Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

FerretParadise

Startet af FerretParadise, 2. Juni 2012, kl. 08:07

FerretParadise

Igår opdagede jeg, at der var en af mine hvalpe der havde sine øjenvipper inde i øjnene. Heldigvis så skulle jeg senere på dagen til Alison med hele kuldet, fordi de skulle sundhedstjekkes og chippes.
Lige pt generer det ikke hvalpen, og Alison sagde, at det ikke er sikkert at det kommer til det heller. Hun havde tidligere oplevet det på en ilder, hvor det overhovedet ikke genere dyret. En ilders øjenvipper er meget bløde og ikke stive som vores egne.
Der var også en anden af hvalpene der havde dette problem, dog kun med 2-3 hår i det ene øje.

Pga dette her, vil jeg ikke lade nogen af hvalpene gå videre i avl. Jeg ved ikke om det er arveligt, men når der er to hvalpe i et kuld der har dette problem, så kan det efter min mening ikke være spontant opstået.

Jeg ved heller ikke hvor det stammer fra, og jeg er ikke villig til at prøve at parre mine dyr med andre dyr, for at se om det opstår igen, og på den måde måske finde ud af hvor det stammer fra.

Så derfor bliver Sniper og Aylen taget ud af avl, og Navi var jo taget ud af avl i forvejen, da hun var meget voldsom ved hvalpene.

Jeg synes dette her er enormt trist, da det har meget store konsekvenser for mig.
Jeg har valgt at beholde Licifer selv, da jeg i flere år har drømt om en han fra mit eget opdræt, men det har bare ikke passet ind i forhold til avlsplaner. Plus jeg gerne ville at denne han hvalp skulle være en form for erstatning for Zefyr som jeg desværre mistede i 2010.
Om jeg også beholder Angel ved jeg ikke endnu, jeg må lige have alt dette på plads oven i mit hoved, og ned i maven også.

Så lige pt bliver der ikke planlagt nogen kuld her forløbelig.  :'(
Ann Hillerslev.

PiaLyng

 :tvang: Det jeg rigtig ked af at høre.

Anne

Det er jeg virkelig ked af at høre Ann :( Du et godt nok uheldig for tiden.

lussingen

Jeg synes det er rigtig trist, at du sådan er forfulgt af uheld for tiden :( Jeg håber at du alligevel kan bibeholde dit opdræt, når alt dette har lagt sig lidt. Jeg er godt klar over, at det ikke bliver med de dyr du har nu (udover Fire), men forhåbentlig bliver du begunstiget med nogle andre pragtfulde avlsdyr. Tanker og kram herfra.
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

KariN

Det er noget møg :( krydser fingre for at øjenvipperne ikke kommer til at genere dem
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Masa

Jeg tror det er arveligt...  :(
Men shit hvor er jeg ked at høre  :(

CMS

Du har sgu haft din del af modgang med avlsdyr, og det er ikke fair, når man blot prøver på at gøre "det rigtige".
Det er noget rigtig møg, men du har taget den rigtige beslutning. Jeg håber sådan på, det ikke vil genere hverken Linus eller Bluey (tænker især på Bluey med begge hans øjne). Uanset om der kommer en pause (kort eller lang) hos FerretParadise nu, har du skudt nogle super søde hvalpe ud i år, og dem skal du være stolt af.
Mange hilsner Christina

Beate

Enig med Christina i alt hun skriver her!
Og vi vil holde et godt øje med Linus og hvordan det vil udvikle sig. Og om det vil plage ham, så tar vi det derfra. Men det vil det nok ikke som Allison jo siger :)

Og jeg håber inderlig du kan starte dit opdræt igen på et tidspunkt <3
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Eliza

Jeg fik så fortalt i dag at de måske kunne være så heldige at vokse fra det. Det håber jeg da meget så de ikke skal ende med en operation :(

Synes da virkelig det er trist alt det her :(
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

#9
Citat fra: CMS Dato  2. Juni 2012, kl. 16:14
Du har sgu haft din del af modgang med avlsdyr, og det er ikke fair, når man blot prøver på at gøre "det rigtige".
Det er noget rigtig møg, men du har taget den rigtige beslutning. Jeg håber sådan på, det ikke vil genere hverken Linus eller Bluey (tænker især på Bluey med begge hans øjne). Uanset om der kommer en pause (kort eller lang) hos FerretParadise nu, har du skudt nogle super søde hvalpe ud i år, og dem skal du være stolt af.
Tusind tak Christina for de rigtig søde ord, det betyder meget for mig.
Jeg er også stolt af disse hvalpe, de er allesammen bare noget af det sødeste, og Alison blev meget overrasket over, at de overhovedet ikke forsøgte at bide eller nappe i hende. Og hun synes de var virkelig smukke.

Citat fra: Eliza Dato  3. Juni 2012, kl. 00:35
Jeg fik så fortalt i dag at de måske kunne være så heldige at vokse fra det. Det håber jeg da meget så de ikke skal ende med en operation :(

Synes da virkelig det er trist alt det her :(
Det vil jo være super godt hvis de kan det.

Ja jeg synes også alt dette er rigtig trist, jeg elsket mit opdræt og det at have hvalpe.
Men lige nu orker jeg bare ikke mere, jeg synes hele vejen igennem at jeg har været så uheldig, og hele tiden har måtte starte forfra.
Jeg skal ikke kunne sige, om jeg om et par år laver endnu et kuld, måske, men nu lige trænger jeg til en pause, hvor jeg bare kan nyde mine dyr, tage på udstillinger osv.
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Jeg har nu fået lokaliseret hvorfra denne defekt stammer fra, og det er Sniper.
Det åbner så op for muligheden, at jeg roligt kan bruge Aylen i avl, eller måske en af hendes hvalpe fra sidste år.
Det er jeg selvfølgelig rigtig glad for, da jeg synes det er nogle fantastiske dyr.
Dog er det stadig super trist for de to hvalp i år, og at Sniper ikke kan bruges i avl mere.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Heh...nu havde jeg lige tid til at komme ind og skrive det lange trøstende, opmuntrende indlæg jeg havde tænkt mig...om at du godt nok er uheldig, men også er stærk og har en evne til -som en kat, altid at lande på benene og få det bedste ud at situationen. Og at du nok skulle finde en vej på denne situation også....og se så der :P

Ann lige meget hvad, så husk at du er stærk. Og du skal nok klare dig :) -FerretParadise er langt fra færdigt -medmindre det er dig der vælger det :)

FerretParadise

Tusind tak Trine for dit skide søde indlæg, det betyder virkelig meget for mig, at du har skrevet det.  <3
Ann Hillerslev.

FerretParadise

Og tak til alle jer der har klikket på enige til Trines indlæg, det betyder uendeligt meget for mig.  <3
Ann Hillerslev.

Cille

Mon ikke det hele nok skal gå :D
Man siger jo der altid er lys for enden af en tunnel