Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Amazing Ferret

Startet af Amazing Ferret, 16. September 2012, kl. 17:07

mette11

Jeg er kommet dertil at jeg simpelthen ikke ser nogen grund at blande mig, når der er tale om en person som ved hvad vedkommende han/hun gør.
Selvom jeg er uenig i hvor fornuftige og fantastiske nogle valg er, så ser jeg ingen grund til at kommentere dem, når der er tale om en person som ved hvad vedkommende gør. Er der tale om en ny person/avler så vil jeg gerne tage diskussionen, for at være helt sikker på at vedkommende ved hvad han/hun gør og at vedkommende har gjort sig nogle overvejelser omkring sine valg og er helt klar over de evt. konsekvenser valgene kan afføde. Som Line også skriver, så er der stor forskel på hvad folk mener er sundhed og hvad lang levealder osv. er og derfor gør folk forskellige ting - jeg har mine ideer - andre har deres. Sådan er det.

katja

ohh så køre den igen,  hvorfor skal det være hver eneste år når vi når hvalpe tiden, af der skal laves ballade

vi avler alle forskellige med forskellige mål,  og sådan er det ,

denne tråd burde være stoppet for længst hun skrev den fik implantat, hvorfor så køre den videre

jeg skriver så sjældent her inde, da et lilleforkert ord her inde udløser en del ballad

hvordan og hvorfor vi opdrætter som vi gør det ved kun den der laver de enkelte kuld, det er ikke alle ildere der har meter lange stamtavler, eller farlige fine linje fra diverse lande, men man skal jo ofte starte et sted, har vi ikke alle brugt et dyr vi måske ikke kender baggrunden særlig godt på, jo på et eller andet tidspunkt, det tror jeg ikke rat mange kan sige sig fri for,

jeg tror jeg følger trop med et par andre og takker farvel til dette forum, det minder snart mere om du skal hakkes ned, hvis du ikke lige gør som jeg mener af bedst, for vi er bedre vidne, med dette mener jeg ikke alle, men der er alså et par stk her inde, der burde klappe hesten i steden for altid at angribe  næsten gud og hver mand, hvis de ikke lige gør som mængden plejer af gøre,

så farvel og tak, og held og lykke frem over
ejer af 7 dejlige trolde,

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: mette11 Dato 16. Marts 2013, kl. 07:31
Jeg er kommet dertil at jeg simpelthen ikke ser nogen grund at blande mig, når der er tale om en person som ved hvad vedkommende han/hun gør.
Selvom jeg er uenig i hvor fornuftige og fantastiske nogle valg er, så ser jeg ingen grund til at kommentere dem, når der er tale om en person som ved hvad vedkommende gør. Er der tale om en ny person/avler så vil jeg gerne tage diskussionen, for at være helt sikker på at vedkommende ved hvad han/hun gør og at vedkommende har gjort sig nogle overvejelser omkring sine valg og er helt klar over de evt. konsekvenser valgene kan afføde. Som Line også skriver, så er der stor forskel på hvad folk mener er sundhed og hvad lang levealder osv. er og derfor gør folk forskellige ting - jeg har mine ideer - andre har deres. Sådan er det.



Jeg er nået til samme konklusion som dig Mette. Hvorfor bruge min energi og sparsomme tid når det alligevel ikke nytter.
Så jeg tænker også bare at den eneste ting der vil virke er samme taktik som med dyrehandlen/markeds ildere. Lad være med at køb lortet så folk brænder inde med det.
Så jeg holder mine meninger for mig selv, men selvf. Spørg folk så kommer jeg gerne med min holdning og de får da også et råd med på vejen:"lad være med at støt ved at køb!"

Line

Jeg synes efterhånden det er træls at man ikke kan stille spørgsmål på det her forum uden en eller anden skal sammenligne det med rakken ned på, eller sige noget ala "har fået nok af det her dårlige forum, farvel"

LordDoom

dobbemorale er vist godt :fnis: ;)

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Cille

At bruge andres profil er også lidt dobbelt moral (Maria)

Beate

Hold da op...jeg har en travl hverdag, så det sidste jeg så var at han fik implantat, og at det ikke ville diskuteres ind til ham. Okay, det var det, jeg gik videre. Før jeg så ser på facebook at folk melder sig ud af topia :S så er det sgu TRE sider langt blevet.

Det her er IKKE hvad jeg ville opnå. Jeg spurte bare ind til en parring, og når de ligger ute på et forum så syns jeg det er fair. Derudover har jeg kun været aktiv herinde i 2 år, og det er første gang jeg spør noen direkte ind til en parring. Jeg har IKKE kommet med nogen personangreb. Jeg spurgte fordi jeg var nysgerrig omkring lige præcis hvorfor han skulle bruges.

Citat fra: Line Dato 16. Marts 2013, kl. 09:30
Jeg synes efterhånden det er træls at man ikke kan stille spørgsmål på det her forum uden en eller anden skal sammenligne det med rakken ned på, eller sige noget ala "har fået nok af det her dårlige forum, farvel"

Enig med den her. Jeg har holdt mig relativt stille i min tid herinde. For jeg får også følelsen af at det skal SÅ lidt til før folk tar det personlig eller som angreb. Og det syns jeg er synd. Man må da kunne snakke sammen, selv om man måske har forskellige meninger? Jeg vil gerne deltage mere i diskussioner om avl og genetik, hvis det ikke skulle ende på denne måde.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Cille

#37
Det jo så fordi som du selv skriver kun har været der i 2 år.
Man skal huske på os der har været der i mange år, jo flere gange har været oppe og diskutere, om netop disse emner om og om igen.
År efter år, og næsten altid i hvalpe sæson, hvor man hele tiden skal forklare de samme ting om og om igen,til de næsten samme mennesker vel og mærket.
Både dem det går ud over, men også dem der altid skal prikke lidt...... og nej jeg er ingen engel og jeg har også prikket, men som regel kun hvis man prikker til mig først
Det har jo kørt på ilderforum da det var aktiv, kliken da den var der, fantasy, fritteren (den kort tid de var igang.... fantasy er der så endnu, men bliver ikke brugt)
Jeg ved også folk tænker, jamen i er også gode veninder og derfor pipper jeg, men jeg snakker så faktisk ikke så meget med Erika mere... men det noget privat
Jeg er bare træt af folk ikke stopper når man får svar,og så skal kører det over i alt muligt andet.

At jeg så ikke synes folk skal melde sig ud er så en anden snak.
De kan jo bare lade være med at logge på :)

katja

det er bare utroligt det er de samme x antal personer der hvert år  er efter en eller anden,  nogle kan skrive ALT her inde være efter  andre og der bliver ikke sagt noget, andre skal bare sige pip eller oprette en tråd, så bliver den låst,  nogle kan åbenbart tillade sig mere her inde end andre, syntes ikke forummes egne regler er lige gældende for alle, nogle har laaangt mere (frie tøjler )  end andre her inde, er ked af at skrive dette, men hvordan kan det være nogle bare skal sige pip og så er tråden låst, mens andre har og kan sige-skrive mindre pæne ting, være efter andre og der er ingen koncekvens,  beklager men reglerne burde være mere ens for alle,

i steden for at være efter andre , og have noget at sige om alle andres opdræt, fordi linjene ikke er meter lange, ikke har samme opfattelse af de mål man avler efter, nogle avler efter farver, andre efter kropsbygning, nogle igen efter levealder og sunhed, alle gør som de gør at en grund, og mener ikke man skal stå skole ret, alle ildere stammer vel et eller andet sted om det så er 20 generationer ude efter en der måske er dyrehandler ilder eller ilder med ukendt baggrund,

synted dette forum mangler respekt for andre og deres avl,
ejer af 7 dejlige trolde,

Amazing Ferret

Hej igen  :D

Ja jeg er tilbage, men bruger ikke forummet så meget.

Jeg vil bare lige fortælle at Prut ikke bliver brugt i avl da jeg mener han er døv......det var jo hvad denne tråd endte med at handle om  ;)

Anne