Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Vi har en parning! (2011)

Startet af Optimus Ferrets, 17. Marts 2011, kl. 06:58

Optimus Ferrets

Jag lånade hem Mayflowers Charming Malo efter Vinterildern och tyckte det hela skulle bli jätte lätt! Delphi brunstade (tyckte jag) och allt var frid och fröjd! Men donnan bestämde sig ganska snart att Malo inte var något för henne! Hon skällde på honom och det slutade med att efter ett par halvhjärtade försök så gick de och sov ihop istället.

Jag skulle egentligen bara ha Malo här i två veckor, men efter indianerildern följde han snällt med hem igen! Då minsann hade Delphi bestämt sig för att Malo kanske var mannen i hennes liv trots allt (distansförhållanden gör visst sånt har jag hört!), trots att han är lat och luktar konstigt! För så fort jag släppte ihop dem efter 4 dagars paus, så var hon mer än villg! Eller mer än villg kanske jag inte ska säga, för första gången så vägrade hon och vrålade som en stucken gris med en liten gnutta delfin i, men gången efter gick det hur bra som helst!

Så nu ska jag bli mormor igen! Valparna beräknas runt den 26 april och kommer att bli mörka snyggingar.



Starshineferrets

Woohoo.... about time! :P Duktig Malo... men ja.. med de generna har han faktiskt en ursäkt till varför han inte riktigt fått koll på det hela ;) Tror jag kommer avlida i ett hörn av dessa valpar!

KariN

#2
Ihh hvor bliver det spændene :D

Jeg kan da godt forstå at hun lige villse se ham an, før han fik lov at hoppe på hende  :fnis:
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Endelig besluttede hun sig til, at han var en ok far til hendes kommende hvalpe.
Måske hun lige skulle tjekke, om han kan forsørge dem alle.  :lol:

Jeg glæder mig til at følge disse hvalpe.  :)
Ann Hillerslev.

Eliza

Hvor dejligt han fik lov trods alt  ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dark Crystal Ferret

Vi havde det samme tilfælde med Micko og Emily.
Emily var i fuld løb, men da vi satte Micko ned til hende, virkede han som om han bare nød selskabet. Han lå og sov op af hende og virkede slet ikke som om han havde lyst til at parre hende. Han var på hende nogle få gange, men det så ikke ud til det var lykkes for ham. Så vi gav dem også nogle dage fra hinanden. Og da vi forsøgte igen sad han faktisk på ryggen af hende med det samme og var slet ikke af mere end nogle få gange.
Det var lidt underligt, men heldigvis kan vi se det er lykkes nu. Og så håber jeg bare der har været gevinst ved det også :dans: