Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

StarshineFerrets planer 2010

Startet af Starshineferrets, 18. November 2009, kl. 23:03

Starshineferrets

Starshine Ferrets Lava of Thunder Eller Starshine Ferrets Cherry Blossom Hailstorm & Diamond Ring MJ


Lava och Cherry kommer båda två från min egen Colorfulstorms kull födda 2009-05-11, det är ännu inte bestämt vem utav dem det blir som går vidare i avel till våren, eftersom jag vill se närmare på hur de utvecklar sig, och välja den som jag anser vara bäst att fortsätta min linje med.

Båda två är mörkt viltfärgade, välbyggda, muskulösa och stora honor. De kommer från en rent viltfärgad linje, utan vita tecken eller andra hårlag än korthår.  Båda deras föräldrar Adria & Avanti härstammar från Ungern.


Cherry är full av energi och upptåg, det finns ingenting hon inte kan. Hon är frammåt och kontaktsökande, men helst på hennes egna villkor.





Lava är lite mera tillbaka dragen än Cherry, men även hon kontaktsökande, och är gärna med när det händer saker.

Båda två är illrar av den lite tuffare sorten som kräver mycket aktivering, stimulans och berikning i miljön
Stamtavlan kan ses här: http://baltikum.dyndns.org/~fuglemat/index.cgi/vis_stamtavle2?dbnr=4364


Diamond Ring MJ kommer ursprungligen från Ungern, men ägs nu utav min samarbetspartner Mayflower Ferrets v/Marianne Petersen i Norge. Han är en mörkt viltfärgad hane, med kraftig och kompakt kroppsbyggnad.  Hans linje består utav otecknade illrar, främst viltfärgat. MJ är social och kontaktsökande, och har ett gott temperament i övrigt.




Precis som mina avelsdjur kommer valparna  att växa upp på enbart BARF och jag ser gärna att de får fortsätta med det i sina nya hem, självklart med mitt stöd.

Av färger förväntas  viltfärgat


Dessa valpar kommer enbart att säljas till dem med illervana, som har både den tid och kunskap som krävs för att
uppfostra, stimulera och aktivera krävande illrar. De säljs inte till hem där de kommer att tillbringa större
delen av tiden i bur.


Valparna säljs ID-märkta, vaccinerade mot valpsjuka, besiktigade och försäkrade (för dem som stannar i sverige)
Med valpen följer: stamtavla, vaccinationsintyg, besiktningsprotokoll, sovpuff/filt, leksaker, sele, BARF-guide, BARF och tillskott för de första dagarna samt livslång dygnet runt support.

Priset för en valp till sällskap är: 3000 SEK

Vid export tillkommer kostnad för pass och rabiesvaccin

Min hemsida kommer snart att uppdateras, men tills dess finner ni den här: www.starshineferrets.se

Det går bra att bli uppskriven på intresselista redan nu.
Längre fram kommer dem jag anser vara lämpliga, och som fortfarande är intresserade utav valp sättas på valplistan.


Jag ställer hårda krav på mina valpköpare, då jag vill att mina valpar ska få det bästa möjliga hemmet, där de får stanna hela livet.


Kontakt: sara@starshineferrets.se
Sara // Starshine Ferrets

FerretParadise

Åh hvor er det bare nogle smukke smukke dyr.
Det bliver en spændende parring, og nogle hvalpe jeg glæder mig til at følge. :)
Ann Hillerslev.

Line

Sikke nogle fine dyr.. Bliver helt sikkert smukke hvalpe :)

ilderhjemmet

 <3 <3 <3 <3 <3 <3 - savle savle savle savle savle savle  <3 <3 <3 <3 <3
glæder mig til at følge dem - savle savle savle -
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Cumulus-ilderavl

Det bliver enormt spændende.... glæder mig helt på dine vegne

FerretParadise

Jeg er så lykkelig. :) :)
Jeg skal købe en hvalp fra denne parring til avl. <3
Nu kan jeg næsten ikke vente til parringen er vel overstået, så dagene "bare" skal tælles ned til fødslen.
Jeg ved jo at Sara er meget flink til at lave billedetråde med hvalpene, så jeg kommer til at kunne følge godt med i min hvalpe opvækst. <3

Åh jeg måtte lige dele dette med jer. :)
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

tillykke med den, de er godt nok også smukke. altså forældrene!

Black Diamond

Citat fra: FerretParadise Dato  3. December 2009, kl. 14:07
Jeg er så lykkelig. :) :)
Jeg skal købe en hvalp fra denne parring til avl. <3
Nu kan jeg næsten ikke vente til parringen er vel overstået, så dagene "bare" skal tælles ned til fødslen.
Jeg ved jo at Sara er meget flink til at lave billedetråde med hvalpene, så jeg kommer til at kunne følge godt med i min hvalpe opvækst. <3

Åh jeg måtte lige dele dette med jer. :)

Ej hvor hyggeligt. Tillykke med den <3. Skal det være en dreng eller pige så?

Starshineferrets

Citat fra: FerretParadise Dato  3. December 2009, kl. 14:07
Jeg er så lykkelig. :) :)
Jeg skal købe en hvalp fra denne parring til avl. <3
Nu kan jeg næsten ikke vente til parringen er vel overstået, så dagene "bare" skal tælles ned til fødslen.
Jeg ved jo at Sara er meget flink til at lave billedetråde med hvalpene, så jeg kommer til at kunne følge godt med i min hvalpe opvækst. <3

Åh jeg måtte lige dele dette med jer. :)
Nu får vi hoppas att det blir valpar av den här parningen, så att en kan gå och bli dansker :) Och bilder kommer det självklart att bli! i massor!

FerretParadise

Ja jeg krydser virkelig fingre. Jeg glæder mig allerede til at læse den dansk. :)
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

Har glömt att updatera här!
Nu är det bestämt vilken utav honorna det blir som kommer att paras med MJ, och det är Cherry Blossom Hailstorm, från Min kull 2009.


cibatuchsi

uhhh spændende.
og så den lækre lækre pige(har været vild med hende siden de første hvalpebilleder) så 100% på det bliver noget så lækkert et kuld

FerretParadise

Åh altså... <3 <3
Jeg glæder mig sååå meget til der kommer hvalpe efter denne parring.
Så skal der en dejlig dreng hjem til mig, jeg kan snart ikke vente mere.. <3 <3
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

Cherry har även hon börjat visa tecken på löp, så om allt går väl blir det parning om ett par veckor

FerretParadise

Citat fra: Starshineferrets Dato 29. Marts 2010, kl. 09:37
Cherry har även hon börjat visa tecken på löp, så om allt går väl blir det parning om ett par veckor
HUURRRAAA <3 :dans: <3
Ann Hillerslev.