Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Min fritte pige, søger nyt hjem 10 uger

Startet af Ceciliearasmussen, 19. Juli 2011, kl. 20:00

Amazing Ferret

Citat fra: Ceciliearasmussen Dato 26. Juli 2011, kl. 23:07
hvad er det i beskylder mig for? jeg har ikke skrevet til dig ?

Jeg undskylder gerne hvis det ikke er dig. Det virker bare underligt at i har samme navn og i begge kommer fra Fyn

Ceciliearasmussen

jeg var ufattelig glad for den tøs, og jeg vidste ikke hun bed mere end normalt har aldrig haft en hvalp! jeg har lige været ude ved andre fritter idag og jeg kan ikke tåle dem!
jeg sys ikke du kan være bekendt at beskylde mig for det! jeg er nok ikke den eneste på fyn der hedder Cecilie rasmussen, det skulle være underligt.

Amazing Ferret

Er det dig der har lavet denne annonce på ilderforum?
http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=14&t=10011

Og hvis det er, jamen så er beviset der jo for du har skrevet til mig i min annonce på guloggratis

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Ceciliearasmussen Dato 26. Juli 2011, kl. 23:29
jeg var ufattelig glad for den tøs, og jeg vidste ikke hun bed mere end normalt har aldrig haft en hvalp! jeg har lige været ude ved andre fritter idag og jeg kan ikke tåle dem!
jeg sys ikke du kan være bekendt at beskylde mig for det! jeg er nok ikke den eneste på fyn der hedder Cecilie rasmussen, det skulle være underligt.

Hvorfor lyver du om det her??? Den mailadresse der har skrevet til Amazing ferrets har jeg fundet tilknyttet på en bruger på et elelr andet forum noget til en der hedder "alexanderspige" ligesom du hedder på ilderforum!
http://speek.dk/?module=profile&page=guestbook&user=41141
Her har "alexanderspige" kommenteret...

Eliza

Hold da op det er dårlig stil sådan noget hvis det passer  :o

Men helt ærlig var der så nogle der troede på det med allergi? Så gammel er hvalpen jo ikke og man udvikler ikke bare allergi fra den ene dag til den anden og slet ikke til ildere da de har en anden pels end fx hund og kat.

Allergi er en af de mest brugte undskyldninger men jeg tror virkelig det er få personer der faktisk har allergi over for dem..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Nej jeg troede ikke på den med allergi - men jeg må da godt nok indrømme at jeg ikke troede hun ville lyve så meget :S

Katrine

Jeg tror altså heller ikke på det med allergi (ikke kun dette tilfælde), men som eliza siger er det en af de mest brugte undskyldninger, og jeg har ellers hørt at ilder skulle være allergi venlige, kan man overhoved få allergi over for ilder? (det er bare et spørgsmål og ikke møntet på tråden, da jeg ikke ønsker at blande mig)
Ildere: Loppen & Bamse

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Altså hun var jo her og aflevere hende! Og ja hun virkede virkelig sød, ærlig og oprigtig ked af hun skulel af med hende!
Hun stod og snøftede og lignede/opførte sig som en med allergi så jeg troede blindt på det!

Og hun fortalte at hun havde haft en han for 5 år siden hvor der intet havde været men over de seneste par år havde udviklet alergi for alt muligt, balndt andet kat som hun lige inden hun skulel hente pige havde været sammen med og derfro taget en alergipille så da hun skulle hente pigen opdagede hun ikek alergien på grund af at hun havde taget medicin!

Men det har jo så været løgn :( Og jeg føler mig sku godt dum at folk kan stå og lyve mig så meget op i mit ansigt uden jeg fatter det! Og føler mig sku os trådt på at folk udnytter ens godhed!
ØV!

Dark Crystal Ferret

Nej.. det er yderst sjællendt nogle får allergi af ilder.
Min kæreste lider af astma, og der er ingen problemer med det og dyrene hos os.
Jeg har kun hørt ganske få tilfælde hvor det har vist sig at være rigtig.. langt de fleste der har skrevet de havde allergi jeg kan huske, anskaffede sig da også ilder igen kort efter.
Så tror også mest på det er en dårlig undskyldning i langt størstedelen af tilfældene.
Og jeg syndes det er usmageligt, hvis man bruger det som undskyldning fordi ilderen bider! Så kan man sætte sig bedre ind i ilderen som kæledyr og opdragelse. Og tage problemet fra starten. Sådan er det!
Det er synd her, fordi det både er at misbruge folks medfølelse for et lille dyr og en person der efter sigende skulle have store problemer. Og helt sikkert også for den lille ilder pige her, der nu har måtte flytte rundt pga en person der ikke havde nok styr på tingene.

Mit råd er nok, start med en voksen hvis du ikke kan finde ud af det med en hvalp. ville du købe hvalpe hos Erika, så ville du stadig skulle bidetræne med dem.
Det er normalt med hvalpe de bider.. Og det er ikke den lille piges skyld i så fald! Det kan kommer fra opdrætteren af ilderen, eller at ilderen kan se den har mulighed for at slippe afsted med alt ved at bide.
Men det her er mildt sagt usmageligt syndes jeg.. Og jeg syndes det er synd at misbruges andres store hjerter for de små totter på sådan en grov måde. Og bare for at slippe af med problemet.
Jeg håber ikke der er nogen der sælger dyr til dig igen, hvis du bare anskaffer dig en ny nu fordi den anden bed. Du vil få problemet igen, og er NØD til at tage tyren ved hornene hvis du vil have en ilder. Længere er den altså ikke.

Eliza

Katrine: Jeg er selv ret så allergisk over for en masse ting og især kat og græs er slemt, men ilderne er ikke et problem. Det kilder meget når de fælder men jeg tror nu at de fleste har det sådan. Den eneste gang jeg har kunne mærke lidt har været da min dreng begyndte at gå i brunst. Det er vist fedtet i pelsen man reagerer på, men det var ikke særlig slemt.
Jeg har også kun hørt om en anden som jeg virkelig tror på var allergisk og det var også over for virile hanner.

Jeg tror ikke på at bare fordi hun havde taget en pille den ene dag så mærkede hun det ikke men dagen efter var det der. Jeg har haft en på besøg der virkelig var multiallergiker især for pelsdyr og han kunne intet mærke selvom han ikke tog  piller netop for at se hvordan det var. der ville nok gå noget tid hvis han ville blive allergisk.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Anna - du skal ikke have det dårligt over at du troede på hende - det viser jo bare at du er et godt menneske!  ;) Du tog hende ind og tager dig godt af hende og det er jeg helt sikker på at den lille pige er meget glad for. Meeeeen jeg synes nu stadig hun skal blive hos dig  :P

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: mette11 Dato 28. Juli 2011, kl. 15:54
Anna - du skal ikke have det dårligt over at du troede på hende - det viser jo bare at du er et godt menneske!  ;) Du tog hende ind og tager dig godt af hende og det er jeg helt sikker på at den lille pige er meget glad for. Meeeeen jeg synes nu stadig hun skal blive hos dig  :P
Ja det ved jeg godt du sys ;O) Men af flere personlige grunde havde vi(mig og Morten) lige snakket om at vi ikke skulle ha flere ildere nu. Så hun skal ikek blive her! Men jeg har heller ikke travlt med at komme af med hende og hun skal lige vac osv før hun kommer videre...

Beate

Har ikke lest gennem hele tråden, men er pigen stadig ledig? :)
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Beate Dato 30. Juli 2011, kl. 18:03
Har ikke lest gennem hele tråden, men er pigen stadig ledig? :)

Har lige sendt dig en PB!

Anne

Citat fra: Katrine Dato 27. Juli 2011, kl. 15:58
Jeg tror altså heller ikke på det med allergi (ikke kun dette tilfælde), men som eliza siger er det en af de mest brugte undskyldninger, og jeg har ellers hørt at ilder skulle være allergi venlige, kan man overhoved få allergi over for ilder? (det er bare et spørgsmål og ikke møntet på tråden, da jeg ikke ønsker at blande mig)

ja man kan godt have allergi overfor ildere, men de tilfælde jeg har hørt om, var det overfor virile hanner. Fiutassi/tia er allergisk, men det gik vist over da dyrene blev neutraliserede.