Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Mens man vendter.

Startet af Black Diamond, 14. Maj 2010, kl. 21:07

Black Diamond

Nu sidder jeg og vendter på at Emma føder. Og jeg er snart tom for ideer for hvad man kan lave mens man sidder og vendter..

Indtil nu har jeg :

Ordnet Stamtavler.
Laver siderne til stambøgerne.
Lavet navne
Sovet på skift med Robert.
vasket sængetøj.
og en masse internet hygge, msn og sådan..

Jeg sidder lige ved siden af Emma her i stuen, og har hende under konstant opsyn samtidig.

Hvad kan jeg ellers finde på mens jeg vendter på det dejlige øjeblik?

cibatuchsi

gør alt det du plejer at gøre.
Her gik Malou igang med at føde mens vi alle sad og så tv og snakkede.
ventetiden er lang ja, men jo mere du sidder på nåle og venter jo længere tid går der... (sådan føles det i hvert fald)

HB-Ferrets

Da jeg ventede på Nova skulle føde, kom jeg til at bage brownies  :fnis: Måske en ide med noget kage  :)
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Barky

Er du forberedt på en nødsituation?
Har du alt hvad du kan risikere at få brug for.. Ved du hvem der har døgnvagt i dit område? Hvor du kan tage hen hvis det går galt?

Har du en lille sprøjte du kan fylde med vand og give Emma mens hun føder, hvis du må være med til fødslen for hende?

Er der ro omkring hende? For hvis du stresser - så mærker hun det, og du skal være meget rolig under fødslen, selvbehersket osv osv ...

Det ved du jo fra dengang du havde katteopdræt..  *G*


(OG så er det meget vigtigt at bage kage til Julia!!)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Black Diamond

Citat fra: Barky Dato 14. Maj 2010, kl. 21:22
Er du forberedt på en nødsituation?
Har du alt hvad du kan risikere at få brug for.. Ved du hvem der har døgnvagt i dit område? Hvor du kan tage hen hvis det går galt?

Har du en lille sprøjte du kan fylde med vand og give Emma mens hun føder, hvis du må være med til fødslen for hende?

Er der ro omkring hende? For hvis du stresser - så mærker hun det, og du skal være meget rolig under fødslen, selvbehersket osv osv ...

Det ved du jo fra dengang du havde katteopdræt..  *G*


(OG så er det meget vigtigt at bage kage til Julia!!)

KAGE!!! Vi må bage noget kage ja..

Ang det andet.. Ja vi har en dyrlæge på tråden hele tiden. Det ligger i gørlev ca en halv time herfra.
Alt det andet er helt i orden. Og som du siger, jeg kender til det.
Fødselshjælp har jeg prøvet mange gange med katte, men ikke med bitte små hvalpe.. Men jeg ved hvad man skal, hvis det er om ikke andet.

Men Kage, hmm.. Det må jeg lige kigge på.. Måske jeg skulle lave pølsehorn også så!
Julia kommer du til kage så ? hihi

Starshineferrets

har du koll på, och antecknat vad man gör i olika situationer om det går galet? Ofta så vet ju knappt veterinärerna vad som är bak och fram på en iller, så man kan själv behöva tala om för dem vad man vill att de ska göra.

Det finns ju flera saker men kan göra, och i speciell ordningsföljd beroende på situation. Det kan vara bra att ha det uppskrivet, samma sak som doseringar på de läkemedel man då ger. När det väl går fel så finns alltid risken att det står helt tomt i huvudet och man glömmer bort allting.

lille_jill

Strikke.. totalt godt tidsfordriv og ildere elsker at hjælpe :)

Black Diamond

Strikke??? Ja, gud det kunne være sjovt.. Alene tanken om mig der skal strikke giver mig smil på læben. Jeg kan hverken sy eller strikke eller hækle. Og jeg har ikke udstyret til det..

Men hvis ikke hun har født i nat, så tror jeg såment jeg vil bage i morgen.. En vendte kage :dans:

katja

kan godt forstå du er utolmodig, det ville jeg også være
ville rende rundt  og lave alt muligt underligt bare for at få tiden til at gå :)
ejer af 7 dejlige trolde,

Barky

Jeg sad bare på nettet hele tiden og snakkede med folk om hvor meget jeg glædede mig... Maleika var bestemt ikke i ro på noet tidspunkt, hun ville satme ikke sidde i sit bur og spytte bebser ud, hun ville UD! Så ud kom hun... Hun var faktisk ude og rende da hun fik veer. Jeg sad og nussede hende i hendes redekasse på mit bord, og filmede hendes mave for at få nogen hvalpespark på video, da der pludselig kom en ve...

Så jeg satte hende roligt ind i buret og lod hende være, men hun fandt slet ingen ro derinde, så jeg åbnede buret og lagde mig halvejs derind og var sammen med hende, mens jeg snakkede til hende og nussede hende og gav hende godbidder. Det hjalp meget på hende, og hun gik i fødsel.
Bla bla bla.... Hilsen Julia