Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvor mange har (eller har haft) en hørende silver?

Startet af Anne, 3. Juni 2009, kl. 14:49

Anne

HVor mange har en silver som de er 100% sikker på er hørende? Jeg kiggede lige den ande tråd om døve ildere, og alle indtil videre er jo silvere (ikke at det kommer bag på nogen). Så hvordan ser dte ud med silverbestanden herinde? Hvor mange kan høre?

Jeg kan lægge ud med Sif, der er ingen tvivl om at hun er hørende.

Amazing Ferret

Jeg har Izzy som dog ikke er født silver, men standard med bib og mitt. Hun er det man kalder Roan fordi hun skifter farve. Hun er nu en mørk silver og hører fint  :)

Izzy som 8 uger da jeg fik hende


Izzy nu, 4 år gammel

Anne

Vil lige sige at Sif også er født brun, og har roan. HUn havde ne lille blaze da jeg fik hende og nu ligner hun mere en haelrkin.

Bawa

Jeg har lille Inu. Han kan også sagtens høre  :ja:




( :ot: ) ..Amazing ferret: HOLD DA OP - hvor var Izzy bare nuttet som lille!!! er helt forelsket   :D :love:

Amazing Ferret

Ja Izzy var super nuttet som hvalp - men det er Inu da også  :fnis: Skal vi bytte  :lol:

Bawa

Citat fra: Amazing Ferret Dato  3. Juni 2009, kl. 15:19
Ja Izzy var super nuttet som hvalp - men det er Inu da også  :fnis: Skal vi bytte  :lol:

jeg elsker min lille Inu, men Izzy er godt nok flot! .. *overveje, overveje*  :lol: ..
aahhh, tror nu jeg beholder min lille Inu ..  :P

Amazing Ferret


Bawa


tzari

husk hovedaftegning er jo den og ikke silver der øger risikoen for døvheden(der er bare tit de kritiske aftegn på silvere), bare så folk ikke glemmer pastel og standard blaze,harlekin og pandaer risiko stadig er høj :)

Har haft en silver tomte ,han hørte FIN og var fuldstændig blind og det var medfødt.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

Jeg vil først sige at jeg syndes det er noget pjat at man skal undersøge døve silver. Jeg kan virkelig ikke se formålet,.Hvad jeg helt sikkert kan med Annes tråd her.
Største delen af alle de silver jeg kener kan høre. Kender kun én der ikke kan.

Oliver min søde nu afdøde silver dreng. Han kunne også høre!!! (Oliver var også roan og var født Standart)




PiaLyng

Freja Pelle er hørende (er jeg da næsten helt sikker på), men som resten af mine "dumme" ildere hører hun kun det hun vil hører.

Freja blev født standard med mitt. og bib. (mener jeg det hedder :-$) ,Men er nu silver  :)
billede kan ligges ind når jeg engang får mit kamera.

tzari

Hvis den ikke er født silver er den jo ikke genetisk silver men den farve den fødes med  ;) HVis i vil undersøge silvere så undersøg dog SILVERE ikke roan ildere  :X 

Problemet med silvere er deres lave snit alder(ja min blev 1½ år og døde af leukæmi kræft ligesom mange andre der bliver under 4 år) så den var da mere relevant og så lave en tråd med ildere med hoved aftegn
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Citat fra: tzari Dato  3. Juni 2009, kl. 17:59
husk hovedaftegning er jo den og ikke silver der øger risikoen for døvheden(der er bare tit de kritiske aftegn på silvere), bare så folk ikke glemmer pastel og standard blaze,harlekin og pandaer risiko stadig er høj :)

Har haft en silver tomte ,han hørte FIN og var fuldstændig blind og det var medfødt.

Citat fra: tzari Dato  3. Juni 2009, kl. 18:47
Hvis den ikke er født silver er den jo ikke genetisk silver men den farve den fødes med  ;) HVis i vil undersøge silvere så undersøg dog SILVERE ikke roan ildere  :X 

Problemet med silvere er deres lave snit alder(ja min blev 1½ år og døde af leukæmi kræft ligesom mange andre der bliver under 4 år) så den var da mere relevant og så lave en tråd med ildere med hoved aftegn

Lav din egen tråd :P Jeg har lavet denne udelukkende for at dem med hørende silvere kunne få lov at vise deres. En ilder som er startet som roan med er grå er også en silver, bare en roan silver. ldere som Oliver og sif var aldrig rigtige standarder som Izzy der var standard længe, men de har roan til fælles. Vil du eller andre lave en videnskabelige undersøgelse kan i jo bare lave en tråd ud fra deres kriterier men jeg er kun interesseret i HØRENDE SILVERE, om det så er roan silvere, dew eller overmarkerede, det er jeg ligeglad med.

Citat fra: Black Diamond Dato  3. Juni 2009, kl. 18:04
Jeg vil først sige at jeg syndes det er noget pjat at man skal undersøge døve silver. Jeg kan virkelig ikke se formålet,.Hvad jeg helt sikkert kan med Annes tråd her.
Største delen af alle de silver jeg kener kan høre. Kender kun én der ikke kan.

Ingen tvinger dig til at skrive og tråden har kun til formål at dem med hørende silvere kan vise dem her, intet andet.

Cille

Jeg har haft en del.
Jeg ligger ikke billeder ind,for mange af de gamle som ikke er her mere,har jeg kun på alm foto's og de ser ikke ok ud når man scanner dem ind og mange af dem er uskarpe.

Første var Futte,hun var født standard mitt,men blev med alderen silver.
Perle som var født silver og blev dew med aftegn.
Så fik jeg Chilli som var født standard harlekin,men blev med alderen silver med kun ganske lidt aftegn.
Så fik jeg chilli's bror Loke som var det samme...født standard harlekin og blev silver med aftegn.
Mellissa(ikke hende jeg har nu) som var født panda pastel og blev hen af vejen silver pastel.
Cosmo som også er født standard harlekin og nu er silver med aftegn(han virker så indimellem døv,men jeg ved han kan hører og folk der har været her har også set at han komme hvis man kalder og han altså gider :lol:)
Klister er også fødst standard harlekin og er nu silver
Titania som er født silver og stadig er silver.

til sidst en både og....
Sidse som herhjemme vil gå under silver,men i mine øjne var dew med aftegn
Sidse døjede så desværre fra starten da jeg fik hende med mellemøres betændelse og blev også aflivet af den grund,fordi uanset hvor meget vi gjorde kom det igen og igen og til sidst gik det i hjernen...dyrlægen kunne ikke ligge dræn i hendes øre,da der ikke findes noget så småt.
Så derfor er hun en både og ang hørelse,for hun kunne godt høre ,bare ikke når hun havde betændelse,eller der stod vand i hendes øre.
Men havde hun ikke haft det problem var hun hørende.

De fleste af de hvalpe jeg har haft i de farver har også været hørende....det faktisk kun en der har været tvivl om ang hørelse.

Så alt i alt dem jeg har haft af silver-agtig farve har være hørende



Anne

Sorry Maria, kan se jeg misforstod dit indlæg, de rvar jeg lige for hurtig (mangler en flov smiley)