Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Fritte pige søges :)

Startet af Nicoline, 31. August 2011, kl. 15:00

Nicoline

Efter det du har skrevet, så har jeg bleslutte mig for at starte ud med en voksen, for det lyder til at være lidt nemmer når man er nybegynder inde for ilder :)

Namilla

Det synes jeg er en rigtig god ide. Vælge en voksen som er neutraliseret (så har du ikke den udgift også), og giv dig tid til at finde den helt rigtige. Den helt rigtige er en, som skal sælges pga. mangel på tid, og ikke fordi den bider!...
Hvis det bare går super godt med den voksne, og du får "blod på tanden" og mod på mere, så er der ikke noget galt i at overveje en hvalp som den næste (ildere har bedst af at være flere sammen). Men vent til du har haft den voksne i mindst 6 måneder så du har lært den godt at kende og lært lidt mere om hvad det virkelig vil sige at have ilder! Til den tid har du måske også fået opbygget et netværk, så du har nogen omkring dig der kan hjælpe dig, hvis sammenføring eller opdragelse af hvalpen driller...

Nicoline

#32
okaay men hvor meget vejer sådan en fuld voksen ilder, mange steder har jeg læst at en ilder kun bliver 5-6 år, men det synes jeg bare ikke er ret meget, så hvor gammel bliver ilder efter din mening bare sådan cirka :)

AlisVolatPropiis

4 hvis man ikke køber fra en ansvarsfuld opdrætter - desværre :(

Nicoline

Ej vor trist, men er der nogle her inde på Ferretopia der nogen gange har en voksen til salg, eller er det kun hvalpe ?? :)

mette11

Måske kun omkring 1 år hvis man køber Jonas Sander-ildere!! Det er dem som er i mange dyrehandler... :(

Nicoline

ej hvor synd, hvad gør de ved de stakkels dyr siden de ikke bliver ældre hos ham, men jeg har aldrig være meget for at købe dyr hos en dyrehandel da jeg synes at de ikke har så gode forhold i de små bur også er der prob fyldt i næsten alle bure :(

KariN

#37
Citat fra: Nicoline Dato  1. September 2011, kl. 19:55
ej hvor synd, hvad gør de ved de stakkels dyr siden de ikke bliver ældre hos ham, men jeg har aldrig være meget for at købe dyr hos en dyrehandel da jeg synes at de ikke har så gode forhold i de små bur også er der prob fyldt i næsten alle bure :(

Han avler på alt, både farlige aftegn og sikkert også ildere der er i familie med hinanden. For ham handler det om penge og en ilder med aftegninger der faktisk regnes for at være farlige, sælger han dyrere end en ilder uden, fordi at den med aftegn ser mere speciel ud, end dem uden..

Ikke nok med det så ved dyrehandlerne stort set aldrig hvad en ilder kan tåle og hvad de ikke kan tåle, så de giver dem ikke særlig godt foder, hvilket også kan medføre nogle sygdomme senere hen i ilderens liv.

Jeg købte min første ilder af en pige der ikke anede hvad hun lavede, dengang vidste jeg desværre ikke bedre. Jeg gav 500kr for ilderen som efterfølgende hele tiden var syg og skulle til dyrlægen. Han blev 1 år og 11 dage gammel, han fik kræft og måtte aflives. Det er desværre noget man ser rigtig ofte inden for ilder-miljøet og derfor er det bedst at købe fra en opdrætter der ved hvad de laver og som styrer udenom arvelige sygdomme og defekte gener.

Så det er ikke fordi man er snobbet når ens ilder har stamtavle, det betyder bare at man er lidt mere sikker på at undgå alle de forfærdelige sygdomme der findes hos de kære dyr.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Nicoline

så det er altså ikke snobbet at købe en ilder med stamtavle, det vil jeg helt klart gøre så, men er det ikke svært at finde nogen som er opdrætter som sælger voksne??  :)

KariN

Citat fra: Nicoline Dato  1. September 2011, kl. 20:21
så det er altså ikke snobbet at købe en ilder med stamtavle, det vil jeg helt klart gøre så, men er det ikke svært at finde nogen som er opdrætter som sælger voksne??  :)

Det er ikke så ofte at opdrætterne har voksne til salg, men det sker :)

Prøv at se under "opdrættere" her på forummet og så prøv at skriv rundt, fortæl om dig selv, din familie og hvilke tanker du gør/har gjort dig omkring det at få en ilder.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Nicoline


Anne

Engang imellem kommer der voksne til salg fra gode opdrættere, det kan jo altid ske noget så folk ikke kan have deres dyr mere.

Amazing Ferret

Jeg vil så lige sige at der nok ikke er så mange af de opdrættere der er herinde der vil sælge til een som er så ung..jeg ved i hvertfald at jeg ikke ville gøre det!!!

AlisVolatPropiis

Jeg synes klart du skal følge med herinde :) læs, lær....kom ud og mød så mange af os som muligt -og jeg stiller gerne frem og svarer spørgsmål hvis du har lyst :) Nu bor jeg i københavn, så det er måske ikke så oplagt at besøge lige mig, men skulle du alligevel være på disse kanter...så er du velkommen til at kigge forbi :)
Du er også velkommen til at få min msn...du kan bare sende mig en privat besked hvis det er noget du er interesseret i :)

Malene

Nej, der er ikke mange opdrættere der vil sælge til en så ung, men jeg tror nu godt at Nicoline kan vise at hun er seriøs, ved at tage ud og møde nogle ildere og deres ejere og komme og kigge på en udstilling. Jeg er sikker på at hvis hun kontakter en i forvejen, at hun så har et sted at være hele dagen og personen vil introducere hende for nogle mennesker :)
Og måske der så er en seriøs opdrætter der vil overveje at sælge hende en hvalp næste år, hvis det er en hvalp hun helst vil have :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.