Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dark Crystal Ferret Lukker

Startet af Dark Crystal Ferret, 17. Februar 2012, kl. 17:40

FerretParadise

Tænk jeg føler mig sgu bollet i røven i alt det her.
Der bliver skrevet en laaaang tråd om datterens sygdom osv osv, og det skulle så være grunden til, at nogle af dyrene skulle sælges.
Jeg skrev da pænt her i tråden, selvom jeg tænkte mit.
Og så går der ikke mere end 2 mdr, så bliver der spurgt på en hvalp til avl. Og jeg tror ikke ligefrem at Robert skal til at avle vel??
Jeg føler mig virkelig dum, og det bryder jeg mig ikke om.
Jeg synes det tangerer til samlermani dette her, og måske der er brug for hjælp fra professionel side. For dette er da ikke normal adfærd. Åhh det er mine små børn, dette er min drømmeilder, en som jeg har drømt om at få i flere år. Og vupti, så bliver den solgt. Og så går der ikke mere en 2 mdr, så bliver der fandemer spurgt på en hvalp.
Føj det er usmageligt... :X :X :X

Så jeg synes da virkelig alle opdrættere skal tænke sig om en ekstra gang, hvis de bliver kontaktet af Maria. De skal overveje om en af deres hvalpe skal blive kastebolde, da det jo er det der vil ske med dem.  :(
Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Jeg vil sige ligesom Ann  :S Og så føler jeg mig godt nok røvrendt

Jeg troede jeg gjorde en god ting med at hjælpe dig ved at købe to af dine dyr  :( At Janus og jeg så ikke kunne sammen og han flyttede ned til Randi er en hel anden ting.

Ja jeg er så målløs at jeg ikke aner hvad jeg skal skrive......jeg er dybt skuffet og jeg håber virkelig du snart gider tænke før du gør noget  :( Og så pas dem du har i stedet for at købe flere dyr som du ikke magter


mette11

Jeg har virkelig ingen forståelse for det her. Selvom det skulle være Roberts ilder, hvorfor kan han så ikke beholde en af dem de har?? Eller to, da ildere jo har bedst af at bo flere sammen?? Nu vil jeg ikke dømme for hurtigt, men det lyder helt ærligt lidt suspekt det her. Hvordan kan i overhovedet overveje at anskaffe jer flere dyr nu?? Uanset hvor den ilder skal bo, skal der jo tages ansvar for den og det ansvar har man så længe dyret lever - ikke indtil næste krise i ens liv (for der kommer helt sikkert flere). Man kan ikke bare vælge at tage ansvar for et dyr når det lige passer ind i ens liv. Man har ansvaret for det dyr også selvom ens liv er noget lort og alt går galt.

Det er jo flere gange at det er sket at der er blevet købt dyr, solgt dyr, købt dyr, solgt dyr osv. Jeg har ikke fulgt med i alt, men det er da flere gange i har solgt ud af ildere. En kat var der også på et tidspunkt - hvor den blev af og hvorfor ved jeg ikke. En gang kan man komme til at tage munden for fuld. Det forstår jeg. Man kan også havne i uheldige situationer og livet arter sig ikke altid som man selv vil. Det kan ske for os alle. Men når det er noget som sker gentagne gange - ja så bliver jeg meget skeptisk. Det er levende væsner der er tale om her. Det er ikke ok at gøre disse ting igen og igen. Hvis man ikke kan overkomme at have mange dyr - jamen så må man sgu lade være med det!! Og hvis man senere mener at man kan, så må man vente og se tiden an, så man ved om det varer ved denne gang, for ellers går det igen ud over uskyldige dyr.
Hvordan man kan påstå at man elsker sine dyr ufattelig meget, gå af med den og kort tid efter begynde at se efter nye har jeg absolut ingen forståelse for og det får jeg nok aldrig.

PiaLyng

Om det så er Robert der ville have nye dyr.. Hvorfor sidder Pixel så her? og hvorfor flyttede Fnug?
Var det ikke netop hans ildere?

Cille

Jeg er stadigvæk skide ligeglad med hvad/ hvem /hvorfor og om det til avl eller kæl.

Det stadigvæk samme historie der gentager sig, og man spørger ikke på en ilder hvis man ikke vil købe.... den historie køber jeg ikke.
Det tror jeg ingen gør herinde efterhånden.

Vi har hørt alle historier og bortforklaringen før.
Det altid det med en tude udmelding af en eller anden slags, med hvorfor man skal af med dem, og herefter hvis man går folk på klingen.
Så bliver det til at det er enten børn eller kærestes skyld, og til sidst at det hele bare er misforstået.

Så kommer historierne hvorfor man nu igen måske skal have nye, og ihhh og åhhh .
Regner du med at vi gang på gang siger, åhhh og ihhh hvor er det synd og neeej det kan vi da godt forstå..... og senere jamen vi synes da det fint du skal have nye...igen igen
Kan være der nogen der skal omdøbes til boomerrang ferrets, lige bort set fra boomerangen jo er den samme som kommer tilbage, og ikke en ny.

Efter hvad du har skrevet før så flytter Robert jo med dig i første omgang indtil i finder noget til ham... men stadigvæk som Mette 11 siger, i har da flere dyr, så må i jo deles lidt om dem i har nu.
Hvis det for at få efter egen linje, så har du jo for nyligt fået en retur, plus hendes kammerat..... så kunne han jo tage dem.

Jeg ved godt at det i dit hovede nu bliver til.... jamen du også altid efter mig og du kan ikke li mig.
Men ved du hvad, der tager du fejl.
Den eneste grund til jeg ikke sagde noget sidst var ego grunde, fordi jeg godt ville have købt Pixel, men jeg gad ikke slikke røv for at få ham.
Jeg kan ikke være mere ligeglad med dig, og jeg er ikke engang skuffet over dig.... jeg havde forventet det.
Det eneste jeg går op i er dyrene, og at de ikke skal være kastebolde.... eller købes som form for trøst, eller fordi "krisen" er overstået

Le Bon

Kan kun sige en ting TOTAL RESPEKTLØS  :@

Dark Crystal Ferret

Først og fremmest vil jeg sige at jeg syndes det er flot af jer, at i sidder og skyder på en person der ikke kan forsvare sig. Det må jeg indrømme! Det gør det også meget letter at fyre så mange rygter og mudder kager efter en person. Så flot arbejde alle sammen!
The Bird har skrevet jeg ikke havde internet pga. flytning.. Så det undre mig da lidt at i ikke har ringet til mig, i stedet for at sidde og bombarder mig totalt her med spørgsmål og rygter og mudder kastning. Måske i kunne få MIN forklaring hvis i havde taget jeres telefon og spurgt. For med så meget andet, så er der jo tit en god forklaring på de fleste ting her i verden, og ja.. det havde måske hjulpet. Kan se langt de fleste der har skrevet her inde har mit nummer i forvejen, og resten kunne jo kigge på min hjemmeside hvor mit nummer også ligger.

Anyway.. Jeg vil gerne give jer den forklaring.

Skal jeg have, eller søger jeg en ny avls tæve?? Og Svaret er Nej! Mildt sagt ved jeg ikke hvor i alt verden at ordret Avls tæve overhovedet er kommet ind i historien her, eller hvordan personen der har udtalt sig om historien helt fra start, overhovedet har kommet til at den her tæve skulle være til avl. For Avls tæve har ALDRIG været på tale, så det undre mig rimelig meget hvor den del af hele mudderkastningen kommer fra.

Men tænker i får hele min version af historien, og så kan i jo så tænke, sige og gøre hvad i vil efterfølgende. Hvem i stoler mest på kommer nok an på hvilken klikker i tilhøre fortiden. For i visse kræse er jeg en løgner, og sådanne rygter eller hvad jeg nu skal kalde det, kan jeg ikke lave om på. Hvad folk siger om mig, og har sagt om mig de sidste 3 år har jeg ikke mulighed for at lave om på. Efter som folk jo har frihed til at tænke som de vil, og jeg kun kan prøve at bevise det er løgn og latin, via mine handlinger. At mine handlinger så ofte – i de samme kredse – ofte bliver drøftet og ofte får godt 10 kg mere indhold oven i, uanset hvor meget jeg prøver at gøre tingene rigtig, kan jeg ikke rigtig ændre på. Jeg har prøvet, men folk har åbenbart deres egen mening og så kan jeg hoppe og danse og gøre præcis hvad jeg vil. En gang uvenner, altid uvenner... virker det til. Men det var ikke mit ønske.. det kan jeg lige så godt slå fast.

For et stykke tid siden blev jeg kontaktet via telefon af en hvalpekøber som købte en avls hvalp fra vores første kuld. De fleste kan vel gætte hvem, efter som jeg samtidig kun har solgt en avls hvalp i det kuld. Men lad det nu ligge, jeg gider ikke bruge min tid på mudder kastning, og jeg gider simpelthen ikke ned på det plan. Så vi siger bare en person som købte en avls hvalp fra mit og Roberts A kuld..

Nå men, personen ville gerne at hvis der kom hvalpe i det kuld, at han kunne få lov at avle videre på linjen. Og det ville kræve en underskrift fra mig, eller samtykke, efter som der er en rimelig streng kontakt på denne avls han. Aftalen blev at hvis der kom en han i kuldet, når tæven de havde parret op fik hvalpe, så kunne de godt bruge den til videre avl, såfremt det kun blev til eget brug. Altså ikke låner den ud osv. Kun eget avl. Udover det blev det aftalt at en af deres tidligere hvalpe købere skulle overtage denne hvalp, og have den boende sådan at de selv ikke fik for mange dyr. Alt dette var okay for mig. Og jeg ville gerne skrive under på det.

Så blev hvalpene født, 3 stk. kom der. En han og 2 tæver. Den ene tæve var albino og det syndes jeg var en smule pudsigt og hyggeligt, da hvalpenes far jo stammer fra en sort linje.

Nu har det heller ikke været en hemmelighed fra min side at min dejlige kæreste er rimelig syg. Han har oven i købet fået 3 diagnoser oven i siden jeg stoppede opdrættet i starten af denne tråd (Til tvivlere om hvorvidt min datter og kæreste rent faktisk er syg – beder jeg jer gerne fortælle mig hvordan i ønsker jeg skal bevise det?  Vil i have en læge erklæring ind på forummet fra dem begge eller hvordan. For hvis jeg kunne ville jeg da gerne give en form for bevis, på at jeg IKKE er fuld af løgn omkring deres problemer... jeg ved bare ikke hvad i forventer jeg skal kunne give jer for at svare tilbage på den del?)

Det har stået på min facebook helt åbenlyst i mange måneder at min kæreste og jeg ikke kan bo sammen mere, efter som han er for syg, og hans psykiater har anbefalet os at hvis vi ville redde vores forhold, så var det ikke sikkert det kunne blive ved at vi kunne bo i samme hus. Skal i have hans diagnoser også? Eller hvordan?

Men efter som han har boet sammen med ilderne i lige godt 2½ år nu, så føler han ikke han kan leve uden dem. Så derfor så drømte han om at få en lille ilder eller 2 til at kunne gå med i sin nye lejlighed. For dem jeg har her, kan vi ikke dele op på den måde i hentyder til her i tråden. Og skal nok komme tilbage til det sener ;)


Jeg dummer mig måske vældig meget et par dage efter jeg høre om den lille albino pige. Men jeg troede jeg kunne spørge ind til den lille pige, og jeg troede at avleren var en ven, så jeg ikke ville ende sådan her. Men tja.. uanset hvad.. så JA jeg ringede og hørte om den lille albino pige var solgt, og sagde at jeg var interesseret i hende hvis ikke hun var. Jeg havde ikke talt med Robert om det endnu, da det var meningen jeg ville vide først om den var solgt. Hvad den i øvrigt allerede var.
MEN jeg har aldrig aldrig aldrig, på noget tidspunkt villet have tæven til avl.
Det er der flere gode grunde til jeg ikke har.

1.   Jeg HAR allerede en avls tæve, jeg kan bruge når jeg starter mit opdræt op igen. Hvad skulle jeg med to avls tæver, nu jeg ingen han har.. Eller har jo Tjalfe, men det giver vel ligesom sig selv at jeg ikke kan bruge ham på nogle af dem, eller?

2.   Efter som der er sygdom i denne linje, så kan jeg virkelig ikke se noget som helst formål ved at avle videre på den? Det er min ærlige mening. Men jeg lader det være op til opdrætteren selv at vælge sine egne handlinger omkring den linje. Både fordi jeg ved de gerne vil gøre noget godt for linjen og prøve at avle sig ud af den kryptorkisme der viste sig i linjen sidste år, og ved at jeg stadig fastholder at tillid og samarbejde er en rimelig vigtig ting mellem hvalpekøber og avler. En ting man ikke skal tage for givet, og som kommer begge til gavn. Og hvis de mener de kan gøre linjen godt, så må de gerne det. I mit tilfælde døde den linje jo lidt ud via at vi mistede William kort efter hvalpenes fødsel, og Emma blev lukket pga sygdom under fødslen. Så i sig selv så bruger jeg ikke linjen mere, og kan heller ikke komme til det.

Men min kæreste betroede den dreng her til den her familie. En dreng der stadig den dag i dag kan give ham smil på læberne når han ser ham, og tåre på kinderne når han tænker på ham. Er det så mærkelig det ville være det helt store for ham at eje en hvalp fra den dreng?

Men avle på linjen, ej det ville jeg personlig aldrig gøre. Ikke når det allerede nu er bevist der er sygdom i den, hvilket jeg da i høj grad vil kalde kryptorkisme.

Men så gik der lige en lille uge, og så kom den her tråd til at ende med mudderkastning.
Men her har i så historien som den var. Om ikke andet fra min side.

Men jeg ville helst forblive venner med folk på forummet her. Og havde virkelig ikke set at rygterne, løgnene og overleveringerne ville komme så hurtig, og så fra så mange som ellers havde sluttet fred, skrevet jeg var deres ven, og som jeg har kendt og snakket med i så lang tid.

Men tænker jeg vil svare på jeres angreb en af gangen efterfølgende her, for så har i fået et personligt svar af mig.


Cille:

Okay.. du mener historien gentager sig. Yesser. Men du har ret i det er sket EN gang før. Jeg kan ikke rigtig se hvilke dyr jeg ellers har solgt?

Du skriver også.

" For der er da tit brokket over de dyr der netop blev solgt, ganske som de andre gange det er sket.
Historierne omkring hvorfor man skal af med dem er bare en ny en hver gang"

Lad mig høre engang. Et dyr af gangen. Bare så jeg lige kan blive vis på hvorfor du mener jeg må hade mine dyr så meget at jeg må sælge dem?

Emily Rose – Hvorfor kunne jeg ikke lide hende, hvad var MIT problem med hende. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Irish Coffee- Hvorfor kunne jeg ikke lide ham, hvad var MIT problem med ham. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Micko- Hvorfor kunne jeg ikke lide ham, hvad var MIT problem med ham. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Pixel Lionheart - Hvorfor kunne jeg ikke lide ham, hvad var MIT problem med ham. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Emma- Hvorfor kunne jeg ikke lide hende, hvad var MIT problem med hende. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Fnug- Hvorfor kunne jeg ikke lide hende, hvad var MIT problem med hende. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Shiva- Hvorfor kunne jeg ikke lide hende, hvad var MIT problem med hende. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Jeg bliver bare nød til at vide det. For mon ikke du, i din søgen når du leder efter steder hvor jeg har brokket mig over mine dyr, (hvilket rigtig mange i øvrigt gør somme tider herinde til tider) at du ville falde over lige så mange tråde hvor jeg stolt viser dem frem i billedetråde, eller skriver lange kærligheds historier om hver og en af dem? Ting der måske ville bevise at vi alle til tider brokker os over vores dyr, men vi elsker dem grænseløst inden i alligevel? For jeg kan virkelig ikke se hvordan du kun kan finde alle de negative steder frem hvor jeg har skrevet et eller andet negativt om en af dem. Det sker altså når man har ilder at de smadre noget, de bider, de sviner eller er irriterende på den ene eller anden måde. Men det gør da ikke man hader dem så meget at man bare vil af med dem? Og seriøst hvis du leder lidt i trådene herinde så vil du kunne finde dobbelt så mange tråde hvor jeg skriver jeg forguder mine dyr, og de er som mine små børn m.m. 

Hvis vi skal gå tilbage i tiden

Så havde jeg rigtig nok også nogle dyr i 2009 som jeg solgte.

Skal jeg lige spørge en gang til, for den her har du sagt før. Eller med andre ord, nu ved jeg den stammer fra dig. Så kan du ikke også lige forklare mig samtidig.

Tutankhamon – Hvorfor kunne jeg ikke lide ham, hvad var MIT problem med ham. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Klara (Kaya) – Hvorfor kunne jeg ikke lide hende, hvad var MIT problem med hende. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Kida- Hvorfor kunne jeg ikke lide hende, hvad var MIT problem med hende. Hvad har jeg skrevet siden du mener sådan?

Sorry – jeg kan ikke selv se jeg på noget tidspunkt har givet udtryk for jeg har hadet dem, eller de var "ikke ønsket" hos mig.

Så hvis du har en anden viden omkring mine følelser for mine dyr – så forklar mig lige den. Bare så jeg ved det selv også.


Ann: Forstår dig sq godt. Det gør jeg også. Men som skrevet tidligere, hvad skal jeg bruge en avls tæve til? Helt ærlig? Så har jeg to – og ingen han? Jeg ved simpelthen heller ikke hvor Avls tæven er kommet ind i billedet.
Men forstår du føler dig røvrendt her, forstår også jer der har købt dyr af mig hvis i føler jer lige så røvrendt her, og alt det. Det gør jeg faktisk også selv... For det var jo aldrig det der var meningen i at jeg ringede og hørte på den albino. Men den ballon er blevet pustet rimelig stor fra jeg lagde røret på og til jeg kom på nettet igen efter flytningen.

I forhold til professionel hjælp, så kan vi da også godt være enige om at hvis jeg virkelig var så langt ude at jeg købte dyr bare for at sælge igen, hvad rygtet åbenbart siger, så var det nok en god ide

Men eftersom jeg jo har hørt om tråden mens jeg ikke havde internet, og efter som jeg derefter havde mulighed for at tænke lidt over det hele, valgte jeg simpelthen at spørge min læge, og min kontaktperson om de mente det kunne være noget jeg led af. Og svaret var begge gange nej.
Hvis i vil, må i gerne få min kontaktpersons nummer også, og høre hende om hun mener jeg lider af noget i den stil. Så hvis det er, så send mig en pm. Så skal i få hendes nummer og så kan hun jo fortælle jer at det gør jeg ikke. Så den mulighed har i så, hvis i ikke stoler på mig.
Udover det så har jeg faktisk været i behandling for min psykiske lidelse i ligegodt 10 år nu, så hvis jeg også fejlede noget i den her stil, så ville der nok være blevet taget hånd om det meget tidligere. Men tilsyneladende så mener behandlerne jeg har haft kontakt med i de 10 år, ikke jeg har noget i den stil. Og jeg har skam også kendt folk der havde en lidelse der gjorde de anskaffede sig nye dyr som trøst eller af anden grund, for så at sælge dem igen. Og helt ærlig, så har de altså alle haft en hel del flere dyr, og en helt del flere arter, end jeg overhovedet på noget tidspunkt har haft.

Mette 11:

Nu ligger landet sådan at hvis jeg skulle dele nogle af de dyr vi har op, så ville det stadig gå udover en eller flere af dem. Efter som de går i hold. Og en eller flere ville gå alene i så fald.

Udover det har jeg en klar aftale med Angel og Bomulds tidligere ejer at jeg aldrig ville gå af med dem. Og igen, Bomuld er gammel. Jeg var, og er nød til at tage hensyn til hendes alder også. Så i de tos tilfælde, så nej, det kan jeg ikke, da jeg har en skriftelig kontakt/aftale med tidligere ejer om at de skal blive hos mig altid.
Og noget helt andet er, at Robert ikke ønsker nogle af dem skal deles om. Det ville sq da heller ikke være fair over for dyrene.


Cille: Igen igen.. Når jeg læser din sidste tråd, så tænker jeg bare.. kæft du må være fuld af had. Og igen, du har aldrig fortalt mig hvorfor vores dengang venskab, ændrede sig så drastisk så du pludselig hader mig så inderligt? Men tja.. det kan jeg jo ikke lave om på.
Om du vil slikke røv på mig for at få en af mine ilderer, siger vel også mere om dig end det gør om mig...


Men igen til jer alle sammen. Jeg kan helt ærligt sige, der har ALDRIG været tale om en avls tæve. Og nej jeg skal ikke ud og have flere dyr.
Jeg har ikke haft mulighed for at komme til nettet før nu, og jeg er sq ked af at se så mange venner sidde og tro på sådan noget. Og så slet ikke kontakte mig (eller nogle har kontaktet mig og fået min del af historien) men i har altså mit nummer. Kom dog for søren til mig næste gang i høre et eller andet, i stedet for??

Jeg vil ikke være uvenner med en hel masse. Nogle har dog valgt for mig, så det kan jeg ikke lave om på i de tilfælde.
Men jeg kan godt forstå hvis man får sådan en historie, og den reaktion det giver. Så ingen dårlige følelser her fra.
Jeg håber bare på folk vælger at kontakte mig, næste gang i høre noget om mig. For sladder om mig, det kan i hurtigt finde. Men i mange tilfælde er det med sladder også som historien med "en fjer bliver til ti høns" Og sådan tror jeg altså det er med ALLE rygter om ALLE herinde på forummet.

Nu har i fået min forklaring, jeg ved godt mange sikkert har rigtig meget høvl tilbage til mig. Og jeg forventer ikke at folk ændre holdning til mig, eller noget i den stil. Jeg syndes bare gerne jeg ville forsvare mig lidt her. Og hvis i har nogle yderligere spørgsmål jeg vil gerne bede jer om at give mig den i en PM, hvis i har den mulighed. For jeg har også lidt mistet lysten til det her forum, så hvis i vil have fat i mig, så skriv. Så kan jeg svare der.

Lena og Peter

#37
Synes så det er lidt kedeligt hvis det er sådan du opføre dig over for andre opdrætte, som du gjorde over for os...

For du ringer til mig, og vi snakker om en hvalp efter Ramses.. Grunden til jeg ringer er at jeg gerne vil have udstationerer en han, som du skriver og det kan jeg ikke i henhold til kontrakten, men du er så venlig at give os lov til at ida kunne have ham og at vi så kunne bruge han i vidre alv.. Vi snakker så også om hvordan det går med hvalpene og jeg fortælle at der er komme et albino i blandt de tre hvalpe der er..

Der går ikke lang tid og du ringer så tilbage til mig og spørger om denne hvalpe er ledig, da du  (DU) rigtig gerne kunne tænke dig en albino efter Ramses.. Om det så var til avl eller ej gider jeg ikke diskuterer her.. Robert blive aldrig nævne som køber eller ejer.,
Efter jeg havde snakkede med dig snakker jeg enda med Robert, fordi han gerne ville høre hvordan det gik med Ramses.

Jeg mener ikke man kan ringe til andre og spørge på en hvalp uden at fortælle med hvem og hvor den skal bor..  :nej:

Jeg må også tilstå at jeg gik et par dage og ikke viste om jeg skulle fortælle dette vidre, men jeg synes bare du skuffede os så meget.. Under 2½ mdr. efter du har solgt dine egne dyr ringer du og spørge om du kan købe en hvalp af os.

Jeg vælger at fortælle det til nogle af dem der har købt/hjulpet dig af med dine dyr denne gang, for jeg synes et eller andet sted at de skulle vide det... For synes sgu det ville være rigtigt syndt for dem hvis du købte en ny ilder så hurtigt.

Dyrenørden

Maria: Jeg kender dig ikke, men undrer mig rigtig meget over du skriver du forguder dine ildere og de er som børn for dig? Hvorfor er du så gået af med dem af 2 omgange?
Synes ikke der er nogen undskyldning for at gå af med sine dyr 2 gange som du har gjort hvis man er i tvivl om man kan have dyrene i de 10 år de måske lever så skulle man måske lige vente og se tiden an før man får nye!

Amazing Ferret

#39
Jeg kan da lige fortælle at du har glemt Mickey som du købte af Metnil i foråret 2009. Du var ihhh og ohhh så forelsket i ham, men han var vist kun hos dig i nogle dage og så sendte du ham videre til en veninde......og du fortalte ikke noget til Metnil...det måtte jeg gøre og hun blev skide ked af det fordi du have LOVET at beholde ham

Og så har du også glemt Felina som du prøvede at finde nyt hjem til....men det endte med du beholdte hende da opdrætter ellers ville slæbe dig i retten

Ang. Pixel ved jeg du har brokket dig over han bed
Ang Emma har du flere gange brokket dig over hun ikke kunne med nogle af dine andre dyr
Ang. Kida solgte du fordi hun bed
Ang Fnug synes jeg det var mega tarveligt af dig at "glemme" at fortælle køber at året før var Fnug MEGET syg mens du var indlagt

Og så synes jeg det er flot af dig at du sidder og sviner Ramses linje til pga kryptokisme når du så køber Irish hvor der også er kryp i......og fortæl ikke at du ikke vidste det for der var vist nogle som havde advaret dig, men du var skide ligeglad. Og ikke nok med det ville du parre ham op med Emily som er enormt indavlet   :(

Og så lige til sidst vil jeg ærligt indrømme at jeg tror mere på hvad Peter fortæller end hvad der kommer ud af din mund  :( Du har flere gange løjet overfor mig og andre

Minority ferrets

jeg undrer mig lige og nu er du her jo til at svare på spørgsmål :)

Hvorfor kunne robert ikke beholde den dreng som Pia fik? (jeg er seriøst dårlig til navne på andres ildere, sorry). Den var han da så glad for og hun skulle skrive en ansøgning og sådan på ham. Var det ikke hans ilder eller er der noget jeg har misforstået? Han kunne da kastreres og blive en kæledreng i stedet??
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

holmer

Tror sku aldrig folk herinde bliver enige om hvad der blev sagt eller gjort. Men det er selvfølgelig oz sjovere med rygter. Nu ved jeg ikk om det er rygter eller hvad det er i denne sag. Men ud fra mine  erfaringer med nogle af dem som skriver i denne tråd, så tror jeg allermest på det er rygter. Hvad maria gør med sine dyr blander jeg mig ikk i.

lussingen

Maria: For mig handler det ikke om, at jeg skal have beviser på at din datter/Robert eller dig er syge. Det er for mig faktisk underordnet i denne sag. Det jeg reagerer på er, at du/I vælger at lukke jeres opdræt og skille jer af med nogle dyr fordi din datter er syg. Dette havde jeg, som skrevet i mit tidligere indlæg, fuld forståelse for. Jeg er selv mor og ved, at hensynet til ens barn går forud for alt.
MEN jeg blev virkelig forarget, da jeg hører, at du har spurgt ind til albinohvalpen. Du siger, at det skulle være til Robert, og at det ikke var en mulighed at han skulle have nogle af de dyr der er hos dig nu. Jeg forstår bare ikke, at I skilte Jer af med en hel del dyr for ca. 3 måneder siden... Du skriver at hvis folk havde fulgt med på facebook, så har de i flere måneder kunne se, at dig og Robert ikke kunne bo sammen. Så er mit spørgsmål bare, hvorfor pokker kunne han så ikke få nogle af de dyr i sendte videre?????

Noget andet er, at du skriver, at du ikke ville avle på noget efter Ramses, for der var påvist kryptokisme. Så er jeg godt nok målløs, for INDEN du købte Irish Coffee, var du blevet gjort bekendt med, at der også var kryptokisme i hans linjer. Der er endda en opdrætter her i Danmark, der har lukket hele sin daværende linje ned, da der viste sig kryptokisme. Velvidende omkring dette, vælger du ALLIGEVEL at købe Irish Coffee? Det forstår jeg ærlig talt ikke!
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

PiaLyng

Men hvis man skrev til dig privat, fik man altså en sviner..
Jeg spurgte dig om du søgte en avlstæve. du skrev nej.. Jeg skrev okay var bare nysgerrig..
Og så gik der ellers lort i den.. At det var mig som startede rygterne.. At du har været så god mod mig, og jeg vist var utaknemlig. Og meget mere.

Vi nåede aldrig frem til en enighed. og fik aldrig svar på et spørgsmål.. Ét lille spørgsmål jeg også har smidt herind..
-Men jeg nåede frem til at det rygter du himler sådan op om.. Det jo i bund og grund ikke var et rygte.. og der kom aldrig rigtig de 10kg ekstra på.

Rygtet som jeg fik afvide:  Maria har spurgt på en albino tæve fra Peter - til at købe. evt til avl..
-Men et rygte er ikke et rygte hvis det i bund og grund er sandt..
Og ja.. det med avl kan diskuteres.. Men du var ude på at købe en ny ilder..

(og når vi kommer til kryptokisme.. så stop.. For du sagde du synes jeg skulle bruge Hamon i avl hvis hans kugler alligevel faldt ned..)

Nå vi kom til mit spørgsmål..
Hvorfor solgte Robert hans lille elsket ilder, Pixel Lionheart (der bor herhjemme), hvis han i bund og grund vidste i skulle flytte fra hinanden OG at han ville have ildere når han flyttede...?

PiaLyng

Citat fra: holmer Dato 10. Maj 2012, kl. 13:47
Tror sku aldrig folk herinde bliver enige om hvad der blev sagt eller gjort. Men det er selvfølgelig oz sjovere med rygter. Nu ved jeg ikk om det er rygter eller hvad det er i denne sag. Men ud fra mine  erfaringer med nogle af dem som skriver i denne tråd, så tror jeg allermest på det er rygter. Hvad maria gør med sine dyr blander jeg mig ikk i.

Det rygte jeg kender til er at maria ville anskaffe sig et nyt dyr. Og jeg havde så måske misforstået at den var til avl.
MEN.. at hun ville anskaffe sig et nyt dyr.

Dette er jo desværre ikke et rygte.. Da hun jo netop kontaktede en opdrætter omkring dette..

Så i bund og grund intet rygte :).

At der måske er kommet andre rygter.. det ved jeg sq ikke :)