Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kan en albino have sorte pletter??

Startet af Shamua, 13. November 2009, kl. 00:50

Shamua

Det lyder som et dumt spørgsmål, fordi en albino jo er et dyr uden pigment.

Men men, Mikka har sorte pletter på sine knurhår. Det er ikke skidt, for det har været der siden dag ét. Nogen der ved om albino måske godt kan have lidt sorte pletter, eller har set det før?

Vh. Marianne

cibatuchsi

det er ikke noget jeg har set eller hørt om før.

Shamua

syntes også selv det er lidt underligt, men det er der..

Vh. Marianne

Starshineferrets

En albino kan inte ha svart fläckar då de inte har förmågan att bilda pigment, MEN det finns något som heter Partiell albinism, och förekommer hos vissa djurslag. Där har indivden förmågan att bilda pigment på vissa delar av kroppen.
lite kort om det här
http://64.233.183.104/search?q=cache:_P1RVySrxc0J:www.decatur-parks.org/zoo/pdf/1.pdf+%22partial+albinism%22+%2B+ferrets&hl=en&ct=clnk&cd=11&gl=se&lr=lang_en|lang_sv
Vissa hävdar att partiell albinism inte finns, utan att det i stället rör sig om Leucism.

Har själv hört om ett par "albinos" som har just det här. Och det är ofarligt så vitt jag vet

Shamua

Citat fra: Starshineferrets Dato 13. November 2009, kl. 07:37
En albino kan inte ha svart fläckar då de inte har förmågan att bilda pigment, MEN det finns något som heter Partiell albinism, och förekommer hos vissa djurslag. Där har indivden förmågan att bilda pigment på vissa delar av kroppen.
lite kort om det här
http://64.233.183.104/search?q=cache:_P1RVySrxc0J:www.decatur-parks.org/zoo/pdf/1.pdf+%22partial+albinism%22+%2B+ferrets&hl=en&ct=clnk&cd=11&gl=se&lr=lang_en|lang_sv
Vissa hävdar att partiell albinism inte finns, utan att det i stället rör sig om Leucism.

Har själv hört om ett par "albinos" som har just det här. Och det är ofarligt så vitt jag vet

Fedt, den hvide tiger er faktisk partiel albino :)..

Men ok tak for det..


Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Kan du ikke prøve at tage et billede af det? jeg bliver lidt nysgerrig  :-$

Shamua

#6
jo, bliver efter weekenden, er på vej til tyskland, men skal nok prøve. har kun mobil cam med 8 mpixel.. men skal nok prøve om jeg kan fange det

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Det kunne være fedt... :D det er jo ret specielt :D tak

Maria Amanda

Ja, det lyder godt nok specielt! Det glæder jeg mig også til at se :D

Shamua

#9
Det er vist det tydeligste billede der er af det. Se på knurhårene - sorte pletter? Tror ikke på det er skidt fordi jeg kan ikke få det af.. det har været der i lang tid.



Her er også lidt på den anden side.. kig godt efter.. svært at se.

Vh. Marianne

Black Diamond

For at være helt ærlig så syndes jeg ikke jeg kan se noget.. Men det kan jo self også være billedet der snyder, det er vel ikke så nemt at få på billede :X

Line

Jeg kan sagtens se at der er flere pletter på første billede og lidt på det andet... Synes det ser morsomt ud, og vil give dig ret i at det ligner næsen har været en tur i noget jord hehe :P

Maria Amanda

Ja, jeg kan også godt se det. Det ser da pudsigt ud. :P

AlisVolatPropiis

Øj...tusind tak for billeder...det ser da meget specielt ud :D men rigtigt fint faktisk :D Mikka er en meget speciel ilder :D

Shamua

Ja det ser da lidt sjovt ud :)... Godt det kunne ses - så er jeg ikke helt galt på den :)

Vh. Marianne