Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Øjenbetændelse

Startet af lille_jill, 1. April 2013, kl. 21:23

lille_jill

Okay, jeg panikker lidt. Måske.
Amina havde det fint i formiddags, løb et par runder som hun plejer og ligger ellers hos hvalpene. Pludseligt kommer hun ud af kassen og jeg kigger ned i løbegården, hvor jeg opdager at hun ikke kan åbne det ene øje helt. Får renset det med lidt vand og hun slapper af og går ind til hvalpene igen.
Min mor kom på besøg i eftermiddags med et par poser kamillete, som hun er blevet renset i 3 gange siden kl. 17. Men det virker bare ikke til at hjælpe en pind. Her før kom hun også helt forvirret ud af kassen og fik renset øjet, for at kunne slappe af igen.
Jeg er bange for at hun smitter hvalpene og jeg har ingen idé om, hvordan jeg skal transportere alle 8 til dyrlægen uden bil, hvis jeg ikke kan behandle det herhjemme.
Det er så synd for hende, for før da jeg tog hende op var der 2 hvalpe på vej ud af kassen, men det kunne hun jo ikke se, fordi hun kun kan kigge i én retning. Hun bliver så frustreret når der er noget som forhindre hende i at passe hvalpene optimalt :(

Nogen idéer?

Anne

Det lyder ellers mere voldsomt end jeg lige troede først. Kan du ikke tage et billede af det?

lille_jill


lille_jill

Kan ikke lige tage noget bedre og det er også svært at se en forskel, når hun ligger med begge øjne lukkede.

Dyrenørden

Jeg ved ikke hvad det kan være men ved det med Kamille te er en gammel skrøne det gør kun ondt værre. God bedring til hende

lille_jill

^hm.. jeg fik da altid proppet kamille i øjet som barn?? og har altid brugt det til dyr også med succes. Fx dengang Chucky satte sig til at glo ind i en blæser en varm sommerdag og fik 2 betændte øjne. Sikke en pest. Han løb hele tiden med vattet fordi det smagte af kamillete o.0
Nå, nevermind...

Aminas øje er helt fint i dag :D det var lukket helt til i morges, men efter jeg rensede det omkring kl. 7 kom snasket aldrig tilbage. Så har ladet det passere. Dukker det op igen tager vi til dyrlægen :)

Eliza

Jill hvis det går helt galt for dig så kan jeg godt køre dig til dyrlægen. Amina og hvalpene kan sagtens være i en transportkasse. Har du snakket med Alison om hvad hun tænker?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Citat fra: Eliza Dato  3. April 2013, kl. 14:18
Jill hvis det går helt galt for dig så kan jeg godt køre dig til dyrlægen. Amina og hvalpene kan sagtens være i en transportkasse. Har du snakket med Alison om hvad hun tænker?

Åh tusind tak, det er virkeligt sødt af dig :D

Nej, jeg nåede ikke at snakket med hende. Der var kun det betændelse fra mandag eftermiddag til tirsdag morgen. Jeg tror selv det måske er opstået så kortvarigt, fordi vi for første gang åbnede døren ud til terrassen mandag middag, hvor både Chucky og Amina (altså uden hvalpene!) fik lov til at fræse ind og ud i en halv times tid.
Men jeg holder øje med hende, hvis det nu skulle være noget andet. Der har slet ikke været noget siden i går morges.

Eliza

Ellers må du sige til ;) det går ikke at hun ikke er tip top når der skal passes hvalpe :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.