Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Terras "Katy Perry E.T." kuld 2 uger

Startet af Shamua, 7. Maj 2013, kl. 05:49

Shamua

I søndags blev hvalpene 2 uger, og jeg besluttede mig for at jeg ville tage enkelte billeder af dem for første gang. Vægtene jeg nævner er også for 2 uger. Jeg har kun 6 af hvalpene her, da deres mor ikke ville lade dem patte, så derfor er Arya blevet plejemor for dem. Hendes to egne er så rykket ned til et mindre kuld hos en anden opdrætter (Soelberg's SUN) og de sidste tre af Terras er ved Amazing Ferret.

Jeg skal selvfølgelig også sige tusinde mange gange tak til de to i den anledning, for at have hjulpet os. (Også selvom ingen af dem er på dette forum) :P

Pigerne først :D

Blå pige - 51g


Grøn pige - 52g


Blank pige - 43g


Alle sammen




Og så drengene.

Blå dreng - 49g


Grøn dreng - 53g


Blank dreng - 48g


Alle sammen :)



Og så også lige to billeder af alle seks samlet :)




Vægtene for de sidste 3 hvalpe hos Erika var ved 2 uger 65g, 63g, 54g.

Vh. Marianne

CMS

De er godt nok mørke!! Jeg glæder mig meget til at se dem, når de åbner øjne og bliver lidt ældre! :) <3
Mange hilsner Christina

FerretParadise

Puha føj hvor er de bare klamme.  :P

Ej spøg til side, der var Team Milkyway jo.  :)
Ann Hillerslev.

MissCookie

De er bare super dejlige :)
Bliver altså lidt nysgerrig! Katy Perry E.T? Hvad handler det om? :)
Hilsen Sam, Robin og Ida :)
Rest in peace min lille Yoshi <3

Cille

De er så klamme og jeg glæder mig slet ikke til at blive ejer af en af disse skønheder <3

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato  7. Maj 2013, kl. 07:57
Puha føj hvor er de bare klamme.  :P

Ej spøg til side, der var Team Milkyway jo.  :)
TEAM MILKYWAY FTW! :P !!!

Citat fra: MissCookie Dato  7. Maj 2013, kl. 09:38
De er bare super dejlige :)
Bliver altså lidt nysgerrig! Katy Perry E.T? Hvad handler det om? :)
Tak :)
Teksten til sangen er blevet sammensat til navne :)

Citat fra: Cille Dato  7. Maj 2013, kl. 15:08
De er så klamme og jeg glæder mig slet ikke til at blive ejer af en af disse skønheder <3
Nej vel, kan jeg godt fornemme på dig :P

Citat fra: CMS Dato  7. Maj 2013, kl. 07:40
De er godt nok mørke!! Jeg glæder mig meget til at se dem, når de åbner øjne og bliver lidt ældre! :) <3

Ja, især blå.. Hun er dælme mørk :P Glæder mig også til at se hvordan de ender. Er det en god blanding eller bliver det bare mærkelige farver de får. Det må tiden vise :D Uanset, så er jeg bare så glad for at de er her <3

Vh. Marianne

CMS

Citat fra: Shamua Dato  7. Maj 2013, kl. 15:44
Citat fra: CMS Dato  7. Maj 2013, kl. 07:40
De er godt nok mørke!! Jeg glæder mig meget til at se dem, når de åbner øjne og bliver lidt ældre! :) <3

Ja, især blå.. Hun er dælme mørk :P Glæder mig også til at se hvordan de ender. Er det en god blanding eller bliver det bare mærkelige farver de får. Det må tiden vise :D Uanset, så er jeg bare så glad for at de er her <3


Ej, mærkelige farver bliver de nok ikke :P De bliver vel bare meget mørke vildtfarvede - men det er jo det, jeg glæder mig til at se! :D
Mange hilsner Christina

Eliza

Så søde :) glæder mig også til at følge dem, så flere billeder ;)

må jeg spørge hvorfor Aryas egne hvalpe er flyttet når hun godt kunne passe dem? (går jeg ud fra nu når hun har overtaget det andre)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill


Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Tak tak :) - Christina, jo ligepoludselig udvikler de lyserøde pletter, bare vent og se!!! :P


Citat fra: Eliza Dato  7. Maj 2013, kl. 16:38
Så søde :) glæder mig også til at følge dem, så flere billeder ;)

må jeg spørge hvorfor Aryas egne hvalpe er flyttet når hun godt kunne passe dem? (går jeg ud fra nu når hun har overtaget det andre)



Selvfølgelig må du det :) Jeg prøvede til at starte med, og have alle 10 resterende hvalpe inde ved Arya (7 Terra hvalpe og 3 Arya hvalpe). Til at starte med var der kun gang i 6 af hendes patter (senere er der så kommet fin gang i nr 7), men i løbet af de første døgn faldt to fra og jeg synes stadig ikke efter to døgn at de ligesom tog nok på. Derudover havde Arya simpelthen næsten heller ikke noget mælk i patterne, hun fødte jo kun 6 selv, så jeg blev meget bekymret for at alle ville falde fra.

Samtidig fødte Randis tæve så, og hun havde 3 hvalpe at passe og en masse patter, så i stedet for at tage chancen for at alle måske klarede valgte jeg at tage imod hendes tilbud og flytte et par stykker ned til hende. Grunden til at det så lige blev de to var at de passede bedst i størrelsen med de hvalpe der var ved hende :)

Så egentlig kunne hun ikke passe alle hvalpene, eller jeg frygtede at hun ikke kunne, så jeg greb muligheden for at dele dem ud :)

Vh. Marianne

Shamua

Citat fra: Shamua Dato  7. Maj 2013, kl. 18:59
Tak tak :) - Christina, jo ligepoludselig udvikler de lyserøde pletter, bare vent og se!!! :P


Citat fra: Eliza Dato  7. Maj 2013, kl. 16:38
Så søde :) glæder mig også til at følge dem, så flere billeder ;)

må jeg spørge hvorfor Aryas egne hvalpe er flyttet når hun godt kunne passe dem? (går jeg ud fra nu når hun har overtaget det andre)



Selvfølgelig må du det :) Jeg prøvede til at starte med, og have alle 10 resterende hvalpe inde ved Arya (7 Terra hvalpe og 3 Arya hvalpe). Til at starte med var der kun gang i 6 af hendes patter (senere er der så kommet fin gang i nr 7), men i løbet af de første døgn faldt to fra og jeg synes stadig ikke efter to døgn at de ligesom tog nok på. Derudover havde Arya simpelthen næsten heller ikke noget mælk i patterne, hun fødte jo kun 6 selv, så jeg blev meget bekymret for at alle ville falde fra.

Samtidig fødte Randis tæve så, og hun havde 3 hvalpe at passe og en masse patter, så i stedet for at tage chancen for at alle måske klarede valgte jeg at tage imod hendes tilbud og flytte et par stykker ned til hende. Grunden til at det så lige blev de to var at de passede bedst i størrelsen med de hvalpe der var ved hende :)

Så egentlig kunne hun ikke passe alle hvalpene, eller jeg frygtede at hun ikke kunne, så jeg greb muligheden for at dele dem ud :)
Skal lige tilføjes at Arya fødte 2 dage efter Terra, hvor vi i den tid havde sat Terras på hendes patter fordi hun havde mælk (Terra ville bare ikke lade dem patte), og derudover gad vi dem mælke erstatning så det lykkedes for os at holde deres vægt (enkelte tog endda på), men stadig slet slet ikke nok. Så der var ikke tid til at se tiden an, der skulle handles på det tidspunkt hvis de ligesom skulle klare den ordenligt :)

Vh. Marianne

CMS

Citat fra: Shamua Dato  7. Maj 2013, kl. 18:59
Tak tak :) - Christina, jo ligepoludselig udvikler de lyserøde pletter, bare vent og se!!! :P

Nu er du jo bare ond!
Mange hilsner Christina

Shamua

#13
Citat fra: CMS Dato  7. Maj 2013, kl. 20:20
Citat fra: Shamua Dato  7. Maj 2013, kl. 18:59
Tak tak :) - Christina, jo ligepoludselig udvikler de lyserøde pletter, bare vent og se!!! :P

Nu er du jo bare ond!
Kunne også bare godt selv synes det var sejt  :-$

Vh. Marianne

Cille

Neglelak, så kan de da hurtig få prikker...hehe