Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Adrenal disease

Startet af Zopad, 1. Juni 2012, kl. 10:53

Zopad

Jeg syntes tit jeg støder på videoer på youtube fra USA hvor fritten er næsten hårløs eller hvor det ligner de har fedthale .. Men der står i kommentarerne nedenunder a de har adrenal disease som er en kræft form .. Hvad hedder det på dansk?
Der er en der har skrevet det er en kræft der kan opstå hvis de bliver kastreret for tidligt og det så skaber en homonel ubalance??

Nu er min først blevet kastreret da han var et år så regner Ikk med der er noget der ;)

men syntes bare det er vildt det åbenbart forekommer hyppigt i USA .. ?



Apollo & Draco <3

mette11

Det er binyrekræft på dansk. Og ja det kan opstå pga. tidlig kastration. I USA er det normalt at neutralisere ildere meget tidligt (dvs. inden de bliver solgt som hvalpe). Heldigvis er der ikke nogen herhjemme som gør det, men mange neutralisere dem også ret tidligt, da virile dyr ikke altid er ret sjove at dele hjem med. Men der er også stor forskel på at neutralisere en ilder på 7 uger og en på 1år jo. Det mest optimale i forhold til binyrekræft er at vente til de er over 1 år og gerne længere. Men det er ikke altid optimalt på andre måder, da man kan blive tvunget til at dele sine ildere op osv.

Anne

Ja mette har helt ret, jeg vil bare tilføje at vi desværre også ser en del tilfælde herhjemme, på trods af at ingen ilderejer med respekt for sig selv neutraliserer før ilderen er 6 måneder (og helst noget senere)

Zopad

Nårh okay .. Får det helt dårligt når jeg høre de finder på det i USA ..  :nej:
Men på nogle pungter er de Ikk nået så langt desværre ..

Men ihvertfald mange tak for hjælpen :) det gør det oss lidt nemmere a forstå når man få det danske navn på ..
Apollo & Draco <3