Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Zamira (billeder af syg ilder)

Startet af Line, 12. April 2010, kl. 01:04

Line

Jeg kom til at tænke på at det måske ville være smart at vise folk hvad der egentlig skete med Zamira i billeder.
Som jeg skrev i den anden tråd, så var hun med på udstilling i januar, og der var intet at se. På små 14 dage var hun ved at dø fra mig, men nu er hun vendt tilbage. Hun virker efterhånden mere og mere som sig selv, og hun er begyndt at tage på. Jeg håber det fortsætter i den retning  <3
Men ja, jeg ville lige dele nogle af de billeder, jeg tog af hende i dagene omkring den værste weekend i mit liv indtil videre, og så nogle billeder jeg har taget af hende i dag.

Jeg har desværre ikke nogle billeder af hende lige efter jeg kom hjem fra udstillingen med hende.
I slutningen af december blev Zamira vejet til ca 762g

25/1 - Billede taget 2 gang jeg er til dyrlæge.


25/1 - Hun vejer på det her tidspunkt ca. 600g, og tabte sig efterfølgende


30/ 1 - Dagen efter jeg er til dyrlæge 4. gang


31/1 - Dagen inden jeg skal til dyrlæge 5. gang, for at finde ud af om Zamira skal aflives
Man kan specielt se vægttabet i hendes ansigt, der ikke længere ligner sig selv.



I hele februar måned ligger Zamira stabilt på 565-585g

1/3 - Zamira har stadig ikke taget på, men hun begynder at virke lidt mere frisk


1/3 - Selvom billedet er dårligt, illustrerer det meget godt hvor tynd Zamira var. (Se på halsen)



d. 10/3 har Zamira tabt sig til 540g - Det er det mindste hun er blevet vejet til.

I dag har Zamira taget næsten 100g på. Det har været en kamp uden lige, men er lykkelig for at det endelig ser ud til at give pote! Som man kan se på billederne nu, har Zamira fået lidt mere ilder-facon i ansigtet, og hendes øjne ikke så sløve - selvom jeg nu fangede hende i et træt-øjeblik  :-$. Der er stadig lang vej for hende endnu hvis hun skal komme til at se nogenlunde "normal" ud, men man skal jo starte et sted, og at begynde med at ligne en ilder igen i ansigtet, er ikke noget dumt sted  :lol:




Jeg tror jeg laver denne tråd for at fortælle folk, at selvom man godt kan se hvor tynd hun ser ud, så vil man aldrig rigtig kunne forstå hvor syg hun egentlig var.
Selvom jeg lægger de her billeder ud, vil det altid kun være mig der kan se at hendes øjne, ører og pels ser anderledes ud. Det vil også altid kun være mig der ved hvor slatten og uden liv hun var d. 30/1. Det er nok netop dette jeg vil frem til.
Der sidder mange nybegyndere rundt omkring, og man kan få et utrolig stort chok. Man kan ikke se på ens dyr at det er sygt før det er virkelig galt, med mindre man kender det godt. Zamira fik fra at være "normal" til at være ved at dø på 10dage. Jeg er utrolig taknemmelig for at hun sidder hos mig i dag, og det gør hun kun pga. den kamp hun selv tog og fordi hun har ladet mig lære hende at kende. :)

FerretParadise

Tak Line fordi du deler disse billeder med os andre.
Jeg synes lige netop sådan en tråd her kan være meget lærerig. Man skal ikke bare lade som ingen ting, hvis ens ilder pludselig taber sig og bliver sløv og mat i blikket. Afsted til dyrlægen med det samme.
Hellere en gang for meget, end en gang for lidt.

Super dejligt at Zamira er ved at få det bedre, det glæder mig virkelig. :)
Ann Hillerslev.

mo-cheri

hold da op det er hårdt at se på det tredje billede  :(
jeg er glad for at høre at det går fremad.

-det er godt at du vil vise os andre hvor slemt det kan blive.
så man ikke tager for let på det...

men var der andre symptomer, end at hun tabte sig??

og har i fundet ud af hvad hun fejlede??

Line

Ann: Jeg synes selv det er utrolig hårdt at se på billederne, men nu har jeg jo også hele oplevelsen med bag billederne og ikke kun dem.
Jeg håber at der er mange der ser tråden og kommer til at tænke sig om en ekstra gang ang. dyrene, for selvom jeg ved at alle elsker dem utrolig højt, synes jeg at der ind imellem sidder nogle som lige overvejer dyrlægen en ekstra gang inden de tager af sted.
Ja, er også bare virkelig glad for at det går lidt i den rigtige retning lige nu!

Mo-cheri: Zamira startede med at virke nedtrykt. Hun begyndte at holde med at spise helt det hun plejede. Hun blev fjern i blikket, Hendes ører krøllede og hendes pels blev "pjusket". Hun sov mere og mere, og hun rystede mere end normalt.
De symptomer hun har nu er dog begrænset til at hun hurtigere bliver træt, hun sovere mere og tungere, ofte i perioder og ikke samlet. Altså hun er vågen i 20 min og sover så i et forskelligt stykke tid hvorefter hun vågner igen. Der ud over drikker hun meget mere end normalt.
Tidligere kunne mine to dyr drikke en halv flaske om dagen. Nu tømmer Zamira gerne en halv alene.

KU LIFE's bedste bud er en form for lymfom

Starshineferrets

men lilla vännen :( verkligen underbart att hon ändå har börjat lägga på sig!

KariN

Line jeg ved at det er skide hårdt for dig at lægge de billeder op, men tak fordi du deler det med os andre.

Det er en super hård tur i har været igennem og jeg er rigtig glad for at det begynder at gå den rigtige vej med Zamira.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3