Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Diamond Ring Adria & Avanti Bátor (2009)

Startet af Starshineferrets, 13. Oktober 2008, kl. 23:32

Starshineferrets

Adria är en mörkt viltfärgad hona, med varmgula toner i underullen,
född 2008-04-18. Hon kommer från Ungern, och från en rent viltfärgad linje, utan blackself eller andra fancy färger.Adria har även lite vilt längre bak i släkten.
Trotts Adrias feminina kroppsbyggnad, har hon ändå en kraftig benstomme, med fin muskulatur.
Hon har ett gott temperament, även om hon är enormt envis och egensinnig.
Energin är alltid på topp, och hon vill gärna vara med där det händer saker.

Adrias stamtavla finner ni här:http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_stamtavle2?dbnr=3588








Avanti Bátor är en mörkt viltfärgad hane född 2008-03-27. Även han är från Ungern, och från en ren viltfärgad
linje utan några som helsta tecken.
Avanti har ett vilttypat utseende, med kraftig benstomme och välutvecklade muskler.
Det vilda i honom gör honom skyggare än den vanlige tamillern, hans instinkter är enormt välutvecklade,
men även om de ofta talar om för honom att fly, så tar
nyfikenheten oftast överhand och han kommer fram för att se vad som står på.

Avantis stamtavla finner ni här:
http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_stamtavle2?dbnr=3638






Båda djuren är uppvuxna på enbart BARF, och jag lägger stor vikt vid en hälsosam kost för mina djur.

Även valparna kommer att växa upp på enbart BARF och jag ser gärna att de får fortsätta med det i sina nya hem, självklart med mitt stöd.

Av färger förväntas enbart viltfärgade.


Dessa valpar kommer enbart att säljas till dem med illervana, som har både den tid och kunskap som krävs för att
uppfostra, stimulera och aktivera krävande illrar. De säljs inte till hem där de kommer att tillbringa större
delen av tiden i bur.


Valparna säljs ID-märkta, vaccinerade mot valpsjuka, besiktigade och försäkrade (för dem som stannar i sverige)
Med valpen följer: stamtavla, vaccinationsintyg, besiktningsprotokoll, sovpuff/filt, leksaker, sele, BARF-guide, BARF och tillskott för de första dagarna, presentkort samt livslång dygnet runt support.

Priset för en valp till sällskap är: 3000 SEK
Priset för en valp till avel är: 3500 SEK  (jag säljer endast ut till avel förutsatt att köparen delar mina tankar gällande avel samt är villig att följa de krav jag satt upp för vidare avel på denna linje.)
Vid export tillkommer kostnad för pass och rabiesvaccin

Min hemsida kommer snart att uppdateras, men tills dess finner ni den här: www.starshineferrets.se

Det går bra att bli uppskriven på intresselista redan nu.
Längre fram kommer dem jag anser vara lämpliga, och som fortfarande är intresserade utav valp sättas på valplistan.

OBS den här parningen kommer endast att genomföras om tillräckligt med intresserade finns, eftersom valparna kommer att vara såpass krävande,
att jag vill veta att alla kommer att få bra hem på förhand.

Jag ställer hårda krav på mina valpköpare, då jag vill att mina valpar ska få det bästa möjliga hemmet, där de får stanna hela livet.
Dessa valpar kommer som sagt att kräva betydligt mer av sina ägare än vanliga tamillrar.


Kontakt: illeruppfodning@starshineferrets.se
Sara // Starshine Ferrets

DarkGirl


Ceciliaolucifer


Starshineferrets

haha men cilla... hade innte du nått maxkvoteringen vad gällde SF valpar? *:P

Starshineferrets


Starshineferrets

Adria och Avanti är nu parade, och termin är satt till den 12 Maj

(ps. hemsidan finns numera även på engelska)

Starshineferrets

Nu har Adria gått drygt halva tiden... får se om det blir något utav det här :)
Valpdagboken har bytt adress och  hittas här: http://valpdagbok2009.starshineferrets.se/#comments4

Starshineferrets

tidigt tidigt i morse födde Adria 5 valpar.. sen kom även nummer 6, 7 och 8! Vet inte om hon är klar ännu!

tzari

Tillykke med de 8 spændende om der gemmer sig mere  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa


Starshineferrets

Tack! jag tror faktiskt att adria är färdig nu.. valparna diar som de ska och hon tar det lugnt

Amazing Ferret


Soelberg`s SUN ferret


Julie

eeej! der kommer bare hvalpe overalt nu. stot tillykke :)