Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Så er den gal igen

Startet af lille_jill, 7. Februar 2009, kl. 22:24

lille_jill

Chucky har lagt en sølle lille bæ på 1x1 cm og den er meget mørk. Det er den eneste i dag. Der er lagt 2 i nat. Kan ikke se om han har rørt madskålen, men hvis det er, så har han ikke spist mere end et par stykker foder. Har lige givet ham lidt af sådan en godbid-stang, og den tyggende han gladeligt i sig..

Har lige et par spørgsmål:
- Han vil godt spise en smule ducksoup (lavet på lever eller hjerte, kan ikke huske). Men hvordan kan jeg så vide, om han ikke bliver mæt af det, og det er derfor at han ikke spiser normalt?
- Kan ildere pludseligt godt blive kræsne og droppe deres tørkost?
- Har i haft dyr med lignende symptomer?
- Kan ildere pludseligt få en depression uden grund?

Han er ellers helt frisk og laver en masse ballade, men ringer self. til Alison på mandag..

Namilla

Umiddelbart så tror jeg bare, at han bliver mæt af ducksoup'en...men der skulle jo stadig komme noget ud den anden vej... jeg skal ikke kunne sige det, men jeg ved, at hos mennesker (og nu kommer der et lidt klamt fact) kan diarre ofte blive afløst af forstoppelse...
Jeg tror ikke der er noget alvorligt galt, når han stadig er frisk og laver ballede, men jeg synes det er rigtigt at ringe til dyrlægen imorgen...
Jeg tror bestemt ikke det er en depression, så ville han ikke være så frisk og lave ballade...

lille_jill

Tak for svaret..

Fik snakket med Alison her til formiddag:
Han spiser for lidt, selv hvis han også får ducksoup. 15 gram på 24 timer har han spist af tørkosten. Det skulle op på 50-60 gram.
Jeg syntes at han virker frisk, så hun ville ikke indlægge ham lige nu. Skal hente noget penicilin mod tarmbetændelse senere på apoteket. Hvis det ikke virker inden for et par dage, så ryger han til indlæggelse igen.

Namilla

Ej hvor er det synd for dig...og for ham... der er bare ikke noget værre, end når man ikke ved hvad der er galt...Jeg håber på det bedste og krydser fingre og poter herfra...

Emmadyhr

Stakkels stakkels dig Jill(og Erika for den sags skyld) Jeg ved hvordan det er at vide der er noget galt men ikke vide hvad.Men jeg ønsker og håber det bedste for jer.Vi sender mange tanker og ønsker om god bedring for ham

lille_jill

Hold da fest mig og chucky bliver uvenner hvis han skal æde alle de piller i pakken  :@

Namilla

Hvad er det for noget du har fået i pilleform? Jeg har altid fået i flydende form, fordi jeg synes det er nemmere at få i ilderne...(vi bliver stadig uvenner, men jeg er mere sikker på, at de får det)