Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Opfølgning på silver, blaze osv..

Startet af Agger, 22. August 2010, kl. 18:29

Amazing Ferret

Citat fra: Fuske Dato 22. August 2010, kl. 21:12
og jeg mangker stadig en statestik eller et par linier der fremviser silver med god lang levealder...noget på skrift og ikke bare en påstand ;)

Nu er det jo sådan med statestik at det tager tid at lave dem  :P

Jeg synes selv at silverne er blevet bedre og lever længere. Men vi må jo bare vente nogle år før vi kan se om det er blevet endnu bedre

Fuske

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 21:30
Citat fra: Fuske Dato 22. August 2010, kl. 21:12
og jeg mangker stadig en statestik eller et par linier der fremviser silver med god lang levealder...noget på skrift og ikke bare en påstand ;)

Nu er det jo sådan med statestik at det tager tid at lave dem  :P

Jeg synes selv at silverne er blevet bedre og lever længere. Men vi må jo bare vente nogle år før vi kan se om det er blevet endnu bedre

jamen kan du så fremvise linier i det midnste?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Amazing Ferret

Linier på silvere?

Jeg har jo kun linier på mine egne silvere.

Men ud fra hvad jeg kan se (på de 5 år jeg har været i ilderverdenen) at silvere bliver altså bedre og bedre. Og det er jo nok fordi man ikke bare avler på hvad som helst

Fuske

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 21:39
Linier på silvere?

Jeg har jo kun linier på mine egne silvere.

Men ud fra hvad jeg kan se (på de 5 år jeg har været i ilderverdenen) at silvere bliver altså bedre og bedre. Og det er jo nok fordi man ikke bare avler på hvad som helst


med al ære og respekt såerdetikke en argumentation. det er en åstand baseret på antagelser.

det svarer til at jeg påstår at rygning ikke længere er skadigt for alle fordi vii en linie i vores familie ikke snes det virker farligt (men ingen argumentation for hvorfor vi ikke synes det er farligt) samt at jeg synes det er sjældnere og sjældnere at jeg hører om folk der dør af cancer grundet rygning

min argumentation er lige så f'god for at rygning ikke er sundhedsskadeligt som din argumentation for at silvere bliver bedre ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Starshineferrets

jag skulle säga tvärtom... på 90 talet fanns det silver illrar (från specifika linjer, där det var ren silver tomte teckning, alltså inga vita fläckar någon annanstans än på hals och tassar) som levde i upp emot 8-9 år.. men de linjerna och dessa silvrar finns det inte mycket kvar av. Idags läget är de flesta silver även upp blandade med både angora och andra fancy teckningar.

Amazing Ferret

Citat fra: Fuske Dato 22. August 2010, kl. 22:05
Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 21:39
Linier på silvere?

Jeg har jo kun linier på mine egne silvere.

Men ud fra hvad jeg kan se (på de 5 år jeg har været i ilderverdenen) at silvere bliver altså bedre og bedre. Og det er jo nok fordi man ikke bare avler på hvad som helst


med al ære og respekt såerdetikke en argumentation. det er en åstand baseret på antagelser.

det svarer til at jeg påstår at rygning ikke længere er skadigt for alle fordi vii en linie i vores familie ikke snes det virker farligt (men ingen argumentation for hvorfor vi ikke synes det er farligt) samt at jeg synes det er sjældnere og sjældnere at jeg hører om folk der dør af cancer grundet rygning

min argumentation er lige så f'god for at rygning ikke er sundhedsskadeligt som din argumentation for at silvere bliver bedre ;)

Det er da vist skide lige meget hvad man skriver til dig, så vender du den om  :@

Hvad med at du selv prøvede at finde nogle ting så. Det er altså tilladt selv at google i stedet for at brokke sig

Fuske

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 22:14
Citat fra: Fuske Dato 22. August 2010, kl. 22:05
Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 21:39
Linier på silvere?

Jeg har jo kun linier på mine egne silvere.

Men ud fra hvad jeg kan se (på de 5 år jeg har været i ilderverdenen) at silvere bliver altså bedre og bedre. Og det er jo nok fordi man ikke bare avler på hvad som helst




med al ære og respekt såerdetikke en argumentation. det er en åstand baseret på antagelser.

det svarer til at jeg påstår at rygning ikke længere er skadigt for alle fordi vii en linie i vores familie ikke snes det virker farligt (men ingen argumentation for hvorfor vi ikke synes det er farligt) samt at jeg synes det er sjældnere og sjældnere at jeg hører om folk der dør af cancer grundet rygning

min argumentation er lige så f'god for at rygning ikke er sundhedsskadeligt som din argumentation for at silvere bliver bedre ;)

Det er da vist skide lige meget hvad man skriver til dig, så vender du den om  :@

Hvad med at du selv prøvede at finde nogle ting så. Det er altså tilladt selv at google i stedet for at brokke sig

Jamen jeg brkker mig skam ikke. Jeg forholder mig til de videnskabeligt dokumenterede artikler der findes i hobetal herindelagt ind som link. jeg forholder mig til linier og tavler og beder dig fremvise dokumentation for di påstand om at silvere er blevet bedre

indtil videre er det nemlig kun en påstand fra din side ;) der er ikke fremvist noget som helst kvalificert i for af linier undersøgelser eller andet videnskabeligt verificerbart. der er kun din fornemmelse og den godtager jeg ikke som argumentation

at du ser det som brok forstår jeg ikke

i mine øjne er det alm inteesse for jeg kan skam godt lide silvere så kunne du fremvise gode linier, gode artikler god forsking eller lignende så ville jeg da slet ikke se noget problem i forhold til avl ;)

så jeg bokker mig skam ikke jeg viser inresse og fremhæver at din argumentatiom halter :)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Amazing Ferret

Ja du har kun min påstand fordi jeg er den eneste der gider svare omkring silveravl  :P

Fuske

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 22:25
Ja du har kun min påstand fordi jeg er den eneste der gider svare omkring silveravl  :P

ja og din argumentation halter ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Amazing Ferret

Halter?

Hvad vil du da vide?

Vil du se stamtavler - så glo på min hjemmeside

Fuske

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 22:31
Halter?

Hvad vil du da vide?

Vil du se stamtavler - så glo på min hjemmeside

ehmm ikke for noget men der er ikke voldsomt meget stamtavle på dine silvere. den med mest stamtavle er en chokolde ;) så det argument er ikke det bedste
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Fuske

Citat fra: Fuske Dato 22. August 2010, kl. 22:36
Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 22:31
Halter?

Hvad vil du da vide?

Vil du se stamtavler - så glo på min hjemmeside

ehmm ikke for noget men der er ikke voldsomt meget stamtavle på dine silvere. den med mest stamtavle er en chokolde ;) så det argument er ikke det bedste

og her tænker jeg dyr du opgiver som avlsdyr
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Amazing Ferret

Nej og det var også derfor jeg skrev tidligere at rent statistisk set er der ikke det store på silvere endnu. Det kommer med tiden. prøv dog at læse hvad man skriver

Shamua

Vi kan jo se om 10 år hvem af jer der fik ret! Der er ihvertfald en masse silver hvalpe i år, så lade os se hvor længe de lever :) Og så kan vi jo sammenligne med alle andre farve!

Vh. Marianne

Fuske

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 22:38
Nej og det var også derfor jeg skrev tidligere at rent statistisk set er der ikke det store på silvere endnu. Det kommer med tiden. prøv dog at læse hvad man skriver

jamen så må du jo også kunne give mig ret i at vælger man silver så er der en kalkuleret ricisi for at dyret dør tidligt grundet den på nuværnde tidspunkt kendte sammenhæng mellem de aftegn en silver typisk har og kit genet/wardenburg...smt at linierne er relativt udokumenteret og man derfor ikke kan påvise genetiske problematikker der tilhører linien. ej heller reelt vide om evt hanner bliver kryptokide fordi ham ikke kan henvise til en linie der er ren ;)

og jeg læsr hvad du skriver men synes stadig ikke du argumenterer med andet end jeg synes og jeg mener hvilket undrer mig
Båt båt fra Janni og Quark og Frida