Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Led på stamtavler?

Startet af Bawa, 25. Oktober 2010, kl. 23:29

Eliza

Jeg synes måske ikke det er helt ligegyldigt om jeg ved hvem det er der tæller led på den måde, når jeg på et tidspunkt skal ud og have en ny ilder, så er det da rart at vide sådanne ting, men jeg ville jo selvfølgelig nok finde ud af det når jeg så tavlen og det ikke helt stemte med det jeg havde fået fortalt..

Jeg synes sygdomshistorien bliver mere og mere vigtig, for fx kan en ilder jo efterhånden ofte leve flere år med en sygdom som fx binyrekræft. Så der må meget gerne stå hvornår den blev syg også så man kan se hvor længe den har gået med det..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bawa

Jeg synes ikke det ville være fair at udstille en anden opdrætter på den måde, så intet navn til jer, desværre :D
Håber dog at personen læser denne tråd godt igennem, og får det rettet på sin hjemmeside med det samme!
For ellers kan vi alle sammen pludselig have stamtavler med en helvedes masse led :lol:

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: mette11 Dato 26. Oktober 2010, kl. 09:45
CitatJeg savner også en PM med denne opdrætter
Også mig.
Interessant måde at regne det på... :S

Led i en stamtavle er vel det samme som kendte generationer. Forældre = 1. led, bedsteforældre =2. led, oldeforældre =3. led osv. Sådan har jeg i hvert fald altid tænkt det...

ja sådan ser jeg det også

Cille

Man kan jo så også have halve led
eksempel.... hvalp(tæller ikke som led) .. + forældre=1led , og så kun et hold på et af forældre dyrene, dvs ½led
Det giver 1½ led
Og mindre alt efter størrelse af stamtavle.
Leddet er kun komplet når begge sider er fyldt ud, hele vejen igennem.

Eller også skal jeg da ihvertfald til at lave om på min måde at tælle led.

Bawa

^ Det vil jeg også mene er den rigtige måde at tælle led på, Hanne :D

Kan fortælle at omtalte opdrætter har fået ændret fejlen på sin hjemmeside nu, så det er jo bare super :)

Cille

Det godt det er rettet på den.
Men så må der jo have været talt forkert.
Men nu har vi jo alle skrevet hvordan vi tæller led,og ingen har kommet med andre måde at tælle på,så man må gå udfra det er sådan man skal tælle.
Så kan jo så være der skal kigges igennem på de andre også,så man er sikker på det også er rigtigt. :)