Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

tæge!

Startet af lille_jill, 3. Juni 2009, kl. 18:37

lille_jill

Chucky har fået en stor klam tæge bag det ene øre.
Er vant til sådan nogen fra min kat af, men nu bliver jeg altså sart fordi at den er på Chucky.
Vi var i sommerhus i weekenden, så det er nok derfra. Hev iværtfald 4 ud af min kat i lørdags.

Skal jeg bare hive den ud eller hvad? Bliver små-paranoid for sygdomme og jeg ved ikke hvad.

tzari

tag fat i den og drej den rundt ogrundt og rundt og rundt.så slipper den selv.
prop IKKE margarine på eller riv den ud så kaster den nemlig op eller efterlader hele hoved inde
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

ahh... Var også igang med at dreje, men så kom jeg i tvivl om det med hovedet. Min kat har nemlig mange buler i hoved og nakke efter sådan nogen tægehoveder.

Anne

bare hiv den ud. når vi er ude at gå tur får de lige et apr dråber frontlige i pelsen indne vi går, så dør tægerne inde de kan sætte sig fast.

tzari

hvis man RIVER bliver hoved tilbage så DREJ :P
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Katrine

enig, man skal ikke rive men dreje, lettest med en tægetang :)
Ildere: Loppen & Bamse

Amazing Ferret

Jeg har sådan en tægetang man kan købe på apoteket....og dang jeg synes tæger er ulækre. Der er ikke mange ting jeg synes er ulækre, men tæger, fy da...de stikker jo hele hovedet ind i ens krop

Anne

Citat fra: Amazing Ferret Dato  3. Juni 2009, kl. 20:11
Jeg har sådan en tægetang man kan købe på apoteket....og dang jeg synes tæger er ulækre. Der er ikke mange ting jeg synes er ulækre, men tæger, fy da...de stikker jo hele hovedet ind i ens krop
Har også en tægetang.
Og selvføgelig skal man få hovedet med hvis man kan, jeg mente også dreje når nu det skal tages så nøje havd man skriver  :X Men skulle hovedet blive siddende så er det altså ikke værre end en almindelig splint, og selv om der godt kan gå infektion i så er det ikke ofte det sker, det finder som regel ud selv. Hovedet kan i øvrigt også blive siddende hvis man drejer.

Julie

Dyb et stykke vat i sprit og bedøv tægen.. så slipper den.. bagefter kan du kigge på tægen, kaste op og løbe skrigende væk. det er nogenlunde det jeg gør.

tzari

Citat fra: Julie Dato  3. Juni 2009, kl. 22:19
Dyb et stykke vat i sprit og bedøv tægen.. så slipper den.. bagefter kan du kigge på tægen, kaste op og løbe skrigende væk. det er nogenlunde det jeg gør.
... hvis man ser bort fra tægen kaster op når den bedøves(samme historie med margarinen der kvæler den)

jeg brugte en plastik hanske da jeg skulle fjerne en tæge med hænderne engang  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Man kan også dræve de emd frontline. Så falder de ikke af, men den skulle heller ikke kaste op. Jeg tager de af med en tægefjerner (selv om det teknisk set er  skovflåeter) dræber dem med frontline bagefter, maser dem, og skyller dem ud i toilettet. Så burde de ikke komme tilbage :lol:

Julie

Citat fra: tzari Dato  3. Juni 2009, kl. 23:02
Citat fra: Julie Dato  3. Juni 2009, kl. 22:19
Dyb et stykke vat i sprit og bedøv tægen.. så slipper den.. bagefter kan du kigge på tægen, kaste op og løbe skrigende væk. det er nogenlunde det jeg gør.
... hvis man ser bort fra tægen kaster op når den bedøves(samme historie med margarinen der kvæler den)

jeg brugte en plastik hanske da jeg skulle fjerne en tæge med hænderne engang  :fnis:
som om  det ikke var nok med at JEG kaster op  -gør den lille satan også det?!

Namilla

Jeg har aldrig fjernet en tæge på ilderne, men jeg har efterhånden fjernet en god del på hundene... og jeg må tilstå at jeg bare tager fat om den med neglene og klemmer den af... hunden har ikke en eneste bule eller haft en eneste infektion pga. det...
At tægen skulle kaste op har jeg aldrig hørt? Hvad skulle der ske ved det?

Man kan jo også vælge at lade tægen sidde... den falder selv af, når den er mæt... (det sker jo at vi ikke finder alle tægerne på hunden, men så finder vi tægerne, når de selv hopper af)

lille_jill

Chucky kom tæge-fri i seng igår. Tægen fik en tur i toilettet.

Er godt nok ret plydret med det lille kræ (ikke tægen) :-$

Anne

Citat fra: Namilla Dato  4. Juni 2009, kl. 07:17
Jeg har aldrig fjernet en tæge på ilderne, men jeg har efterhånden fjernet en god del på hundene... og jeg må tilstå at jeg bare tager fat om den med neglene og klemmer den af... hunden har ikke en eneste bule eller haft en eneste infektion pga. det...
At tægen skulle kaste op har jeg aldrig hørt? Hvad skulle der ske ved det?

Man kan jo også vælge at lade tægen sidde... den falder selv af, når den er mæt... (det sker jo at vi ikke finder alle tægerne på hunden, men så finder vi tægerne, når de selv hopper af)

Vist nok at hvis den har borelia så kommer det med ud, og det er det samme der kan ske hvis den sidder for længe.