Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Klam foderkanin (ADVARSEL KLAMME BILLEDER)

Startet af FerretParadise, 23. December 2012, kl. 09:17

FerretParadise

Der hvor jeg har Pounder stående, har de en boks hvor der går kaniner. Det er sønnen på gårdens kaniner, de er foderkaniner til hans slange. Men den slange kan jo ikke nå at æde så mange kaniner, for de yngler jo.
Han gider ikke passe dem overhovedet, der er nogle andre der giver dem mad og vand, men det er så også det.
Der er efterhånden så mange kaniner i den boks, at de slås, og når der kommer unger, så bliver de fleste slået ihjel af nogen af de voksne.

Igår købte Mette så to af de kaniner, til 50 kr pr stk.
Jeg har længe sagt, at de burde slå en stor del af de kaniner ihjel, eller sælge dem til foder, fordi de er alt for mange i den boks, det er enormt synd for dem.
Men ja, Mette ville gerne købe to af dem, vi ville gerne ha købt flere, men ikke til den pris.
Vi forsøgte at vælge to ud, af dem der er efter de andre, for at skabe lidt ro i den boks, og så to uden sår. Jeg ved jo, at vores dyr ikke skal æde et foderdyr som har sår.

Den første kanin var ok, men så kom jeg til den anden.
Her er et par billeder af hvilket syn der mødte os, Mette og jeg blev meget dårlige:





Fy for satan siger jeg bare.  :(
En mega byld fuld af betændelse. Infektionen havde bredt sig til dens indre organer, plus dens mavesæk og tarme var meget udspilede.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange smerter den stakkels kanin har haft, hvilket lorteliv den har haft.
Jeg bliver så skide harm over de lorte ejere af den stald, der er ligeglad med det hele, ja også ligeglad med disse kaniner.

Beklager mit sure opstød, jeg er bare stadig i chok over dette her.  :X :(

P.S. Jeg opsagde min boks i torsdags, og flytter Pounder til et andet sted pr 1. februar.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Føøøøøj! Jeg ved virkelig ikke hvorfor jeg kiggede lige midt i min morgenmad!!!
Stakkels lille fyr! Måske ikke noget at sige til at de kaniner har en voldsom adfærd overfor hinanden hvis de fleste går rundt med de skader :S og selvf af andre grunde men smerter hjælper nok ikk på tolerencen overfor artsfæller i så tætte forhold :nej:
Folk altså!!!

FerretParadise

Jeg vil så gerne hjælpe resten af de kaniner, men hvordan gør jeg det bedst?
Kan jeg melde dette nogen steder, og hvor meget skal der til, før det bliver taget alvorligt, og der bliver gjort noget ved det?

Melder jeg dette, og der kommer nogen ud os ser på kaninerne, så ved jeg, at det kommer til at få konsekvenser for mig. Her tænker jeg på, at jeg nok må flytte min hest med det samme, og det er så også iorden, det skal jeg nok klare. Jeg vil bare meget gerne gøre noget for at hjælpe disse kaniner.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg ved desværre ikke helt hvad du kan gøre men jeg kan SÅ godt forstå at du vil hjælpe dem. Jeg tror desværre bare at hvis du ringer til f.eks. DB så bliver det ikke taget seriøst. Har hørt flere der har meldt noget lign. Hvor de slet ikke tog det seriøst :0/ den ene gang fik min veninde at vide(hendes naboer havde kaniner udenfor sim de værken fodrede, gav vand eller søgrede for tørt halm og isoleret hus at gå i) at hun entet måtte være ligeglad eller selv fodre og sørge for dem?!! Det ente så med at hende og hendes mand gik hen og hentede dem fordi de bare lå og var dårlige. De fik dem aflivet fordi dyrlægen vurderede at de var så udsultede og dehydrede at de ikke kunne redes!

Møghætte

jeg er tidligere kanin avler og kan sige at, bare de går flere kaniner sammen er imod deres natur og derfor vil der opstå de skader der gør. Kanin er koloni dyr og har derfor sit eget territorium, hvor andre indtrængene (kanin)bliver jaget væk og bidt. Mange tror at kaniner er flok dyr fordi man ser dem være mange på en eng eller ligne men kaniner mødes kun når de skal formere sig og når de skal op og spise for så kan de advare hinanden.

Jeg har ofte tager kaniner ind fra sådan nogle steder og de er desværre næsten aldrig til at redde og så får de en kugle for hoved. Jeg ville ringe til dyrværnet/dyrenes beskyttelse, måske får du noget ud af det og måske ikk, de tager ikk så tit tingene seriøs når det omhandler små dyr og så har de heller ikk altid selv skide meget forstand på smådyr selv. De har endda lavet en en pasnings vejledning hvor de anbefaler at have flere kanin sammen og det har de bare slet ikk ret i!

Men det er vel vær at prøve?
Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

Anne

Jeg kan så ikke se billederne, men går ud fra det må være slemt, eftersom de ligefrem er slettet fra imageschack

FerretParadise

Her er billederne:





En lille opdatering:

Jeg er nok ikke den mest populære person i staldens ejers øjne (men det overlever jeg), men efter en ikke så morsom samtale, kom hun frem til, at det nok var bedst at de kaniner med sår blev aflivet.
Så dagen idag er gået med at mærke kaniner igennem, aflive dem med sår, indrette en ny boks til de kaniner der fik lov til at leve, og muge den anden kaninboks, og rengøre den.
Det gik der en del timer med, men nu kan jeg sidde her og tænke på, at de små kaniner får en bedre jul.  :)
Ann Hillerslev.

Julie

Føj for helvede! Stakkels kaniner - hvad er da det for en måde at holde dyr på?! :( Super at du har gjort noget ved det, for det er da til at blive helt skidt over

Anne

Hold da op, det ligner ikke en kanin der har haft en lykkeligt liv :(

Mimse-mia

PUHA :( sådan ser nogle af dem jeg får ind også ud :( fyldt med arvæv og bylder efter bid føj
det er det med mange kaniner på for lidt plads og du har virkelig gjort hvad du kunne når de har fået aflivet en del, det alle bedste ville jo selvfølgelig være at de kaniner der kunne sammen gik sammen og fik hver sit "hus" og resten blev sat hver for sig eller aflivet.
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Ferretale

Øv hvor er det bare trist at der er så mange som er skide ligeglad med deres dyr og ikke passer dem ordentligt, jeg kan slet ik ha sådan noget i mit hoved  :@ :(
Det er jo "bare dyr"... NEJ det er sku os et individ som har følelser og som kan mærke smerte....

Hvor er det bare godt at du gjorde noget, så de stakkels kaniner har det lidt bedre nu - det varmer mit hjerte  :)