Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Amazing Ferret

Startet af Amazing Ferret, 16. September 2012, kl. 17:07

Amazing Ferret

Jeg har gået og tænkt længe over mit avl næste år og omkring mine dyr og har derfor valgt at jeg ikke laver nogle kuld næste år...så alle de unge avlsdyr får implantat og et par af de ældre tøser bliver steriliseret.
Jeg regner med at der så i 2014 kommer 1 eller 2 kuld herfra

Grunden er at jeg godt vil ned i antal af dyr og det kommer jeg aldrig hvis jeg bliver ved med at lave kuld  :D


Anne

Der er heller ikke noget galt i at tage sig god tid og sørge for at man også kan beholde dem man har :)

Amazing Ferret

Ja jeg har jo så valgt at lave kuld alligevel  :-$

Beate

Nå er jeg bare nysgjerrig hvorfor du velger å bruke Prut i avl? Det er ikke ment som et angrep men det er jo ingen information om hans linier?
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Amazing Ferret

Citat fra: Beate Dato 27. Januar 2013, kl. 12:11
Nå er jeg bare nysgjerrig hvorfor du velger å bruke Prut i avl? Det er ikke ment som et angrep men det er jo ingen information om hans linier?

Jeg havde slet ikke set du havde skrevet  :(

Prut skal ikke bruges i år. Når han går i brunst får han implantat og så bliver han brugt engang når hans implantat holder op med at virke. Og så skulle han gerne være noget ældre :D
Håber det var svar nok

Beate

Egentlig ikke, da du ikke ved så meget mere om hans linier om 1 år  ;)
Fra hvad jeg ved så er han fra det markedet der var her i Kbh? Ved om flere der har købt ildere der, der ikke har blivet særlig gamle. Og det er jo ret synd  :(
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Amazing Ferret

Nu er der ingen der ved om det implantat han får i år holder 1,2 eller 3 år  :D

Men nu er jeg jo ikke ligefrem den eneste der bruger dyr uden tavle og jeg bliver sikkert heller ikke den sidste

Eliza

der er vel forskel på om man bruger dyr uden tavler og dyr uden tavler som man VED har dårlige linjer med kort levealder. Om han så er 100 år når du bruger ham til en parring så gør det ham ikke egnet hvis man ved at flere andre dyr fra samme sted dør tidligt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Jeg gider ikke have den diskussion igen....vi bliver aldrig enige, så lad os lade den ligge  :D

Eliza

Jeg synes nu ellers det er et relevant spørgsmål især for evt kommende hvalpekøbere. Der må jo være en grund til du mener han er egnet. Ved du har en masse andre dyr du kan bruge, så jeg ser ikke nødvendigheden i at bruge sådan en han, men der er måske noget jeg ikke ved eller ser.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Den samtale tager jeg med mine hvalpekøbere til den tid  :D
Som jeg skrev så skal han ikke bruges i år

CMS

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. Marts 2013, kl. 19:51
Men nu er jeg jo ikke ligefrem den eneste der bruger dyr uden tavle og jeg bliver sikkert heller ikke den sidste

Jeg er ked af det Erika, men jeg synes, det er et lidt fjollet argument. Beate stiller et helt reelt spørgsmål :) Hvis du ikke gider svare på det, virker det da mere reelt at skrive, du ikke gider argumentere for det eller lign. i forhold til at skrive, du ikke er den eneste. Ville du også køre over for rødt, hvis alle andre gjorde det ;)
Mange hilsner Christina

Amazing Ferret

Uanset hvad jeg har skrevet eller ikke skrevet, så gider jeg ærlig talt ikke have den samme diskussion hvert år når jeg ligger mine parringsplaner ud. Jeg må ærligt indrømme at det hænger mig langt ud af halsen efterhånden  :(

Barky

Det kan jeg godt forstå at det gør Erika. Har du overvejet at revurdere dine parringer så? Jeg gætter nemlig på at det ikke er noget imod dig, men selve parringerne, eller avlsdyrenes stamtavler/ mangel derpå.

Eller omformuleret: hvad kan du gøre så du slipper for disse spørgsmål?
For jeg kan ikke rigtig se hvordan de skulle stoppe på magisk vis hvis forholdene ikke ændrer sig.

Regnestykket vil altid være det samme, med mindre at man selv ændrer variablerne.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Amazing Ferret

Hvorfor skal jeg ændre mine planer fordi I ikke er enige?
I kan jo bare holde jer væk fra mine parringstråde