Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Øremider?!!

Startet af SofieLykke, 9. Maj 2013, kl. 20:29

SofieLykke

Har fundet øremider på min den ene pige, og hun har mange! Hvad anbefaler i at bruge? Har hørt om frontline og stronghold, men hvad anbefaler i, og hvorfor? Håber på lidt hjælp.

CMS

Jeg ville dryppe dem i nakken med Stonghold samt rense øre på dem alle med en vatpind godt dyppet i baby olie - dette drukner dem, og Stronghold slår æg mv. ihjel. Husk også at vaske alle tæpper, køjer, senge osv.
Mange hilsner Christina

Eliza

Helt enig med CMS + jeg ville støvsuge og vaske paneler og gulve :)

Jeg har god erfaring med stronghold og vil personligt ikke turde bruge frontline da jeg har hørt om flere tilfælde af frontlineforgiftning og det virker til at de skal behandles flere gange når man bruger frontline. stronghold skal vist haves på recept men man kan bare ringe til dyrlægen der faxer den til apoteket.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Har der nogensinde været er dokumenteret tilfælde af frontlineforgiftning i ildere? Jeg kan huske en enkelt tråd, men det var er gæt fra dyrlægens side. Jeg har brugt frontline, advocat og stronghold og haft gode erfaringer med det hele. Der findes også noget andet det skal direkte i ørene, som skulle være godt, men kender ikke navnet.

Anne

Har der nogensinde været er dokumenteret tilfælde af frontlineforgiftning i ildere? Jeg kan huske en enkelt tråd, men det var er gæt fra dyrlægens side. Jeg har brugt frontline, advocat og stronghold og haft gode erfaringer med det hele. Der findes også noget andet det skal direkte i ørene, som skulle være godt, men kender ikke navnet.

SofieLykke

Og stronghold skal i nakken på ilderen? Hendes er slemt, så hun skal have noget godt!

tzari

otimectin vet 1 mg/g  kan varmt anbefales virker i første forsøg og er billigt  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Er det det der man drypper ind i øret med sådan et lille rør?

tzari

nu er det en del år siden jeg havde mider sidst men lyder meget rigtig det var i et rør. Skulle værtfalde dryppes i ørene og havde rigelig til MANGE dyr i den portion.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Shamua

Citat fra: tzari Dato  9. Maj 2013, kl. 23:02
otimectin vet 1 mg/g  kan varmt anbefales virker i første forsøg og er billigt  :)

Dette har også virket for mine dyr, dog mener jeg behandlingen skal gives 1 gang i ugen i 3 uger, men det har virket rigtig godt på mine dyr.

Det er en gel som dryppes ind i øregangen og masseres godt rundt. Kun en enkelt dråbe. Men det kan du kun få ved dyrlægen så denne vil helt klart fortælle dig hvordan du skal gøre, hvis du vælger at bruge det. 

Og som de andre siger, så bare få ren gjort helt i bund og vasket alt det sengetøj de bruger og tæpper og andet de har kunne bruge.

Vh. Marianne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Otimectin virkede også fint her første gang jeg brugte det. Men anden gang kunne jeg ikke komme miderne til livs før vi brugte strongehold. Jeg tror problemet med otimectin er at det måske kan være svært selv at få ordentlig ned i øret uden at skade øregangen og får man det ikke langt nok ned så ryster ilderen det nemt ud. Tror jeg...
Men ja det er billigt, en tube koster kun 80-100 kr men ja hvert dyr skal ha 3 behandlinger så alt efter hvor mange dyr man har skal man nok ha flere tuber. Mener der er 10 ml i og hvert dyr skal ha 1 ml. Pr. Gang.

SofieLykke

Til dem der bruger frontline vet spray? Hvor ofte giver i det, og i hvor lang tid? Og hvor mange dråber?? Tager det også
Æg?

tzari

Frontline er altså slet ikke egnet til ørene og kan skade dem  ;)

Hvordan hulen får du overhoved 0,5 ml i hvert øre :o jeg tog 1-2 dråber/øre det er rigeligt,
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

CitatFyld den ydre øregang med præparatet. Dette giver en dosis på ca. 1 g  af præparatet  (svarende til 1 mg ivermectin) i hvert øre. Massér forsigtigt ved at trykke på ydersiden af det ydre øre for at få en jævn fordeling af præparatet..
Til en kat. dvs ca 5 kg dyr er det snit de går ud fra så ret massiv overdosering du giver en ilder på 1-1½  i snit og meget mindre øre.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: tzari Dato 10. Maj 2013, kl. 11:02
CitatFyld den ydre øregang med præparatet. Dette giver en dosis på ca. 1 g  af præparatet  (svarende til 1 mg ivermectin) i hvert øre. Massér forsigtigt ved at trykke på ydersiden af det ydre øre for at få en jævn fordeling af præparatet..
Til en kat. dvs ca 5 kg dyr er det snit de går ud fra så ret massiv overdosering du giver en ilder på 1-1½  i snit og meget mindre øre.
Hvem og hvad skriver du til? Det er ret uklart?
Hvis du mener det er at overdosere og behandle 3 gange så kan jeg følge dig så langt i at mængden er noget andet fra kat til ilder. Men jeg vil mene at genbehandlingen er for at være sikker på at tá alt og æg der klægger efter behandlingen. De 3 uger er vel på grund af midens cyklus hvis man ikke får det hele med i første behandling.