Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ferrets of Milkyways parringsplaner 2013

Startet af Shamua, 26. Februar 2013, kl. 22:00

Shamua

Ja, så nærmer det sig jo tiden hvor vi skal have hvalpe og det er noget vi ser frem til  :D

Den første parring er imellem Emeliina og Demien, og Emeliina vil snart blive parret op.


Af denne parring håber jeg på der kommer pastel og albino hvalpe. Der er også chance for vildtfarvet. Jeg tror hvalpene bliver større end en gennemsnits ilder, og forventer hvalpe med et godt temperament der er egnet til første gangs købere. Jeg forventer også de får en fin bygning.
Emeliina er født i Estland og Demien er født i Serbien.

Demien er venligst udlånt af en veninde (Svetlana).
Han er født d. 7 april 2012. Demien er fra Serbien og er 25% vildilder. Han er venlig af sind og normal i sin størrelse. Demiens far er dog en stor dreng på 3 kg, så jeg tror der godt kan komme nogle ordentlig basser imellem hvalpene. Han har en fin bygning og muskulatur.
Der er ikke pastel i hans stamtavle, så jeg kan ikke sige at jeg forventer pastel fra denne parring. Men jeg håber på at han alligevel har det i sine gener.

Emeliina er ligesom Demien født d. 7 april 2012. Hun er en fjollet pige der altid har meget energi men samtidig også en pige som godt kan lide at blive nusset og vaske madmors hænder og næse. Emeliina kommer fra Estland, hendes far er fra Rusland og hendes mor er af russisk afstamning. Emeliina er mørk pastel, det de i andre lande kalder for en chocolate standard. Dvs. hun er mere mørk/brunlig i sin farve en man vil sige en typisk pastel er.
Med sine 1180g er større end en almindelig dansk gennemsnits tæve. Hun har en ganske fin og normal bygning og en rigtig flot markeret maske.

Der kan læses lidt mere om Emeliina på vores hjemmeside: http://ferretsofmilkyway.dk/ilderne/avlsdyr/emeliina.html

Hvalpene vil vokse op på kødbaseret tørkost og BARF.

Købere der har ildere i forvejen eller køber som køber to hvalpe, vil blive prioriteret højere som hvalpe købere, da ildere har bedst af at være flere sammen.

Hvalpene sælges med chip, vaccine mod hvalpesyge, sundhedstjek, sundhedsbog, stamtavle, billeder fra opvækst hos opdrætter, en lille gave til hvalpen samt råd og vejledning fra opdrætter gennem hvalpen levetid.
Alle hvalpe bliver solgt på kontrakt.

Prisen for en hvalp til kæl: 2500 kr

Hvalpenes stamtavle kan ses her: http://www.feritage.no/vis_stamtavle2?dbnr_tispe=8636&dbnr_hann=8693



Den anden parring er imellem Terra og Gaius


Af denne parring forventer jeg mørk vildtfarvet hvalpe. Jeg forventer de bliver normale af størrelse, med et godt temperament og rigtig god bygning og muskulatur. Jeg håber på at alle hvalpene arver deres forældres tydelige masker og gode sind.
Både Terra og Gaius er fra England.

Både Gaius og Terra bor hos mig så der er mulighed for at møde begge forældre dyrene.

Terra er født d. 4 maj 2012. Hun er en venlig og rolig pige som elsker at putte sammen med sine veninder og engang imellem sine madforældre. Hun er meget mørk vildtfarvet og kommer fra en ren mørk vildtfarvet linje i England. Der er lidt engelsk hybrid i hende. Hun har en fin kompakt bygning og en udmærket muskulatur.

Der kan læses lidt mere om Terra på vores hjemmeside: http://ferretsofmilkyway.dk/ilderne/avlsdyr/terra.html

Gaius er født d. 5 maj 2011 og er ligesom Terra fra en mørk vildtfarvet linje og ligeledes har han vildilder i sig. Gaius er vores egen bamse dreng herhjemme og han søger altid hen til os for at få opmærksomhed eller bare for at ligge og hygge ved os. Han har en rigtig maske og en flot intens mørk farve og en rigtig fin bygning.

Der kan læses lidt mere om Gaius på vores hjemmeside: http://ferretsofmilkyway.dk/ilderne/avlsdyr/gaius.html

Hvalpene vil vokse op på kødbaseret tørkost og BARF.

Købere der har ildere i forvejen eller køber som køber to hvalpe, vil blive prioriteret højere som hvalpe købere, da ildere har bedst af at være flere sammen.

Hvalpene sælges med chip, vaccine mod hvalpesyge, sundhedstjek, sundhedsbog, stamtavle, billeder fra opvækst hos opdrætter, en lille gave til hvalpen samt råd og vejledning fra opdrætter gennem hvalpen levetid.
Alle hvalpe bliver solgt på kontrakt.

Prisen for en hvalp til kæl: 2500 kr

Hvalpenes stamtavle kan ses her: http://www.feritage.no/vis_stamtavle2?dbnr_tispe=8635&dbnr_hann=6996


Det er muligt at se billeder af nogle af dyrene i stamtavlerne for begge parringerne. Hvis det har interesse kan du skrive og spørge efter dette.


Det er mulig at komme på venteliste efter disse to parringer. Skriv gerne lidt om dig selv, hvordan dine ildere bor hos dig, hvad du fodrer med, hvad er dit kendskab til ildere osv. Så kan vi finde ud af om en hvalp fra os er noget for dig.

Kontakt mig på mail: ferretsofmilkyway@hotmail.dk

Du kan læse mere om dyrene på vores hjemmeside: www.ferretsofmilkyway.dk
Og se flere billeder på vores facebook side: http://www.facebook.com/pages/Ferrets-of-Milkyway-Ferretry-in-Denmark/175123045904685

Vh. Marianne

Cille


Shamua


Vh. Marianne

FerretParadise

Jeg bliver dårlig hvis der kommer en smuk pige i det sidste kuld.
Ann Hillerslev.

Miliah

Der SKAL komme en smuk pige fra det sidste kuld :P Haps haps <3

Shamua

Var ved at svare til Ann, at hvis der kommer en smuk pige fra det kuld, så skulle hun ikke få det dårligt for så ville denne pige nok allerede have et nyt hjem  :-$ :D

Vh. Marianne

PiaLyng

Jeg misunder folk der skal have hvalp fra disse kuld <3 !!

Shamua

Så er Emeliina parret op. Forventet termin d. 14. april.






Vh. Marianne

Cille


Shamua


Vh. Marianne

Shamua

Så er Terra blevet parret. Vi forventer hvalpe omkring d. 21 april  <3


Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: Shamua Dato 26. Februar 2013, kl. 22:00
Ja, så nærmer det sig jo tiden hvor vi skal have hvalpe og det er noget vi ser frem til  :D

Den første parring er imellem Emeliina og Demien, og Emeliina vil snart blive parret op.


Af denne parring håber jeg på der kommer pastel og albino hvalpe. Der er også chance for vildtfarvet. Jeg tror hvalpene bliver større end en gennemsnits ilder, og forventer hvalpe med et godt temperament der er egnet til første gangs købere. Jeg forventer også de får en fin bygning.
Emeliina er født i Estland og Demien er født i Serbien.

Demien er venligst udlånt af en veninde (Svetlana).
Han er født d. 7 april 2012. Demien er fra Serbien og er 25% vildilder. Han er venlig af sind og normal i sin størrelse. Demiens far er dog en stor dreng på 3 kg, så jeg tror der godt kan komme nogle ordentlig basser imellem hvalpene. Han har en fin bygning og muskulatur.
Der er ikke pastel i hans stamtavle, så jeg kan ikke sige at jeg forventer pastel fra denne parring. Men jeg håber på at han alligevel har det i sine gener.

Emeliina er ligesom Demien født d. 7 april 2012. Hun er en fjollet pige der altid har meget energi men samtidig også en pige som godt kan lide at blive nusset og vaske madmors hænder og næse. Emeliina kommer fra Estland, hendes far er fra Rusland og hendes mor er af russisk afstamning. Emeliina er mørk pastel, det de i andre lande kalder for en chocolate standard. Dvs. hun er mere mørk/brunlig i sin farve en man vil sige en typisk pastel er.
Med sine 1180g er større end en almindelig dansk gennemsnits tæve. Hun har en ganske fin og normal bygning og en rigtig flot markeret maske.

Der kan læses lidt mere om Emeliina på vores hjemmeside: http://ferretsofmilkyway.dk/ilderne/avlsdyr/emeliina.html

Hvalpene vil vokse op på kødbaseret tørkost og BARF.

Købere der har ildere i forvejen eller køber som køber to hvalpe, vil blive prioriteret højere som hvalpe købere, da ildere har bedst af at være flere sammen.

Hvalpene sælges med chip, vaccine mod hvalpesyge, sundhedstjek, sundhedsbog, stamtavle, billeder fra opvækst hos opdrætter, en lille gave til hvalpen samt råd og vejledning fra opdrætter gennem hvalpen levetid.
Alle hvalpe bliver solgt på kontrakt.

Prisen for en hvalp til kæl: 2500 kr

Hvalpenes stamtavle kan ses her: http://www.feritage.no/vis_stamtavle2?dbnr_tispe=8636&dbnr_hann=8693

Det er muligt at se billeder af nogle af dyrene i stamtavlerne for begge parringerne. Hvis det har interesse kan du skrive og spørge efter dette.


Der er plads på ventelisten efter denne parring. Skriv gerne lidt om dig selv, hvordan dine ildere bor hos dig, hvad du fodrer med, hvad er dit kendskab til ildere osv. Så kan vi finde ud af om en hvalp fra os er noget for dig.

Kontakt mig på mail: ferretsofmilkyway@hotmail.dk

Du kan læse mere om dyrene på vores hjemmeside: www.ferretsofmilkyway.dk
Og se flere billeder på vores facebook side: http://www.facebook.com/pages/Ferrets-of-Milkyway-Ferretry-in-Denmark/175123045904685

Emeliina fødte lørdag d. 13. april 14 fine hvalpe med vægte imellem 7-11g. Der kom 8 hanner og 6 tæver. Indtil videre har de det alle godt og mor Emeliina klarer mor rollen super flot. :D



Hvis en hvalp fra dette kuld har interesse, så kan jeg kontaktes herinde eller via min mail: ferretsofmilkyway@hotmail.dk - Jeg kan også findes på facebook hvor der er flere billeder af hvalpene.


Vh. Marianne

Shamua

#12
Så klarede alle 14 hvalpe den første uge. Vægtene lå i formiddags på 19-35g.

Jeg valgte ikke at tage ugebilleder af dem i dag, da jeg også først gav de enkelte hvalpe markeringer i dag og det tog virkelig lang tid, så jeg ville ikke lade Emeliina vente længere.

Det blev til nogle enkelte gruppebilleder.



Hvis det har interesse er der flere billeder på www.ferretsofmilkyway.dk/hvalpe/emeliinas-hvalpe-2013.html . Der opdaterer jeg også løbende om hvordan det går med de små pus.


Ellers går vi bare og venter på at Terra snart føder. Hun har termin i morgen. :)

Vh. Marianne

Cille

De er så fine og jeg venter med spænding på at hører hvad der popper ud af Terra

tzari

wow sikke da et stort kuld. Tillykke med dem  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner