Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dyrlæge Pedersen (Vejle)

Startet af crudt, 25. Januar 2010, kl. 18:43

Dark Crystal Ferret

#15
Jeg fatter slet ikke en dyrlæge kan opføre sig sådan :S . Det lyder godt nok absurd at en dyrlæge kan anbefale folk at parre en tæve op, uden at sikre sig de ved hvad de går ind til.
Og når hun så oven i købet skælder ud fordi man vælger at bruge en p-sprøjte. Det virker virkelig absurd på mig :S 
Hold da op en kæmpe idiot hun er :@

Shamua

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Marts 2011, kl. 22:57
Jeg fatter slet ikke en dyrlæge kan opføre sig sådan :S . Det lyder godt nok absurd at en dyrlæge kan anbefale folk at parre en tæve op, uden at sikre sig de ved hvad de går ind til.
Og når han så oven i købet skælder ud fordi man vælger at bruge en p-sprøjte. Det virker virkelig absurd på mig :S 
Hold da op en kæmpe idiot han er :@

Det var ikke ham Pedersen, det er damen som også er der.. Pedersen sagde jo til hende at hun skulle give den p-sprøjte..

Vh. Marianne

Dark Crystal Ferret

Citat fra: Shamua Dato 31. Marts 2011, kl. 22:59
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Marts 2011, kl. 22:57
Jeg fatter slet ikke en dyrlæge kan opføre sig sådan :S . Det lyder godt nok absurd at en dyrlæge kan anbefale folk at parre en tæve op, uden at sikre sig de ved hvad de går ind til.
Og når han så oven i købet skælder ud fordi man vælger at bruge en p-sprøjte. Det virker virkelig absurd på mig :S 
Hold da op en kæmpe idiot han er :@

Det var ikke ham Pedersen, det er damen som også er der.. Pedersen sagde jo til hende at hun skulle give den p-sprøjte..

så godt efter jeg lagde den ind jeg havde fået skrevet han og ikke hende.. Retter det lige  ;) :-$

Anne

Sikke en opførsel, jeg har simpelthen så ondt af dig at du skulle igennem det! Det er bare så ondt af den dyrlæge at det gør ondt helt ind i, og jeg kan virkelig sætte mig ind i hvordan du har haft det!

Stor respekt for at du ikke vil avle også, det synes jeg er super flot at du ikke bare kaster dig ud i, det er jo tydeligt at du har sat dig ind i tingene og bare vil din ilder det bedste, hvor er det bare latterligt at sådan en uvidende dyrlæge skal give dig sådan en overhaling!!

men man kan SAGTENS give sin tæve en sprøjte, og nej det er altså ikke noget de hverken får underlivsbetændelse eller dør af. Nu har jeg haft en del tæver i løb, og jeg har brugt chorulonsprøjten enkelte gange, hvilket har virket fint, ingen er døde af det, og var der den store risiko havde jeg da aldrig gjort det!

Chorulonsprøjten er mildere end mange andre produkter, og er som sådan ikke en direkte hormonsprøjte, man kan sammenligne den med de implantater mange giver, bare bortset fra at de får en større dosis på en gang, men selvfølgelig en mindre i længden end et implantat.
Den skal gives efter tæven har været i løbetid i mindst 10 dage, da det den gør er at den bilder tæven ind at hun er parret (så hun skal være klar til parring før hun får den), og derefter går hun ud af løb og falsk drægtig. Det er meget forskelligt hvor meget den falske drægtighed kommer til udtryk.

når hævelsen er faldet kan hun steriliseres, men mange dyrlæger kan også gøre det imens.

jeg er ikke helt sikker på hvor du bor, men Herning dyrehospital/vibeke relund kan jeg anbefale på det varmeste. Det er jo lidt vigtigt at ens dyrlæge ved hvad hun/han taler om!

Stor krammer til dig! Og du skal ikek føle dig som en dårlig ejer, det er nok nærmere hende der er en dårlig dyrlæge!

MulleMille


Tak til jer alle :D
Vi skal til en anden dyrlæge i dag, og have gjort noget ved det. Vi ville have haft brugt Ryan...
Men han har ferie, så bliver en af hans kollegaer, som har snakket med ham om hvordan og sådan.
Så håber det kommer til at gå rigtig godt :D

Soelberg`s SUN ferret


ØV altså hvor en træls oplevelse. Jeg kan så sige at jeg kun har
haft positive oplevelser hos dem heldigvis

Minority ferrets

Ja jeg har også kun positive oplevelser deroppe fra... Kastrationer, implantater, sterilisering, vaccinationer, Paises brandmærker fra gulvtæppet, da Santo akut skulle bruge dyrlæge...

Jeg er faktisk glad for Pedersen og anbefaler ham til alle disse ting, men til en anden gang kan jeg også anbefale dyrlægehuset i Kolding :) http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/?page_id=746
Her har de speciale i eksotiske dyr - se linket :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

PiaLyng

Jeg anbefaler ikke folk at få til pedersen mere.

Vi var nede med Hamon, da jeg havde mistanke om insulinoma - efter at have snakket med Erika til Dooking ferret.
Tager self til pedersen, da det ham alle anbefaler - og sikke en oplevelse.

Pedersen mærker overfladisk på hamon, kigger på ham og siger 'Han fejler intet'.. Fortæller ham så hvordan jeg har set Hamon sidde/ligge og sitre og ikke reagere.. Og han siger bare 'eppelepsi'.. Da jeg så spørger om der er det mindste jeg kan gøre for Hamon og svaret var bare 'nej'.. Spørger indtil om han vil tage en blodprøve, og se om det evt var insulinoma, da jeg havde hørt fra andre ilderfolk at de tegn jeg fortalte kunne tyde på insulinoma - fik jeg bare afvide at det ville han ikke, da der ingen grund var til det .. Han havde jo fortalt mig at ilderen havde Eppelepsi og intet af hvad jeg fortalte ham tydede på insilinoma..

Og efter dyrelæge besøg hos en anden fik vi konstateret kræft og insulinoma..

Derudover har han fejlbehandlet en rotte, og sagde han sagtens kunne finde ud af det.. Og det endte med min rotte døde.

Manden er udemærket til vacciner, ja..

Men sætter aldrig mine føder derinde igen.