Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Øremider?!!

Startet af SofieLykke, 9. Maj 2013, kl. 20:29

Eliza

Citat fra: Anne Dato  9. Maj 2013, kl. 22:39
Har der nogensinde været er dokumenteret tilfælde af frontlineforgiftning i ildere? Jeg kan huske en enkelt tråd, men det var er gæt fra dyrlægens side. Jeg har brugt frontline, advocat og stronghold og haft gode erfaringer med det hele. Der findes også noget andet det skal direkte i ørene, som skulle være godt, men kender ikke navnet.

Det har der sikkert ikke, jeg har ikke set den i hvert fald ;) Jeg har nu hørt om flere end et tilfælde. Men pointen for mig er hvorfor ikke bruge et andet mærke når det nu virker rigtig godt, så er der ingen grund til at bruge frontline så er man i det mindste sikker :) Ved rigtig mange bruger det med god effekt, jeg er nok bare pylret.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

tzari

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 10. Maj 2013, kl. 08:52
Otimectin virkede også fint her første gang jeg brugte det. Men anden gang kunne jeg ikke komme miderne til livs før vi brugte strongehold. Jeg tror problemet med otimectin er at det måske kan være svært selv at få ordentlig ned i øret uden at skade øregangen og får man det ikke langt nok ned så ryster ilderen det nemt ud. Tror jeg...
Men ja det er billigt, en tube koster kun 80-100 kr men ja hvert dyr skal ha 3 behandlinger så alt efter hvor mange dyr man har skal man nok ha flere tuber. Mener der er 10 ml i og hvert dyr skal ha 1 ml. Pr. Gang.


Det var at du kommer ½ ml per øre per gang gange 3 der er ret voldsomt. Da en kat på 5 kg i snit kun skal have 1 ml per øre ca. jeg gav så kun 2 behandlinger selv og det var rigeligt og var den vejledning jeg fik af den dyrlæge der viste os det kunne bruges til ilder i sin tid, da det på det tidspunkt kun lige var kommet på markedet.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner