Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Sigi 6 år

Startet af mette11, 19. Juni 2013, kl. 11:41

mette11

I dag bliver vores fantastisk lille kræ 6 år! For knap 6½ år siden fik jeg et "gavekort" til en ilder i fødselsdagsgave af Jonas og jeg gik i gang med at lede efter den hvalp som det skulle være. Tiden gik og planerne gik i vasken (den hvalp jeg ville have kom slet ikke til at eksistere nemlig og for at det ikke skal være løgn, så gik back-up parringen heller ikke!). Jeg var så meget tæt på at opgive at finde en hvalp den sommer, men netop som jeg skulle til at opgive, fik jeg kontakt til en opdrætter på Gotland som utroligt nok havde hvalpe til salg!! Jeg skrev frem og tilbage med opdrætter og præsterede faktisk at aftale at købe en hvalp som jeg aldrig havde så meget som set et billede af! Flot Mette! Men billeder fik jeg og smuk var hun! Aftalen kom i hus og i starten af september kørte vi så til Sverige efter min hvalp.
Dette var en lille, bitte ilderhvalp med en kæmpe personlighed! Hvad hun ikke havde i fysisk størrelse - det havde hun så i personlighed og temperament! Magen til hysterisk tøs skulle man lede længe efter! Hun hylede og skreg af Marius og Albert (som var de ildere vi havde i forvejen dengang hun flyttede hjem til os på Nørrebro). Hun var heller ikke bleg for at give os et ordentligt hak i hånden, hvis det lige passede hende! Faktisk var hun ikke hvad ret mange vil betegne som sød da hun var hvalp! Men jeg elskede det bette kræ fra starten af! Med tiden er hun blevet meget mildere og er nu den rareste ilder der findes.
Sigis første venner er her desværre ikke mere, men hun har siden hen fået endnu en ven i Mallow og nu også i Elmer, Gari og Wasabi.
Hvad det lille kræ ikke har udsat mig og vores omgivelser for gennem tiden er ikke småting! Sigis brug af bakke (eller rettere mangel på brug af bakke) har virkelig været til stor frustration for mig! Der er nok ikke det sted hvor hun IKKE har sat sig og skidt!! Dvd-afspilleren var længe hendes foretrukne sted til dette!! Spisebord, sofabord, en plet midt på gulvet, legetøj, kasser osv. har alle været steder hvor hun lige har ment at der skal ligge en lort!!
Sigis store hobby er også at blive væk!! Utallige gange har det lille kræ været væk, fordi hun lægger sig til at sove de særeste steder og hendes fysiske størrelse gør at man nemt kan overse hende og hun kan komme ind de mindste steder!

Desværre er Sigi nu en gammel dame og hendes tid hos os er nok ved at være slut, men jeg håber virkelig at hun overrasker og lever længe endnu. I hvert fald er hun stadig glad og aktiv og giver Elmer hans daglige ration tæsk. Under alle omstændigheder ønsker jeg hende stort tillykke og håber og vil gøre alt hvad der er i min magt for at hun får så godt et liv som muligt så længe som det er hende værdigt.

Et af de seneste billeder af den smukke, gamle dame


Anna med Sigi - nok fra sidste sommer.


Sigi udenfor


Sigi i "hvor svært kan det lige være at få en godbid op herfra?"


Smukke Sigi


Trætte Sigi



CMS

Et kæmpe stort tillykke skal der lyde herfra til smukke lille søde Sigi! Jeg ved, hun får en fantastisk dag med masser forkælelse.

:tillykke:
Mange hilsner Christina

KariN

Stort tillykke med jeres smukke og meget dejlige tøs <3 jeg er ikke i tvivl om at hun bliver hygget om og forkælet i dag :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Dejlige skønne Sigi <3 Tillykke med fødselsdagen, du fortjener at blive fejret ordentligt :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua

Stort tillykke med din fine tøs :)

Vh. Marianne

Kiddo

iiiha, tillykke med Sigi :) håber du får en masse fede mus i gave ;)
Your problem is you think your problem is your problem

lussingen

Kæmpe tillykke til søde og dejlige Sigi :dans: Jeg har simpelthen grint SÅ mange gange når du har skrevet om Sigis tilbøjeligheder til at lægge små visitkort. Jeg griner stadig når jeg forestiller mig hende sidde og skide på DVD-afspilleren :fnis: (undskyld Mette :-$)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Cille


Anne

Tænk at hun allerede er 6 år gammel, det er utroligt som tiden drøner afsted! Tillykke med smukke, dejlige sigi fra søster og co.

Ferretale


Miliah

Tillykke med hende  :)

mette11


PiaLyng

Forsinket tillykke herfra :D

Barky

Også et forsinket tillykke til Sigi herfra! Må det næste år være fyldt med tilgængelige dvdmaskiner, sofabordsprutter og madmors hysteriske "Hvor-er-Sigi-hviiiin!"

For naturligvis skal Anna's Sigi ikke herfra endnu! Basta!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

CitatFor naturligvis skal Anna's Sigi ikke herfra endnu! Basta!
Nej det håber jeg sgu heller ikke at hun skal, for jeg elsker virkelig det lille kræ så højt. Men hun har forstørrede lymfekirtler desværre. Heldigvis har hun det fint og udviser ingen tegn på sygdom ud over det og så får hun let infektioner. Men hvis det står til mig - så skal Sigi blive min. 10 år!