Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Forfærdeligt ..

Startet af griflen, 19. Juni 2013, kl. 12:55

griflen

Har en veninde der købte en hvalp ved en 'opdrætter'. Hun blev lovet en, men den døde som lille, sjovt nok gjorde den næste det også?? Så 3. gang ''lykkens gang'' lykkedes det at få en lille hunhvalp.
Men i går skete så det mest forfærdelige .. den lille hvalp (kun haft hende i 2 uger) fandt hun død om morgenen i sin hængekøje. Aftenen forinden var den glad og frisk, og viste ingen tegn på sygdom.

Min veninde var selvfølgelig i chok og totalt knust. Så nej, den her 'opdrætter' er på ingen måde en person der bør ha' fritter. Jeg var med ude og hente den lille hvalp. Ejeren boede på en stor går med jeg ved ikke hvor mange dyr. Fritterne stod i bure (det skal lige siges at de var pæne og rene med vand og mad) ude i den store stald, i en forhenværende hestebås. Dette undrede mig en del, og især fordi hun solgte fritterne for 600kr, hvilket er ufatteligt billigt efter min mening. Men min veninde forelskede sig i den lille pige, men det viste sig jo så, at denne opdrætter på en eller anden måde ikke kan finde ud af at håndtere sine dyr. Den havde hverken fået vaccine osv. Og ja, hun havde bestilt tid i dag ved dyrlægen, men den lille døde jo så dagen før ....

Min veninde vil vente lidt med at anskaffe sig en lille ny en, hun skal lige komme sig over den her ubehagelige oplevelse .. :( Jeg ved ikke helt hvad hun hedder, den hun købte hvalpen af. Men opdrætter er hun ikke, og burde ikke ha' fritter efter min mening!

PiaLyng

Det lyder helt forfærdeligt :(. Stakkels din veninde!

Men hvis hun skal have en ny, så send hende til en "rigtig" opdrætter.

griflen

Har også sagt til hende, at næste gang, så er det en rigtig opdrætter hun skal til. En der giver de små kærlighed, bide og pottetræning og den nødvendige pleje. Men synd der findes 'opdrættere' der bare vil tjene penge ..


AlisVolatPropiis

Der er altså virkelig folk der har ildere under de værste forhold....og ilderavl er altså ikke for hvem som helst. Linier...gode linier er alfa og omega for selvom dyrene bor og bliver passet godt...så kan de dø når de er et år eller lign. af dårlige gener. Dernæst kommer forhold -foder og tilskud de har fået som små.

Jeg ville aldrig købe af en avler der ikke har sine ildere som jeg selv har...mestenedels fritgående, under hygiejniske rene og pæne forhold. :)