Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Overvejelser ang. v-hob.

Startet af Bawa, 29. December 2009, kl. 18:38

Bawa

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle specielle ting man skal huske når man overvejer at få lavet en af sine "mænd" til en v-hob? Jeg ved at en v-hob lugter og opfører sig som en viril han, og det generer hverken mig eller Steffen. Og da der er mangel på dem her i Danmark, så kunne det jo være en fin måde at hjælpe til i ilder-verdenen. MEN! Er der nogle bestemte træk indenfor personlighed osv. som en v-hob bør have?

Håber i forstår hvad jeg mener :P
Jeg er lidt en lort til at formulere mig, hehe.

Barky

#1
Nej, der er intet der personlighedsmæssigt adskiller ham fra enhver anden viril drengebasse.....

Jeg kan måske berolige med at en hans første brunst er som regel den "værste", iogmed at han er ny i det, og derfor overdriver ganske meget, med både lugt osv... ;)

Red:
En V-hob bør være en rolig han, som ikke stresser for meget. Over noget som helst. Hvis han f.eks skal bruges på 4 tæver på et år, skal han ikke begynde at sulte sig selv, eller tabe sig for meget over det.
Han skal være god ved tæverne, ikke "skam-bide" dem for meget i nakken... Men generalt en rolig og godmodig fyr.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bawa

^ Det tror jeg Steffen er glad for at se :D
Godt nok generer det ham ikke, men det lugter jo heller ikke ligefrem af roser :lol:

Barky

har lige redigeret mit indlæg. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bawa

Puha, den er svær :) .. Jeg tror både Kumo og Inu ville være fine v-hobs.
Men jeg skal virkelig til at tænke det igennem, og finde ud af hvem der ville være bedst :)
Men tusind tak for svar Julia :D

Barky

Du kan evt vente med at gøre noget ved nogen af dem, og så lade tiden vise hvem der vil være mest egnet?

Det var så lidt. Jeg hjælper gerne hvis der skal flere v-hobs til! (Dog hjælper jeg ikke med at huse dem!)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

tzari

Han må heller ikke være "for god" ved tæverne. Visse tæver skal tages med hård pote og falder ikke for gentleman adfærd men vil have han bare tager fat og river dem med.

Husk også at bede dyrlægen fjerne et lille stykke af sædstringen inden han binder det op så risiko for han bliver hel igen er så tæt på nul som muligt  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Barky

Jeg vil nu hellere at en han er god og rolig, end lidt for voldsom.... Det er ikke umuligt at opstøve en voldsom han... men jeg tror at flere tæver foretrækker at blive strøget med hårene end mod hårene.. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

tzari

så er jeg bare uheldig med mine tæver  :P De falder ikke for de der gentleman trick :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

Kumo er en rigtig gentlemand. Han ville være rigtig god ved tæverne.
Han har et rigtig dejligt sind. Stille og rolig.
Inu er lidt mere .. Mand .. Eller hvad man siger. Men når det gælder damer, så er han blid som et lam, hvis han får lov! :)

Det er rigtig svært det her :D ..

Barky

Lav dem begge til V-hobs... :P Hvor svær kan beslutningen være... *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bawa

Jamen de kan ikke sammen når de begge er i brunst :P
Men hvis det kun er den ene der er det, så kan de sagtens sammen.
Og jeg vil helst have de kan gå sammen jo :D Håber det gav mening?

Bawa

Jeg tror det ender med at Inu bliver v-hob, og Kumo bliver snittet :)

Starshineferrets

även om en kastreras och en blir V-hob är det inte säkert att de går att ha tillsammans dessvärre, finns de hanar som inte kan med andra illrar överhuvudtaget när de är i brunst.

I övrigt är det viktigt att man vasektomerar sin hane hos en riktigt kunnig veterinär, för att man skaha större chans att få det rätt. men även då är en vasektomering aldrig helt säker. Förutom att operationen kan misslyckas så kan även sädesledarna regenerare med tiden, och hanen så göra valpar. Personligen anser jag att man ska välja vasektomerad hane med nästan lika stor omsorg som en hane till avel med tanke på risken att det förr elelr senare blir valar efter honom. Och då är det lite surt om man valt en hane med mycket sjukdomar eller andra defekter i släkten. Det stärker ju dessvärre inte illerstammen.

Min Ludde vasektomerades 2008, men tyvärr lyckades inte operationen. Eftersom jag var medveten om risken testparade jag honom endast med en hona, för att se om det hade fungerat. 42 dagar senare blev det valpar. I samma veva blev en släkting diagnosticerad med hjärtfel (HCM) alltså valde jag att kastrera Ludde istället för att vasektomera honom igen

Bawa

Ahh, det kan du selvfølgelig have ret i ..
Så at vælge en af Kumo og Inu ville ikke være forsvarligt?
Jeg kender ikke meget til deres baggrund. Ved at Inu's mors side er fra Frankrig,
og at hans far også er Kumo's far. Ret meget mere ved jeg ikke.
Jeg har ingen sygdoms statistik på deres familier.