Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

hvormange gær tabletter

Startet af tzari, 26. November 2008, kl. 14:59

tzari

må en ilder få om dagen/ugen.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

der står på pakken hvor meget en kat må få, jeg ville ikke give en ilder mere end det halve, i hvert fald ikke en tæve.
Hvis der står havd en killing må få så kan man vel gå ud fra det.


ludvig

er det vigtigt for ilderen at få gærtabletter? giver jeg ikke min...men er også helt grøn med ildere

Mewz

Citat fra: ludvig Dato 18. December 2008, kl. 13:23
er det vigtigt for ilderen at få gærtabletter? giver jeg ikke min...men er også helt grøn med ildere

Der er godt med b-vitamin i.  :ja:

Jeg giver 1 eller maks. 2 om dagen, som er hvad der er anbefalet til killinger.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

tzari

købte dem for at forkæle kattene og opdagede myg er helt elektrisk med dem så nu får ilderne også i ny og næ
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

ludvig

okay, det må jeg da prøve, vi giver ham noget andet vtamin, kan ikke huske hvad det hedder, men er sådan noget pulver noget, vi drysser over hans mad...noget vi har købt i bonny dyrehandel...tror ikke det var specielt til ildere, men ham manden gik direkte efter det da jeg spurgte efter vitaminer til ildere, og ludvig kan godt lide det=)

Anne

Nej det er ikke nødvendingt. Der er ogsp b vitamin i æggeblommer og jeg køber flydende  vitamin til mine, da de er vilde med det. Så det må man gøre op med sig selv.

Starshineferrets

Jäst tabletter är inte bra att ge till iller. Jag antar att ni menar öljäst? (brewers yeast)

För det första så ä jäst en svamp (fungus), vilket dels många djur inte tål, dessutom så kan det orsaka en svamptillväxt i kroppen som kan osaka en rad hälso problem, b.la i matsmältningssystemet samt i urinvägarna. Dessutom så kan jäst sätta en illers kalcium/fosfor mängd i obalans, eftersom jäst innehåller en hög mängd fosfor.

Många rekommenderar att man ska ge just öljäst till illrar med insulinom, eftersom det ska stabilisera blodsockret och insulin nivån. Numera har det framkommit at detta inte är fallet. Öljäst innehåller krom, som istället sänker blodsockret. Något man inte vill göra på en insulinom sjuk iller.

Är det B-vitamin man är ute efter finns det B-vitamin komplex att ge i tablett form, annars är äggula, fisk och rått kött samt ben en bra naturlig källa.