Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

To pragtfulde prinsesse piger

Startet af Dark Crystal Ferret, 19. Februar 2012, kl. 10:12

Dark Crystal Ferret

Jeg havde helst ikke skulle ligge vores dyr herind. Men vi mangler stadig hjem til to af vores smukke pragtfulde dyr.
Shiva og Fnug... Og ja.. Jeg ved mange af jer kender pigerne. Men jeg vil lige fortælle lidt om dem alligevel.

Shiva - Shivas kommer fra Østrig, og er købt i 2010 og hun er silver ½ angora. Hendes opdræt navn er Sunny Ferret Ice. Vi valgte Ice, fordi opdrætteren ville vi skulle kalde hende noget med I , men vi fik lov til at kalde hende noget andet som kalde navn. Vi har opkaldt hende Shiva efter en magisk Is dronning fra et ps Spil som hedder Final Fantasy, som både jeg og Robert har spillet i mange år, og som vi begge er totalt fan af.
Og ja.. Shiva er vel nok det mest blide og mest kærlige lille dyr man kan tænke sig. Hun bider faktisk talt aldrig i ondskab. Ondskab er slet ikke et ord i hendes ordforråd.
Shiva er pusse nusse pigen her.. eller var...
Men øhh.. ja hun var en af vores avls tæver - et af vores håb i forhold til vores drømme med vores, nu lukkede opdræt...
Shiva er en pige som elsker at ligge og nusse hos dig. Hun er van til vi siger godmorgen til hende (og alle de andre) hver morgen og god nat hver aften. Hun elsker at se tv udover det. Hun har elsket at ligge på, især Roberts mave, og se med når vi så tv.
Hun har også elsket at komme med ind i vores seng en tidlig Søndag morgen engang imellem. Og så hygge rundt i vores seng og kravle ind under dynen og lege og nusse med os.
Det er seriøst svært at skrive en ordenlig tekst om Shiva. Hun skal opleves... og det er der jo så en eller anden der får chancen for nu :fnis:
Hun ligger stadig på vores hjemmeside - og i er velkommen til at gå ind og se mere om hende der : http://www.darkcrystalferret.dk/

Shiva




Fnug hedder La Luna i virkeligheden. Eller det var hendes første navn. Jeg ved ikke hvilken opdrætter hun helt præcis er fra. Der står ingen opdrætter på hendes stamtavle, men hun kommer fra østrig lige som Shiva og er solgt til os samtidig fra Sunny Ferret. Jeg ved ikke om det er eget avl Fnug så kommer fra, det må jeg indrømme.
Fnug er en sjov og meget sær lille størrelse. Igen en nusse snus af 1 klasse.
Fnug er den stille, lidt indadvendte type. Men hun har vilje som 7 heste, og et herligt sind.
Hun er utrolig kærlig uanset hvad. Og hun har aldrig bidt os i andet end leg. Fnug er en pige du kan gøre stort set alt med, og hun vil bare elske dig endnu højere.
Da vi fik hende var hun lys silver. Men siden har hun ændret farve så meget at hun inden for kort tid vil være en DEW. Faktisk er der kun et par få sorte hår på halen nu.
Hun er født i 2009.
Fnug har altid været som en mor for de små dyr i huset. Og hun er meget forsigtig og sød ved dem. Hun hader at være i slagsmål med nogen. Hun vil heller ligge og slikke dem i øret og være god ved dem. Hun forstår ikke rigtig det er nødvendigt at være ond ved nogen.
Fnug fødte os 9 hvalpe sidste år. Desværre nåede hun ikke at få gang nok i mælken til at vi kunne rede dem. Så hun mistede dem alle sammen, og det var utrolig hårdt for hende.
Så vi valgte at give hende en implantat.
Fnug er som sagt også meget stille. Og hvad der sker i hendes lille verden når hun tøffer rundt ved jeg ikke rigtig. Men det er ikke altid hun vælger at lytte efter når man siger noget, og hun går og snuser rundt. Vi var bange for hun var døv, fordi hun ikke reagerede når vi snakkede til hende når hun gik på gulvet og snusede. Men vi fandt så ud af det var hun bestemt ikke. Hun kan GODT høre. Hun vælger bare selv hvornår hun vil!!! Også Fnug ligger på vores hjemmeside: http://www.darkcrystalferret.dk/ - hun er under kæledyr :)





Fnug tog, da vi fik Emily og Shiva i 2010, begge to til sig som sine hvalpe. Derfor vil jeg meget nødigt at Shiva og Fnug skal skilles ad. Jeg vil helst de forbliver sammen. Derfor er jeg også villig nok til at gå ned i pris for begge piger.
Men til nød kan de godt gå hver for sig. Lige nu er det vigtigste bare de får et godt, trykt og kærligt hjem. Og jeg må sige jeg ikke siger ja til hvem som helst.
Det her er mine børn... så det kan jeg bare ikke.

Begge piger koster 1000kr stykket, Eller dem begge to for 1500kr
De har begge to pas med en vaccine der først udløber til Juli. De har stamtavler, og Chip også.
Udover det får man deres personlige ting med, og jeg kommer nok lidt ekstra med i posen. For de skal bare ikke mangle noget.

Hvis de er noget for dig. Enkelt eller sammen, så skriv en pm eller en mail til mig.
Min mail adresse er som altid - Darkcrystalferret@gmail.com

Soelberg`s SUN ferret


som skrevet vil jeg godt tage Shiva, men er der nogen der kan tage begge er det jo langt bedre

Dark Crystal Ferret

ja, det ved jeg godt Randi, det er også sødt af dig  <3
Men det er også derfor jeg lige prøver den her mulighed først, så de måske kunne komme det samme sted hænd :)
Skal nok huske dig søde <3 ;)

Stubba

Jeg ville også gerne have Shiva.

Dumme Claus :( og dumme 'jeg har ingen penge'.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Hvis ikke det var fordi vi får hænderne fulde med baby i år så ville jeg har elsket og kunne gi de smukke tøser et hjem! Morten er helt vold med shiva og fnug ligner jo en lille klon af hvores Helios;0)
Håber der dukker det perfekte hjem op!!!

dejligste

Jeg har på mail skrevet til dem, om at jeg gerne vil tage dem begge to.
Jeg har masser af plads til dem, og vi har længe talt om at få en pige eller to.

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Dark Crystal Ferret

Citat fra: dejligste Dato 19. Februar 2012, kl. 16:58
Jeg har på mail skrevet til dem, om at jeg gerne vil tage dem begge to.
Jeg har masser af plads til dem, og vi har længe talt om at få en pige eller to.

Jeg har svaret på din mail her til morgen :)

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 19. Februar 2012, kl. 16:47
Hvis ikke det var fordi vi får hænderne fulde med baby i år så ville jeg har elsket og kunne gi de smukke tøser et hjem! Morten er helt vold med shiva og fnug ligner jo en lille klon af hvores Helios;0)
Håber der dukker det perfekte hjem op!!!

Håber jeg også søde. Håber jeg virkelig meget!  :love:

englefugl

Dejlige smukke piger :) hvis jeg ikke havde haft 5, og skulle have hvalp til sommer, havde jeg taget dem under vingerne ;)

Dark Crystal Ferret

Begge piger har fået nye hjem - så tråden må godt låses :)