Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Stronhold vs Advocate

Startet af Ceciliaolucifer, 8. Oktober 2008, kl. 23:24

Ceciliaolucifer

Jag undrar om Stronghold är receptfritt i dk?
Här i sverige behöver vi det på recept för att få ut det. Vanligtvis så kostar det mig ca 1000kr att kolla öronskabb hos veterinären och sen får jag recept om det visar sig att mina djur har skabb. Det blir en dyr undersökning om det visar sig att dem inte har det.

Är Stronghold receptfritt hos er? tycker ni att advocate är bättre?

tzari

i DK er Advocate på recept den anden har jeg ikke erfaring med.  Men mon ikke nogle herinde har:)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Stronghold er også på recept i Danmark.

MM-Ferret

Jeg har kun prøvet stronghold og var meget tilfreds med det. og ja stronghold vaar på recept ved mig ihvertfald

Ceciliaolucifer

Okej :) för i Norge är det receptfritt, lyx säger jag  :lol:

Mette - Evergreens Ildere

Advocate bruger vi herhjemme og er ganske tilfreds med det. Jeg får det hos dyrlægen og tror egentligt ikke der er recept på det, jeg har aldrig fået recept. Det er ikke det billigste jeg har købt til loppe/mide behandling, men tilgengæld det mest effektive jeg har set i årevis.

Syntes det er attraktivt ved advocate er at det tager visse typer indvoldsorm, lopper, tæger, samt øremider... Alt i en og det er 100 % sikkert at du har en øremide fri ilder når du benytter det.

Kan kun anbefale det på det varmeste, men husk det er Advocate til kat der skal benyttes. Producenten siger at indholds stofferne i det til hund kan være så koncentreret at det mulligvis kan gøre vores små syge, men dette har de dog ikke dokumentation for, så vidt jeg forstod. Så jeg kan konkludere at da vi talte med producenten af Advocate sagde de at de ville anbefale det til katte, når det skulle anvendes til ilder.

Anne

Citat fra: Mette - Evergreens Ildere Dato 10. Oktober 2008, kl. 22:03

Syntes det er attraktivt ved advocate er at det tager visse typer indvoldsorm, lopper, tæger, samt øremider... Alt i en og det er 100 % sikkert at du har en øremide fri ilder når du benytter det.


Det gør stronghold også  :)

Mette - Evergreens Ildere

Citat fra: Anne Dato 10. Oktober 2008, kl. 23:29
Citat fra: Mette - Evergreens Ildere Dato 10. Oktober 2008, kl. 22:03

Syntes det er attraktivt ved advocate er at det tager visse typer indvoldsorm, lopper, tæger, samt øremider... Alt i en og det er 100 % sikkert at du har en øremide fri ilder når du benytter det.


Det gør stronghold også  :)

Ved jeg godt, men vil ikke anbefale noget jeg ikke har benyttet selv...  ;)

Amazing Ferret

Jeg har aldrig brugt nogle af dem  :o

Ceciliaolucifer

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Oktober 2008, kl. 17:25
Jeg har aldrig brugt nogle af dem  :o

Skööööönt för dig :)
Jag har tyvärr behövt använda stronghold många gånger. Jag har till och med köpt mig ett eget microskåp så att jag kan kolla lite då och då. Jag har sett levande skabb och det var riktigt riktigt äcklig  :@

Hur många gånger behandlar ni mot öronskabb? 2 behandlingar är standard här hemma, ibland vill folk göra 3st.

Amazing Ferret

Jeg bruger frontline og giver det i ørene en gang hver 3 mdr

Ceciliaolucifer

Citat fra: Amazing Ferret Dato 11. Oktober 2008, kl. 20:11
Jeg bruger frontline og giver det i ørene en gang hver 3 mdr

Men det är alkohol i frontline och det är farligt att hälla ner i öronen, dem kan förfrysa  :o