Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvor langt skal man gå??

Startet af Black Diamond, 14. Maj 2010, kl. 20:59

Black Diamond

Rigtig mange verile hanner taber sig i forbindelse med deres brunst. Men hvor langt skal man lade den gå.
Hvad er jeres erfaringer??

Starshineferrets

Jag har själv hittills inte haft någon hane som har tappat sig mer än vad som är normalt för våren, så där kan jag tyvärr inte komma med några erfarenheter...
Mina hanar har hållt sig bra i vikt under brunsten, Àmor får däremot en väldigt massa överskotts energi, och är ibland stressad på kvällstid. Vi löser det genom att han får ca 2 timmars promenad varje kväll i snabb takt (han drar så att jag nästan släpar bakom :P), förutom att han gör av med en del överskottsenergi, så bygger han även muskler, vilket kan vara en bidragande orsak till att han inte helelr går ner nämnvärt i vikt.

men ja, jag antar att man får se till allmäntillståndet på hanen, tappar han sig onaturligt mycket och blir underviktig så ska man nog inte dra ut på det så mycket. Men ja, man få väl även se till hanens beteende i övrigt, om han verkar stressad av brunsten, om han får nog aktivering etc.

Cille

Lidt sjovt at lave denne tråd,da jeg jo lige har skrevet om det på andet forum...men kan da sætte ind hvad jeg skrev om det der. (bare det lille afsnit ang det)

Hanner der er i brunst,der kan vægten svinger vildt meget.
Jeg har flere gange måtte snitte en han netop fordi de bliver så tynde....de glemmer simpelthen at spise,fordi de kun har en ting i hovedet.
Så kommer de ned omkring eller under 1000g,så skal man nok overveje at de skal have kugler af.
Så lidt vægt er ikke sundt for dem,og de kan få "gigt" senere pga af det...fordi de har tærret alt væk fra knoglerne.

HB-Ferrets

Rigtig god tråd, jeg sad nettop og snakkede med  kæresten om at vi synes vores ene avls drenge er blevet noget mindre ind han plejer. Han har stadig en fin vægt, men e alligevel gået fra vintervægt på 2300 gram til omkring 1500-1600 gram. Men håber snart det bliver bedre da jeg har planer om at bruge ham igen.

Men er der nogen af jer der ved om et implantat også kan hjælpe på vægten, på de drenge der taber sig lidt voldsomt?
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Black Diamond

William spiser. Men han har altså tabt sig meget. Jeg ved ikke helt hvor meget, har ikke fået undersøgt det :-$
Han får en masse tilskud og vi har købt tørkost med mere fedt i til ham og Emma..
Han er glad og båtter heeeelt vildt. Men syndes stadig der er meget vægt der er røget nu..
Det er dejligt at høre i andre går med de samme tanker.  :)

FerretParadise

Jeg valgte at kastrerer Cyrill, fordi han var meget stresset i sin brunst. Måske her duftede for meget af "damer", for på det tidspunkt var her 3 tøser der ikke var neutraliseret.
Han gik fra 2300 gram og 1300 på et par måneder, og så valgte jeg at kastrerer ham.
Ann Hillerslev.

Black Diamond

William vægt før han gik i brunst var 1733g. På dagen.. Han vejer i dag 1522g.
Han er ikke stresset overhovdet over tæverne.. Det eneste jeg er ked af virkelig, det er han virker meget ensom. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op med det. Han har ikke nogen at lege med udover os. Alle de andre kan ikke være sammen med ham.. Han er rigtig meget i brunst lige nu.
Ville det være forsvarligt at prøve at sætte Tjalfe ned til ham?? Så han kunne få lidt selskab?
Han elsker at løbe os  bag i hele dagen. Og lege og hoppe rundt i leg med sin far. Men jeg syndes bare han virker mere og mere som om han er ensom. De er lige rundt om ham, og han må ikke lege med dem..
Hvad er rådet til det?

Starshineferrets

prova att gå ut och gå med honom så mycket som möjligt, nya intryck och mer fysisk aktivering kan göra stor skillnad på en brunstig hane  som är lite låg

Black Diamond

Okay, tak!!  :) Det vil vi gøre så  :)

Line

I og for sig er det stadig "kun" 200g. Han har jo stadig noget at give af før det bliver helt kritisk.
Alle ved jo at brunstige hanner oftest må gå alene i en lang periode, og i den periode kan de jo blive ensomme. Sådan er det bare at være viril han. Vi andre her inde kan jo ikke se på forummet om det vil være forsvarligt at lukke Tjalfe ud sammen med ham, det må du selv bedømme. Nogle gange går det jo godt, andre gange går det galt lige med det samme.
Men hvis du ikke kan aktivere ham nok, og du synes det er synd for ham at han virker ensom, bør du nok overveje at få han kastreret, for sådan vil det jo blive hvert år.