Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Søger hanhvalp!

Startet af griflen, 12. Maj 2013, kl. 11:02

griflen

Min stakkels veninde havde bestilt en hvalp ved en 'avler', men hvalpen døde fordi den ikke fik mælk nok. Hun blev lovet en anden hvalp, men underligt nok døde den også pga. manglende føde fra moderen?? Jeg har sagt til hende at hun skal holde sig væk fra dem, de har åbenbart ikke styr på hvad de laver, trist nok ... Så jeg har besluttet at hjælpe hende med at finde en sund og dejlig hvalp. Det er første gang hun skal ha' en hvalp (hun har altid haft dyr, så jeg er ikke in tvivl om at hun vil kunne håndtere en lille fræk hvalp ;) )

Så hvis der er nogen der har/kender en der skal af med en lille hvalp, så må I meget gerne skrive! Kan slet ikke klare at hun er så ked af det, pga. det der er sket. Håber at høre fra jer :)

Mvh Sandra/ forhåbelig snart 'moster' til en lille fræk fritte ;)

lille_jill

Jeg har et par ledige tæver, hvis det skulle være :)

griflen

Åh hvor godt! jeg ringer lige til hende, og vender så tilbage! :D

Shamua

Jeg har en del ledige pastel drenge, og piger, men Jills tøser er også nogle virkelig fine nogle :)

Vh. Marianne

griflen

Hun tager ikke lige telefonen, men prøver at få fat i hende senere :) Hvad jeg har forstået, så vil hun helst ha' en han :) men tror da at det i sidste ende er ligegyldigt, for hun ønsker sig virkelig en lille guldklump hun kan nusse om!

Hvad ligger prisen egentlig på for sådan en lille en ? for syn priserne de forskellige steder svinger meget :)

griflen


Shamua

#6
http://ferretsofmilkyway.dk/hvalpe/kobafhvalp.html

Du kan læse om mine priser her og hvad der følger med i købet :) og også lidt om hvad jeg forventer af de der køber hvalp fra mig :)

Vh. Marianne

lille_jill

Mine koster 2200 kr inkl vaccination, chip, sundhedstjek, forsikring fra agria, 2 års garanti på arvelige sygdomme :) De er klar til at flytte om 11 dage.

Men sælger dem så ikke til at gå alene, da ildere er meget sociale dyr. Men er så velkommen til at få en her og en et andet sted også :)

www.killerferrets.dk

griflen

Men hvis man anskaffer sig en enkelt, ville det så være synd kun at ha' en, hvis man lufter den, lader den være ude af buret det meste af tiden, og være i kontakt med den mange timer om dagen ?

mette11

Ildere har som udgangspunkt altid bedst af at bo flere sammen, da de har utrolig meget glæde af hinanden og kan lege med hinanden på en måde som vi mennesker ikke kan med ildere. Desuden har de også hinanden som selskab når menneskerne ikke lige er til stede. Jeg synes klart at man skal anskaffe sig to. Der er enkelte ildere som trives bedst alene, men det er undtagelsen som bekræfter reglen  ;)

griflen

Men man kan godt starte med en, og måske efter et års tid anskaffe sig en mere :) ? (spørger lige så meget for min egen skyld, fordi jeg måske selv anskaffer mig en en dag :) )

lille_jill

Citat fra: griflen Dato 12. Maj 2013, kl. 13:09
Men man kan godt starte med en, og måske efter et års tid anskaffe sig en mere :) ? (spørger lige så meget for min egen skyld, fordi jeg måske selv anskaffer mig en en dag :) )

Det er hårdere at have 1 hvalp, da den så vil kræve din fulde opmærksomhed. Det kræver næsten at man dropper det meste af ens andre aktiviteter. Hvis de er 2, så kan de underholde hinanden mens man er i skole/på arbejde. Man ender lidt med en kronisk dårlig samvittighed, når man kun har 1, fordi de let får en tendens til at kede sig.
Sammenføringen senere hen kan også blive svær. Hvalpe har en tendens til bedre at kunne enes med hinanden.

griflen

okay, det vil jeg lige sige videre til min veninde :) man vil jo kun gøre det bedste for sine små pus :) Og det med dårlig samvittighed kender jeg! har haft rotter i mange år, men pga. alderdom har jeg kun en tilbage nu. Jeg vil ikke anskaffe mig flere, da jeg lige vil ta' en pause, indtil jeg har tiden igen :) men når man kun har en skal den jo underholdes en del! Så der bliver nusset til den helt store guldmedalje, men det tager meget af ens tid!

mette11

Som Jill siger så er det 100 gange nemmere at sammenføre to hvalpe, end at sammenføre en ilder som har gået alene i et år med en hvalp eller en anden voksen ilder. Det er også nemmere at have to på en gang efter min mening, da de har utrolig meget glæde af hinanden.

Jeg havde tre ildere og fik to hvalpe i sommers. De to er fra samme kuld og de er så glade for hinanden. De leger sammen flere timer hver dag og mine "gamle" ildere har ikke samme energiniveau som de to og derfor har det virkelig været en succes at få dem sammen.

griflen

det kan jeg udmærket godt forstå, og vil også sige videre at der stærkt bliver anbefalet, at det er bedst at anskaffe sig to :)! tusind tak for jeres store hjælp!

Mvh Sandra :)