Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Man kan blive overrasket....

Startet af Barky, 23. August 2014, kl. 15:08

Barky

I øjeblikket passer jeg en ilder for en organisation som tager sig af de hjemløses dyr.

Reiki som ilderen hedder hentede jeg onsdag d. 13 august. En mindst 8 mdr gammel pige som er det sødeste sødeste væsen. Hun er lidt usikker overfor mine ildere, som ellers ikke gør hende noget. Så hun har nok ikke haft meget kontakt med andre ildere siden hun var hvalp. Men det går fremad. Eller, lige nu er "sammenføring" sat på hold. FORDI:

Jeg opdagede at Reiki var drægtig. Som i MEGET drægtig. På een uge hos mig var hendes mave blevet rund, og pludselig bevægede den sig. Jeg skal ærligt indrømme at jeg overhovedet ikke har kigget efter tegn på drægtighed, ejer havde i løbet af de 14 dage hun har haft ilderen både fået den chippet og vaccineret, samt bestilt tid til snipning. Og Reiki var slank. My bad, men det var ikke liiiige min første tanke.

Oh well, jeg har jo været opdrætter og haft hvalpe før, samt siddet med til mange fødsler hos andre, så jeg gik ikke i panik, men måtte bare omstille hjernen og miljøet. Hun blev fjernet fra mine ildere og røg i egen løbegård inde i soveværelset, installereret med en ilderseng foret med et håndklæde, og så kunne ventetiden starte.
Hvalpene kan synligt ses bevæge sig i maven indenfor den sidste uge af drægtigheden, så jeg vidste at der var max 7 dage til fødsel.
Der blev lavet kaffe og jeg satte mig ind i soveværelset til Reiki. Hun er super social og ønsker virkelig menneskekontakt hele tiden. En perfekt dag i Reiki's hoved foregår liggende på skødet af et menneske mens hun bliver aet. <3 Dejlige tøs. (Eller hormonpåvirket. *G*)

Nå, jeg ved jo heldigvis hvilke tegn jeg skal kigge efter så da slimproppen gik natten mellem onsdag og torsdag vidste jeg at ventetiden var nede på et døgns tid. (Hvilket er rart at vide, så kommer jeg ikke til at mangle en uges søvn. *G*)
I løbet af torsdag lå Reiki og jeg bare i sengen, hun lå i sin rede ved siden af mig i sengen og blev nusset på af mig, og tvangsputtet af min ene kat. :) Der kom løbende mere slim i løbet af dagen og Reiki var tiltagende mere urolig (skiftede stilling hver halve time ca).
Hun gik kun ud af "reden" når hun skulle på bakke, og så bar jeg hende hen i løbegården hvor hun brugte bakken og bagefter stillede sig klar til at komme tilbage til sengen med mig. <3

Sent på aftenen begyndte veerne omsider. Nu var Reiki allerede ret træt (mig ligeledes), men hun pressede på og jeg roste hende til skyerne og tilbage igen. I 50 minutter havde hun veer, og til sidst måtte jeg hjælpe hende med at presse på når der kom veer, hun var for træt til at ligge alle kræfterne i, så jeg hjalp, og så dukkede der et par bagben og en hale op. Blåsorte, for hvalpen havde været længe undervejs. Reiki pressede, jeg hjalp med at presse og trak samtidig hvalpen ud. ENDELIG var der hul på "bylden" Den knirkede så fint og jeg tjekkede at den bevægede begge bagben og hale, til trods for farven. En time efter kom der en hvalp mere, en med åbent kranie  :( Den var heldigvis dødfødt. Og kort efter at jeg have fjernet den døde hvalp, kom der endnu en. :D Også med bagenden først.

Jeg mærkede Reiki efter og var lidt i tvivl om der var en til derinde. Umiddelbart havde jeg i løbet af dagen mærket 3 fostersække, og godt fyldt op med fostervand! Så jeg var i tvivl om der var flere, eller om det bare var livmoderen som var stor.
Jeg ventede en times tid mere, men Reiki lå bare med de 2 hvalpe og sov. Så jeg tænkte at det nok var det.
Jeg var tilfreds! 2 hvalpe er bedre end f.eks 10 stk når hun er en ung, uerfaren mor.
Men men men, morgenen efter, kl lidt i syv blev jeg vækket af en hvalp som lød underligt, så jeg stod op og tænkte om hun lå på den ene eller sådan noget. Jeg kiggede i reden og så 2 hvalpe ligge så fint og sove sammen, og Reikis bagdel sagde den mærkelige hvalpelyd. Så kiggede jeg og der hang endnu en hvalp i navlestrengen ud fra Reiki. Oh well, jeg rev navlestrengen over og lagde hvalpen op til Reiki som straks gik igang med at vaske den.

Stakkels Reiki. Parret op alt for ung, solgt til en hjemløs som ikke vidste at hun var drægtig, og efter 14 dage henter jeg hende og bringer hende herhjem. Kun en uge senere føder hun 4 hvalpe under en lang hård fødsel.
Men hun er stadig lige vidunderlig og skøn og sød og fantastisk. Hun er så tillidsfuld og elsker mennesker. Hun passer godt på hvalpene. De dier så fint og hun ligger bare og slapper af sammen med dem når jeg ikke lige tvinger hende til at strække benene. <3

Hvalpen med de blå bagben får langsomt en bedre og bedre farve i benene, så vi regner med at hun nok skal klare den.

Her er de 3 små pus som kommer til at vokse op hos mig, vi har fået mundtligt tilsagn fra ejeren om ejerskabet over Reiki bliver overdraget til organisationen. Så når hun har haft hvalpene og er kommet ovenpå efter dem, så finder vi et nyt hjem til hende. (Med mindre at jeg til den tid er faldet så hovedkulds for hende at det bliver umuligt, nå, den tid den sorg. *G*)

Her er de små bebser. De har fået navne som betyder "Heldig"
Umiddelbart ser det ud til at de bliver vildtfarvede med mørke næser ligesom deres smukke mor.


Førstefødte = Blåben = Shreya
9 g
Tæve


Eneste hane i flokken = Faustus
9 g
Han


Efternøleren Felicitas
10 g
Tæve



Smukke Reiki <3
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mewz

Åh, hun er da en rigtig trooper! Tillykke med familieforøgelsen!



Det lyder altså ikke som om, du sådan lige kommer til at slippe hende igen. :D
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Barky

*G* Som det er nu har jeg svært nok ved at forlade hjemmet. Jeg er blevet totalt beskyttende overfor de små og Reiki. Min kæreste griner også lidt af mig. Jeg plejer at være rimelig cool, og nu er jeg bare paranoid og lettere hys. :-P
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Det var sq da godt at hun endte hos dig og ikke hos en eller anden uvidende person der ikke vidste noget som helst :D

Barky

Jep, sådan ser jeg også på det. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Dyrenørden

Åh hende Reiki er altså bare vanvittigt smuk <3 Sikke en drægtighed hun har været igennem godt hun nåede at ende hos dig i sidste øjeblik :)

Ferretale

Hold da helt op - sikke en historie...
Lyder som lidt a et kaotisk liv den lille pige har haft, og så alligevel så tillidsfuld  <3
Jeg tror ik du kan slippe hende igen  :P

Trist at hun er blevet parret så tidligt op - men enig i at det er godt hun endte hos dig..
Og hun ser da sindsyg sød ud - er sikker på det blir nogle smukke hvalpe - og fede navne  :)