Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Nitro og Angoraferretry Yabago Chocolat Pure (2011)

Startet af Amazing Ferret, 30. Januar 2011, kl. 00:02

Anitta PFF

Uanset om der kommer sorte, vildtfarvede eller chokolade ud af de her hvalpe, så var hensigten med denne parring at få nogle gode gener ind i Yabba's linie.

Det ville bare være fint hvis der kom alle 3 varianter, så er der lidt til alles smag hos hvapekøberne  ;)
Men vigtigst af alt, at få nogle gode sunde hvalpe  :ja:
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Amazing Ferret

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Januar 2011, kl. 17:22
Jeg vil lige indføje helt uden at blande mig, men både William og Emma ( far og mor til vores kuld 2010) begge er i linje med Yabba. Så muligheden er der. Men den er kneben vil jeg sige. Men vi var også så overresket over vi fik chokolade i vores kuld sidste år, så man skal aldrig sige aldrig.. Vi troede vi ville få sort og standart/vildfarvet, men det fik vi bestemt ikke jo :fnis:
Men jeg tror nok også heller man skal håbe på chokolade, men tro på de sorte og vildtfarvet i det her tilfælde. Håber du klare det også Erika, ved du ikke er sååå glad for sort :fnis:
Men det lyder utroligt dejligt med det her kuld. Det skal nok blive nogle dejlige hvalpe der kommer ud af det - uanset farven på dem ;)

Det er helt ok hvis der kommer sorte i det her kuld  :) Jeg ved chancen er der uanset hvilken han jeg putter på.

Citat fra: AnneME Dato 31. Januar 2011, kl. 17:25
hej :) må jeg komme op til dig og se dem, til den tid? :)

Selvfølgelig må du komme på besøg  :)

Citat fra: Optimus Ferrets Dato 31. Januar 2011, kl. 17:28
Anledningen till att det inte är lönt att skriva är för att ingen lyssnar! Eftersom du inte har världens längsta stamtavla, med syskon och halvsyskon så är det omöljigt att se var genen kommer ifrån, men den finns uppenbarligen där.

Hvad mener du med at ingen lytter?

Citat fra: Anitta PFF Dato 31. Januar 2011, kl. 17:45
Uanset om der kommer sorte, vildtfarvede eller chokolade ud af de her hvalpe, så var hensigten med denne parring at få nogle gode gener ind i Yabba's linie.

Det ville bare være fint hvis der kom alle 3 varianter, så er der lidt til alles smag hos hvapekøberne  ;)
Men vigtigst af alt, at få nogle gode sunde hvalpe  :ja:

Ja formålet med denne parring er nemlig at få noget nyt og sundt ind i Yabba's linie. Og jeg er faktisk ret ligeglad med hvad farver der kommer, men det ville ikke gøre noget hvis der kom chokolade. Men jeg bliver altså ikke sur hvis der ikke gør  :fnis:

Optimus Ferrets

#17
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Januar 2011, kl. 17:22
Jeg vil lige indføje helt uden at blande mig, men både William og Emma ( far og mor til vores kuld 2010) begge er i linje med Yabba. Så muligheden er der. Men den er kneben vil jeg sige. Men vi var også så overresket over vi fik chokolade i vores kuld sidste år, så man skal aldrig sige aldrig.. Vi troede vi ville få sort og standart/vildfarvet, men det fik vi bestemt ikke jo :fnis:
Men jeg tror nok også heller man skal håbe på chokolade, men tro på de sorte og vildtfarvet i det her tilfælde. Håber du klare det også Erika, ved du ikke er sååå glad for sort :fnis:
Men det lyder utroligt dejligt med det her kuld. Det skal nok blive nogle dejlige hvalpe der kommer ud af det - uanset farven på dem ;)

Eftersom det i Emmas tavla fanns många BEWs så hade jag nog tippat på att genen kom därifrån eftersom det egentligen kan vara vilken färg som helst bakom, bara det att den är blekt och inte syns. Och många av Emmas förfäder ser misstänkt chokladfärgade ut!  ;)

Dark Crystal Ferret

#18
Citat fra: Optimus Ferrets Dato 31. Januar 2011, kl. 18:00
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Januar 2011, kl. 17:22
Jeg vil lige indføje helt uden at blande mig, men både William og Emma ( far og mor til vores kuld 2010) begge er i linje med Yabba. Så muligheden er der. Men den er kneben vil jeg sige. Men vi var også så overresket over vi fik chokolade i vores kuld sidste år, så man skal aldrig sige aldrig.. Vi troede vi ville få sort og standart/vildfarvet, men det fik vi bestemt ikke jo :fnis:
Men jeg tror nok også heller man skal håbe på chokolade, men tro på de sorte og vildtfarvet i det her tilfælde. Håber du klare det også Erika, ved du ikke er sååå glad for sort :fnis:
Men det lyder utroligt dejligt med det her kuld. Det skal nok blive nogle dejlige hvalpe der kommer ud af det - uanset farven på dem ;)

Eftersom det i Emmas tavla fanns många BEWs så hade jag nog tippat på att genen kom därifrån eftersom det egentligen kan vara vilken färg som helst bakom, bara det att den är blekt och inte syns. Och många av Emmas förfäder ser misstänkt chokladfärgade ut!  ;)

Du mener Dew ik? For de ting jeg harpå hende så er det DEW og ikke BEW.  men ja, Emma har en del Dew i sin tavle. To Dew der er parret, og har fået en Dew. Det har du ret i  ;)
Det er også virkelig svært, og så godt som umuligt at finde sorte linjer uden at der er en eller anden form for indavl og/eller Bew/Dew i linjen et eller andet sted. Har været lidt ude efter en sund sort linje, uden indavl i osv. Men det er næsten ikke til at finde. For de er startet det samme sted, og derfor vil der næsten lige meget hvad, optræde de sammen dyr et eller andet sted i tavlen.

Shamua

#19
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Januar 2011, kl. 18:10
Citat fra: Optimus Ferrets Dato 31. Januar 2011, kl. 18:00
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 31. Januar 2011, kl. 17:22
Jeg vil lige indføje helt uden at blande mig, men både William og Emma ( far og mor til vores kuld 2010) begge er i linje med Yabba. Så muligheden er der. Men den er kneben vil jeg sige. Men vi var også så overresket over vi fik chokolade i vores kuld sidste år, så man skal aldrig sige aldrig.. Vi troede vi ville få sort og standart/vildfarvet, men det fik vi bestemt ikke jo :fnis:
Men jeg tror nok også heller man skal håbe på chokolade, men tro på de sorte og vildtfarvet i det her tilfælde. Håber du klare det også Erika, ved du ikke er sååå glad for sort :fnis:
Men det lyder utroligt dejligt med det her kuld. Det skal nok blive nogle dejlige hvalpe der kommer ud af det - uanset farven på dem ;)

Eftersom det i Emmas tavla fanns många BEWs så hade jag nog tippat på att genen kom därifrån eftersom det egentligen kan vara vilken färg som helst bakom, bara det att den är blekt och inte syns. Och många av Emmas förfäder ser misstänkt chokladfärgade ut!  ;)

Du mener Dew ik? For de ting jeg harpå hende så er det DEW og ikke BEW.  men ja, Emma har en del Dew i sin tavle. To Dew der er parret, og har fået en Dew. Det har du ret i  ;)
Det er også virkelig svært, og så godt som umuligt at finde sorte linjer uden at der er en eller anden form for indavl og/eller Bew/Dew i linjen et eller andet sted. Har været lidt ude efter en sund sort linje, uden indavl i osv. Men det er næsten ikke til at finde. For de er startet det samme sted, og derfor vil der næsten lige meget hvad, optræde de sammen dyr et eller andet sted i tavlen.

Ahh, det er så ikke helt rigtigt. Jeg har hvertfald set 3 tavler med sort i uden indavl :)..
.. og uden herzog for den sags skyld :P

Vh. Marianne

Anitta PFF


Svar til Shamua's indlæg:

Ahh, det er så ikke helt rigtigt. Jeg har hvertfald set 3 tavler med sort i uden indavl ..
.. og uden herzog for den sags skyld

Kan jeg fortælle jeg selv har en sort uden indavl, og uden Herzog i.. 
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira


Amazing Ferret

Det ser ud som om Yabba desværre er tom  :( Men hun kan stadig nå at overraske mig, men det vil tiden vise

Sølvsten

Citat fra: Amazing Ferret Dato 13. Marts 2011, kl. 18:56
Det ser ud som om Yabba desværre er tom  :( Men hun kan stadig nå at overraske mig, men det vil tiden vise

Øv det er ærgeligt men jeg krydser lidt  endnu

Amazing Ferret

Hun er begyndt at rense ud - så ingen Yabba bebser i denne omgang. Men hun vil blive parret op igen hvis hun går i løb

Sølvsten

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. Marts 2011, kl. 12:11
Hun er begyndt at rense ud - så ingen Yabba bebser i denne omgang. Men hun vil blive parret op igen hvis hun går i løb

Det var ærgeligt Erika, men der skal jo nok komme en anden god gang til hende

Amazing Ferret

#26
Men så kan lige fortælle at det ikke bliver Nitro der kommer på igen i denne omgang :(
Pga alt det mavevirus/ECE der er i omløb lige nu er Anitta og jeg enig om at det ikke ville være så godt at tage chancen. Men parringen mellem Nitro og Yabba vil komme til at foregå næste år i stedet for   :D

Yabba vil derfor blive parret op med min angora dreng Lego i stedet for når og hvis hun går i løb igen  :-D

Shamua


Vh. Marianne

Soelberg`s SUN ferret

ja selv om det er træls at der ikke kom hvalpe i denne omgang, Syntes jeg nu også at det bliver super spændende at se hvad der kommer ud af en parring med den dejlige Lego  :-$

Eliza

Super godt valg at du ikke tager chancen og bruger Nitro igen nu med alt det ece..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.