Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Chokolade ildere :)

Startet af CarinaNielsen, 28. Februar 2010, kl. 16:57

CarinaNielsen

Hej alle dejlige mennesker. :)

jeg ved godt Mia hun har lavet en hvori hun spørger hvor der er en opdrætter som opdrætter Choko ildere, men hvorfor er det at der ikke er nogle opdrætter i DK som opdrætter på dem?

Og noget helt andet er der nogle af jer ilder folk som har en Choko ilder, som vil fortælle hvor deres choko ilder's opdrætter er og Hedder.. ?

Håber jeg får nogle gode svar fra jer - :) <3
Basserne fra Herning. :)

lille_jill

Fordi at der er så få af dem, går jeg ud fra.

Starshineferrets

choklad färgen hos dessa illrar uppstår genom en mutation i färgen hos blackself illern, exakt hur mutationen uppstår och hur man gör för att få fram den verkar än så länge inte vara helt klart. Färgen verkar helt klart inte ha blivit riktigt "befäst" ännu vilket gör att det är svårt och osäkert tat avla fram den. Min gissning är att det är någon form av dilution gen som påverkar den svarta färgen hos blackself. Än så länge verkar den så vitt jag ha sett uppstå ganska så spontant, och bara för att nån av föräldrarna är eller bär på choklad färgen så verkar det inte vara synonymt med att den slår igenom, personligen skulle jag gärna vilja se vad en korsning mellan 2 chokladillrar ger för resultat, för att mer kunna gissa exakt hur den här färgen uppstår.

Barky

1: De er helt nye, begyndte først at blive "set" af folk i norden for 2 år siden.
2: Nu ved jeg ikke hvad hverken du eller Mia mener med Choko-ildere. Men menes der "blot" en chokolade farvet ilder a la mørk pastel, så dukker de op ind i mellem, både hos danske opdrættere, men oftest i udlandet.
Mener I Chocolate Self/Solid, så kommer der ganske få hvalpe i nogen få kuld i Holland og Tyskland, hvoraf jeg har været så heldig at få lov at købe den ene, som jeg fik et kuld på sidste sommer, hvori at der ikke kom nogen chokoladefarvede ildere. De blev alle sorte.
3: Fordi at når man opdrætter, som det også kom frem i den anden tråd, kan man godt lide at holde kortene tæt til kroppen. Det er dog en offentlig hemmelighed hvor jeg har Maleika fra. Og hun kommer fra Tyskland, og det er ikke nogen hemmelighed, og hendes linje ER i DK i forvejen, så der er ingen grund til at hente mere "blod" derfra.

Vil man som ny opdrætter i ildermiljøet, starte ud på en god måde, kan man følge nogen danske opdrættere og stille dem spørgsmål, og forsøge at skaffe noget sundt blod til miljøet. Men hvilken nytte er der i at skaffe noget blod, som i forvejen er i landet, og bliver arbejdet med på flere sider.
Så hellere gå ud og finde noget andet.

Men jeg kan da sige at Maleika kommer fra Feenwald Frettchen of Dreamland i Tyskland, så der er no point i at kontakte dem for at få en brun avlsilder.
Derimod, ønsker man en kæledyrs ilder, så feel free. ;)
Men vær blot opmærksom på at de får omkring 50 henvendelser pr brun ilder de laver. Efter at jeg reservede Maleika, fik de stadig 30 henvendelser på hende. Også selvom der stod RESERVERET på hjemmesiden. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Sara: Der blev lavet sådan en parring i holland sidste år. Jeg prøver lige om ikke jeg kan finde et link til det

Starshineferrets

Citat fra: Anne Dato 28. Februar 2010, kl. 17:31
Sara: Der blev lavet sådan en parring i holland sidste år. Jeg prøver lige om ikke jeg kan finde et link til det

Oh! det har jag missat! Hade vart jätte snällt om du kunde hitta den!

CarinaNielsen

Citat fra: Barky Dato 28. Februar 2010, kl. 17:31
1: De er helt nye, begyndte først at blive "set" af folk i norden for 2 år siden.
2: Nu ved jeg ikke hvad hverken du eller Mia mener med Choko-ildere. Men menes der "blot" en chokolade farvet ilder a la mørk pastel, så dukker de op ind i mellem, både hos danske opdrættere, men oftest i udlandet.
Mener I Chocolate Self/Solid, så kommer der ganske få hvalpe i nogen få kuld i Holland og Tyskland, hvoraf jeg har været så heldig at få lov at købe den ene, som jeg fik et kuld på sidste sommer, hvori at der ikke kom nogen chokoladefarvede ildere. De blev alle sorte.
3: Fordi at når man opdrætter, som det også kom frem i den anden tråd, kan man godt lide at holde kortene tæt til kroppen. Det er dog en offentlig hemmelighed hvor jeg har Maleika fra. Og hun kommer fra Tyskland, og det er ikke nogen hemmelighed, og hendes linje ER i DK i forvejen, så der er ingen grund til at hente mere "blod" derfra.

Vil man som ny opdrætter i ildermiljøet, starte ud på en god måde, kan man følge nogen danske opdrættere og stille dem spørgsmål, og forsøge at skaffe noget sundt blod til miljøet. Men hvilken nytte er der i at skaffe noget blod, som i forvejen er i landet, og bliver arbejdet med på flere sider.
Så hellere gå ud og finde noget andet.

Men jeg kan da sige at Maleika kommer fra Feenwald Frettchen of Dreamland i Tyskland, så der er no point i at kontakte dem for at få en brun avlsilder.
Derimod, ønsker man en kæledyrs ilder, så feel free. ;)
Men vær blot opmærksom på at de får omkring 50 henvendelser pr brun ilder de laver. Efter at jeg reservede Maleika, fik de stadig 30 henvendelser på hende. Også selvom der stod RESERVERET på hjemmesiden. *G*

Barky, det er choko self/solid. og mange tak for alle de gode oplysninger jeg ønsker ikke og avle på dem, så kunne måske godt være jeg skulle koontakte dem i tyskland. :) Var det ikkee dem som var dommere i DIF ?.
Og endnu engang tak for de finde oplysninger. :)
Basserne fra Herning. :)

Anne

#7
Sara: jeg kan selvøfølgelig slet ikke finde det nu :( Jeg mener der kom blandet i kuldet, mørke (ikke sorte men ligesom de næsten sorte der kommer af sorte forældre) og chokolade.
Jeg prøver at spørge sammy senere om hun kan huske hvor det var, når jeg lige fanger hende.

Carina: jo det var de dommere. Men du skal være opmærksom på at nogle udstillinger ikke tillader at man udstiller dommernes egne hvalpe hos dem.

CarinaNielsen

jeps anne det har jeg læst. :) men det er heller ikke for udstilling om at gøre jeg har dem . det er mine små børn :)
Basserne fra Herning. :)

Anne

selvfølgelig, det er bare en meget god ting at vide.