Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

døve ildere hvem har og hvilken farve

Startet af tzari, 2. Juni 2009, kl. 20:34

tzari

Hej

Er lidt nysgerrig efter hvem her på forum der har døve ildere og hvad farve de er:)

Til nybegynderne kan jeg fortælle det er de ildere med hvidt imellem ørene(sjældent albino men hænder) der typisk er døve og kan stærkt anbefales at teste din ilders hørelse hvis den er en risiko farve.

Jeg spørger fordi jeg har olesens skønne døve Blondie på desøg.
Hun er lys silver næsten dew ,aftegnene kan jeg ikke se endnu da hun stadig er for brunst gul :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg har Peanut på 3 år som er silver(næsten DEW)

Her er Peanut som 4 uger


Og sådan ser han ud nu

Lea

Jeg har to :)

Caro - Lys silver


Fluffy - Lys silver


(Sorry jeg glemte billeder)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

tzari

er du sød at lægge billeder ind af dine så vi kan se aftegnene  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla

Jeg har Dudley, som er Panda på papiret, men åbenbart egentlig er Harlekin :S

Anne

Citat fra: RockaHulla Dato  2. Juni 2009, kl. 21:48
Jeg har Dudley, som er Panda på papiret, men åbenbart egentlig er Harlekin :S

Og som også er silver  :)

RockaHulla

Citat fra: Anne Dato  3. Juni 2009, kl. 00:25
Og som også er silver  :)

Ahaa...Jeg tror sgu aldrig, jeg lærer at finde rundt i det  :fnis:

Anne

der er 5 grundfarver (nogle operer med flere, andre ser ikke sort som en farve) det er standard, albino, pastel, silver og sort.
Så er der aftegn, harlekin og panda, som du snakker om, er begge aftegn. Din ilder er altså silver harlekin.

Julie Stuhr

Jeg har Bella, som er silver.
Hun reagerer ikke på man kommer gående bag hende, som de andre ildere gør. Vi har også prøvet at klappe, råbe, ryste madskål, osv. bag hende. Hun er enten døv eller pisseligeglad :P




Amazing Ferret


RockaHulla

Citat fra: Anne Dato  3. Juni 2009, kl. 01:27
der er 5 grundfarver (nogle operer med flere, andre ser ikke sort som en farve) det er standard, albino, pastel, silver og sort.
Så er der aftegn, harlekin og panda, som du snakker om, er begge aftegn. Din ilder er altså silver harlekin.

Jamen okay da. Det vil jeg prøve at huske  :fnis: 8)

Julie Stuhr

Citat fra: Amazing Ferret Dato  3. Juni 2009, kl. 11:50
Citat fra: Julie Stuhr Dato  3. Juni 2009, kl. 08:11
Jeg har Bella, som er silver.



Sorry for OT - men gud hvor er hun smuk  :D

Tusind tak, det vil hun blive glad for at høre. Lige pt. hører hun nemlig kun for at hun er blevet for fed og skal have motion. Men hun er meget fotogen :D

Anne


Julie Stuhr

Haha, så er det derfor hun ikke er begyndt at spise sundt og motionere  :fnis:

Frikken

Undskyld for OT, men hvordan tester man om ens ilder er døv? Min Faxe kommer ikke når man kalder, han kan dog godt reagere hvis man klapper lidt i gulvet, men er lidt i tvivl. Han er desuden standard.