Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Barf - Vad för foderdjur?

Startet af Ceciliaolucifer, 8. Oktober 2008, kl. 22:56

Ceciliaolucifer

Jag är nyfiken på vad ni som utfodrar med Barf ger för hela foderdjur till era illrar? Vad får ni tag på? vad önskar ni att ni fick tag på?

Jag har gett:
Fisk, typ Sill
Dagsgamla kycklingar
Möss & pinkisar.

Jag kan få tag på hamster, kanin, marsvin men jag klarar inte av att ge det ännu..

Vad ger ni?

Amazing Ferret

Jeg vil gerne have mine over på barf, men de vil sq ikke spise kød >:D

Det eneste jeg kan få dem til at spise er mus

Mette - Evergreens Ildere

Alle de dyr vi har der kan lide at få kød, får kanin (ikke et mega hit herhjemme) daggamle kyllinger (super snack og mange af vores dyr kan lide det) tørret lunge, tørrede halse, tørret strupe, rå kyllingevinger (til tandrensning), og generelt alt fra høns... Vi har prøvet lidt forskelligt kød fra okse, får og kalkun og det kan de lide... Det eneste jeg ikke fodrer med er gris, da jeg forstod på Bobbyman at det ikke skulle være så godt for ilderne... Ret mig venlist hvis jeg har forstået det ukorrekt ;)

alle de typer gnavere jeg har tilbudt til de dyr der gider spise kød, spiser dem. Jeg har godt nok selv slemme samvittigheds kvaler ved at fodre med noget der kunne være kæledyr, men hvis det kan gavne mine kæledyr må jeg jo bide i det sure æble og acceptere jeg har et kæledyr der er super carnivor...  :ja:

Jeg er endnu ikke ret erfaren med barf, det kræver en del overvindelse fra min side at fodre med hele foderdyr, midstede jo for 7 år siden Dafne til en mus (en knogle snittede hendes spiserør og hun døde), men jeg bliver klogere og bedre til at acceptere ilderne har godt at det, for hver dag der går...  :dans:

Ceciliaolucifer

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Oktober 2008, kl. 09:02
Jeg vil gerne have mine over på barf, men de vil sq ikke spise kød >:D

Det eneste jeg kan få dem til at spise er mus

Vad händer om du bara tar bort torrfodret då och väntar ut dem? :) om alla illrarna är friska så gör det inget om dem vägrar äta på ett tag. Många börjar med att ge köttfärs blandat med råäggula och vetegrodsolja.

Men jag har några hopplösa fall här hemma  :lol:

Amazing Ferret

Citat fra: Ceciliaolucifer Dato 11. Oktober 2008, kl. 20:05
Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Oktober 2008, kl. 09:02
Jeg vil gerne have mine over på barf, men de vil sq ikke spise kød >:D

Det eneste jeg kan få dem til at spise er mus

Vad händer om du bara tar bort torrfodret då och väntar ut dem? :) om alla illrarna är friska så gör det inget om dem vägrar äta på ett tag. Många börjar med att ge köttfärs blandat med råäggula och vetegrodsolja.

Men jag har några hopplösa fall här hemma  :lol:

Jeg har prøvet at tage deres tørkost fra dem i et døgn og hvor der lå kød i stedet for og de rørte det ikke

Benita

bare et indput omkring ændring af foder.
For år tilbage ville jeg skifte foder for min Booggie pige. Prøvede at blande lidt råt i det tørre... No luck.. så forsøgte jeg at sætte begge dele men hver for sig. Ingen interesse for råt. Så til sidst fjernede jeg al mad, satte frisk rå kylling frem 5 dage i træk. 5 dage hvor Boogie sulte strejkede!! hun nægtede purre at spise andet end sit vante produkt. Så der gav jeg op. En ilder taber megen vægt på 5 dage uden mad!

Anne

jeg har fået Puk til at spise kød på følgende måde:

første periode: jeg lagde noget tørfoder ovenpå noget kød i en skål eller evd siden af, indtil hun havde vendet sig til det og ville spise tørfoderet der.

anden preiode: så blandede jeg tørfoderet ind i kødet, indtil hun gladeligt sorterede tørfoderet ud fra det ulækre kød ( i starten var der ikke ret meget kød med der kom langsomt mere og mere til)

tredje periode: Jeg hakkede noget kød meget meget fint (som fint fars) og knuste en håndfuld tørfoder, så blandede jeg det sammen og puttede i buret. Det kunne hun med lidt overtalelse godt spise...

så hakkede jeg kødet mindre og mindre fint (men pas på med de mellemsmå stykker for de kan blive kvalt....) og dryssede mindre og mindre knust tørfoder på.

Puk kan nu godt spise kød hvis hun absolut skal, men hun foretrækker stadig tørfoderet. Dog ser jeg hende spise kød af sig selv, and er vist hendes livret.

jeg er ikke så meget med at sulte sine ildere, når man kan gøre det på andre måder, har før prøvet dete md at sulte Puk og det gik abre overhovedte ikke godt så det kunne jeg ikke nænne og jeg gør det aldirg igen. Jeg vil nok sige max 1-1½ døgn uden mad før det begynder at blive synd...

lille_jill

Chucky var vidst med på sultestrejken hos Erika (hvis jeg lige husker rigtigt) og det var ikke nogen succes.
Han får tørret oksestube, men mest til at slæbe rundt på. Frysetørret luksus oksekød i minitern er han dog helt fjollet med. 50 gram kostede vidst 60 kr.. Men det er pengene værd. Ellers får han ducksoup.