Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Farvel Frigg

Startet af Julie, 21. Oktober 2012, kl. 21:00

Julie

Det er hjerteskærende at skrive det her, men jeg bilder mig selv ind at det er for min egen skyld jeg skriver tingene ned..
I de 5 år hvor jeg har haft ildere, har jeg endnu ikke mistet nogen.. indtil igår. Min lille sne hvide prinsesse blev igår aflivet efter blot få dages sygdom.. Hun tabte sig voldsomt i løbet af 4 dage og fredag var hun lidt mere træt end normalt, men stadig frisk nok til at stå op for at snakke. Lørdag formiddag da dyrlægen åbnede for telefonen ringede vi og fik en akuttid. At dømme efter hendes afføring på daværende tidspunkt, havde hun ikke spist ret meget, og det var helt sort og tjæreagtig, hvilket tyder på indre blødninger. Hun var tydeligvis skidt tilpas og ville bare ligge krøllet sammen og kigge ud af transportkassen, da vi kørte afsted med hende. Hun var vågen hele vejen, men der var ikke meget ilder tilbage i hendes blik. Ude ved dyrlægen kvikkede hun dog alligevel lidt op og ville rende lidt, men hun var stadig langt fra sig selv. Ud fra vores beskrivelse af sygdomsforløbet og hendes ånde der lugtede af ammoniak, var han ret sikker på at det var nyresvigt. Han kunne intet stille op andet end at give hende fred, for hun var døende og ville højst have en uge tilbage at leve i. Selvom jeg allerede inden vi tog afsted, var forberedt på at vi måske ikke fik hende med hjem, var det stadig frygteligt hårdt at få denne besked. Dyrlægen gav hende sprøjten, hun tog sine sidste åndedrag og væk var hun.

Dengang jeg fik Frigg, kunne hun eddermaneme være noget af en strid kælling, og grunden til at hun skulle i nyt hjem var da også, at hun bed..sådan virkelig hårdt.. Da hun skulle sammenføres med drengene, skreg hun højt og skingert som ingen anden ilder jeg har mødt. Hun skreg og skreg og skreg... også selvom drengene bare stod på afstand og kiggede på hende som sådan et 'så-slap-dog-af'-blik.. Da hun fandt ud af at de nok ikke var så slemme alligevel, holdt hun lidt igen med skrigeriet. Hun havde sit eget bur det første lange stykke tid, men det var hun ikke helt tilfreds med. En nat brød hun ud og rendte ind til min far i soveværelset. Vores daværende hund har kunnet høre hende pusle, for min far vågnede da han hørte hunden brumme. Han slyngede benene ud over og sengen og skulle til at stå op for at se om der var noget, og HAPS!!! -så sad der en ilder fast i storetåen på ham. Der var bælgravende mørkt, og da han endelig fik fat i hende (stadig hængende i tåen) greb hun da bare fast i hånden på ham. Min far måtte efterfølgende igang med den helt store rengøring, for soveværelset lignede et slagterhus med al den blod overalt. :lol:

Tiden gik og da hende og drengene havde vendt sig lidt til hinanden, blev de sat i bur sammen. En aften hvor Frigg lå i bunden af buret og drengene sammen i en hængekøje, tog hun sig mod til at lægge sig op til dem. Lige så stille sneg hun sig op til dem og jokkede forsigtigt ud oven i den sovende bunke ildere, der var intetanende om hvad der skulle til at ske. Frigg lagde sig til rette, men i samme øjeblik, vendte en af drengene sig rundt. Det skræmte Frigg så meget, at hun skreg så højt, at HUN skræmte drengene der vågnede med så stort et sæt, at Zeph tiltede ud over køjens kant og ned i tæpperne i bunden af buret. Køjen fik hun for sig selv, da Fritz bagefter smuttede fra køjen og ned i tæpperne til Zeph. Hold op hvor har vi grinet meget af den episode efterfølgende.
Selvom hun var en strid hystade med beskyttertrang overfor sokker, så blev hun langsomt blidere og blidere. Hun blev så godt som bidefri og var en skøn ilder med masser af temperament og viljestyrke - måske en anelse til tider. Så vidt jeg kunne forstå, så var hun ikke helt tilfreds med at blive kigget efter i munden på sidste udstilling :0) Ikke mindst kunne hun give drengene noget modspil.
Alt i alt var hun en skøn ilder og hun er meget savnet.. <3






Anne

Det gør mig så ondt Julie :( Det er så forfærdeligt at miste, og du havde ikke meget tid at forberede dig i :(

lussingen

Kondolerer Julie :( Det er altid forfærdeligt at skulle sige farvel til en elsket ven, men det er altid ekstra hårdt når det er første gang :(
Frigg lyder som en fantastisk dejlig ilderpige. En pige der havde sin egen mening om tingene og som ikke var bange for at give udtryk for den. 
Sov sødt lille pige og hils alle de andre på den anden side <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Sølvsten

Hvil i fred Frigg. Mange tanker til dig Julie

FerretParadise

Kondolerer mange gange.  :(
Ann Hillerslev.

mette11

Kondolerer mange gange  :( :( :(

englefugl

Aaaaww hvor var hun bare smuk og kær  <3 Det er virkelig trist, kondolerer rigtig mange gange  :'(

Nanna

Hvor var hun smuk!! Kondolerer mange gange :( det er så hårdt.
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Kiddo

 :'( hvor gør det mig ondt, hold da op hvor var hun flot.
jeg kondolerer rigtig mange gange
Your problem is you think your problem is your problem

CMS

Kondolerer mange gange, Julie. Frigg lyder som en dejlig pige.
Mange hilsner Christina

Shamua

Kondolerer mange gange. Hun var en smuk pige, og lyder til at have været noget helt specielt  <3

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Sødeste Julie...jeg kondolerer så meget :( det er gået alt for hurtigt og jeg kan så nemt læse din sorg :( det gør mig virkelig virkelig ondt..

Hvil i fred smukke Frigg <3

Amazing Ferret


Cille

Det jeg ked af at læse, sender dig et trøstekram :(

PiaLyng

Det gør mig ondt at læse at du har måtte tage afsked med din smukke pige :'(!
Trøstekram herfra.