke sure, og der er nogle der godt vil sælge billigt til foder. Fik selv mine på den måde. hentede en flok hvor jeg beholdte de voksne til avl og ungdyrene røg til foder da de blev gamle nok. Sælger var informeret og inforstået med det. Det er selvfølgelig bare vigtigt man skriver på en pæn måde og lover en human aflivning.

Ferretale

Mit problem er bare at jeg ikke selv kan slå sådan en lille nuttet ørkenrotte ihjel...
Det tror jeg ihvertfald ik... Jeg skal være fuldstændig sikker på at den ingen smerter mærker...
Ellers kan jeg godt se, det ville være smart at have sit eget opdræt  :)

Håbede der var nogen som kendte en opdrætter på Sjælland, man kunne købe a  :)

Eliza

Jeg har desværre heller ikke kunne finde en som sælger til foder, for som Anne skriver så er de bare ikke lige så produktive som mus :(

jeg ka ikke ha økenrotter da jeg ikke ka tåle dem :(

hvis det alligevel lykkes dig at finde en der sælger ud, så må du meget gerne sige det til mig, for så køber jeg gerne ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

De er heller ikke så nemme at aflive som mus, jeg bryder mig heller ikke om det..! Jeg ville ønske jeg havde så jeg kunne sælge jer et par stykker, men får måske så jeg kan aflive 3-4 hver anden måned, når det går godt

Ferretale

#5
Eliza: ja øv det er så svært at finde, men siger til hvis det lykkedes  :)
          Det må du os gerne hvis du skulle være så heldig  ;)

Anne: Det var ellers rigtig sødt a dig  :) men kan godt se at det ikke er mange der kommer, desværre..

SmilVerden

Jeg ved godt det er lang tid siden du har skrevet dette opslag, men vi står netop og skal af med vores to ørkenrotter da de ikke kan sammen, og vi ikke kan have dem med når vi skal flytte lige om snart! Vi har prøvet at finde en ejer til dem i snart to m¨neder da vi helst ville give dem væk til hygge og kæl. Jeg overvejede at give dem til vores ilder Ea, men det ville være alt for svært for mig da det jo er mine hyggedyr. Men hvis i er interreseret er de gratis og kan afhentes i Lyngby. :-)

Ferretale

Citat fra: SmilVerden Dato 28. Oktober 2013, kl. 18:55
Jeg ved godt det er lang tid siden du har skrevet dette opslag, men vi står netop og skal af med vores to ørkenrotter da de ikke kan sammen, og vi ikke kan have dem med når vi skal flytte lige om snart! Vi har prøvet at finde en ejer til dem i snart to m¨neder da vi helst ville give dem væk til hygge og kæl. Jeg overvejede at give dem til vores ilder Ea, men det ville være alt for svært for mig da det jo er mine hyggedyr. Men hvis i er interreseret er de gratis og kan afhentes i Lyngby. :-)

Ellers mange tak, men jeg kan ikke få mig selv til at slå dem ihjel... Syntes det er svært nok at give dem mus som jeg køber frosne...
Håber virkelig du finder nogen som vil ha dem til kæl - da det lyder som om du er glad for dem  :)