Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Dårlig efter øremidebehandling?

Startet af Mewz, 26. Oktober 2013, kl. 19:57

Mewz

Julius har store problemer med øremider og voldsomt meget ørevoks, men hver gang han får Otimectin - både hos dyrlægen og herhjemme, bliver han helt apatisk, sløv, ligger og stirrer ud i luften og mister balancen i bagkroppen.
Jeg går ud fra, at det er balanceorganet i øret, der gør det ved ham, men jeg synes bare, det er nogle voldsomme bivirkninger, han har, og jeg bliver altid så bekymret.

Er det normalt, at de bliver så dårlige? Jeg oplevede det aldrig med de gamle totter.

Hilsen pylremor.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

mette11

Det har jeg aldrig oplevet, men ok - mine har heller ikke haft øremider ret mange gange i deres liv. Jeg har oplevet at de gakker ud og ryster voldsomt med hovedet og klør sig og skaber sig ret meget af det, men ikke noget i retning af det du beskriver.
Jeg synes det lyder meget voldsomt og ikke normalt. Har du snakket med dyrlægen om det?

Eliza

Det lyder godt nok ikke godt og jeg ville aldrig bruge det middel igen. Jeg kender ikke mærket, så har ingen erfaringer, men der findes mange andre mærker som virker mod øremider og det ville jeg bestemt bruge når han får disse bivirkninger.

Håber han er ok.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Barky

Jeg ville også skifte mærke hvis han bliver så dårlig af det. Man kan købe Advantage i håndkøb som skal dryppes i nakken, af nakkedryppe-midler kan man også få Stronghold på recept. Og du kunne også nævne Ivomec for din dyrlæge. Det kan sprøjtes ind under huden og tager også øremider.

Hvis I renser hans ører ofte, vil han producere mere ørevoks.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Mewz

Det er jeg glad for, at I siger, for jeg synes heller ikke, det kan være rigtigt, at han får det sådan.
Han har slet ikke reageret så slemt før, som han gjorde i dag.

Han har fået behandlingen en gang om ugen over tre uger som foreskrevet og på anbefaling af dyrlægen ved hans sidste sundhedstjek. Han fik det første gang hos dyrlægen, hvor han blev dårlig på vej hjem i bilen, og jeg troede, han var stresset over dyrlægebesøget og at være i en lille kattetransport i stedet for sit store transportbur. Sidste gang han fik det, reagerede han ikke nær så meget på det. så det er først nu, jeg har kædet det sammen med behandlingen, selvom jeg godt kan se nu, at han har vist lignende reaktioner på det de andre gange.
Jeg har ikke lyst til at give ham det igen, så jeg vil bestemt tale med dyrlægen om det på mandag.

Han har det helt fint igen nu. Det varer i relativt kort tid, men det er selvfølgelig ikke noget, jeg vil udsætte ham for, når der findes alternativer.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Anne

Jeg har gode erfaringer med mærket, men ville bestemt ikke bruge det, hvis jeg så dem slags reaktioner! Husk at rapportere det til din dyrlæge, så vedkommende kan give informationen videre til producenten