Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

forkølelse?

Startet af EANCAI, 9. Juli 2009, kl. 16:19

EANCAI

Vores firtte Cai snotter meget når han nyser, er der nogen der kender til dette, er dette tegn på forkølse?  :X

Namilla

Det kan det da helt klart være... en ilder skal da i det hele taget ikke gå og nyse... (selvfølgelig hvis de har været et støvet sted, eller haft næsen i kattegrus, men ellers ikke)...
Men det kan også være fordi det kattegrus du bruger støver for meget, at der er for mange løse hår i deres køjer/tæpper eller at han er allergisk overfor vaskepulver/skyllemiddel som tæpper og køjer er vasket i...
Du bruger ikke savsmuld eller hø vel?

EANCAI

han har ikke katte sand, men han har også været ved dyrlægen.

Namilla

Hvad har han så i bakken? Det kan jo være noget andet der støver...
Hvad sagde dyrlægen så?
Det er ikke normalt at en ilder går og nyser uden grund...

EANCAI

jamen han fik nogle piller mod en anden sygdom og en indsprøjtning. Han har spånner men det er jo når han er ude. Vi flytter også buret og ser om det hjælper.

lille_jill

Ildere skal ikke gå i spåner og savsmuld. De skal have tæpper og hængekøjer.

EANCAI

han går ikke på spånner men de er i hans kattebakke., :X

lille_jill

Nååh, undskyld. Det havde jeg ikke lige forstået.

Katrine

Citat fra: EANCAI Dato 11. Juli 2009, kl. 13:57
han går ikke på spånner men de er i hans kattebakke., :X

Men det støver jo stadigt?
Ildere: Loppen & Bamse

Namilla

Spåner er bare ikke gode... de støver alt for meget, og det kan sagtens være derfor han nyser...
Brug kattegrus (støvfrit) eller træpiller (de støver heller ikke)... køjer og tæpper bør heller ikke vaskes med skyllemiddel, da de kan komme til at nyse af det også (jeg bruger altid minirisk uden parfume til alle dyrenes ting)...
Ildere vil jo komme til at nyse, hvis den har næsen i en masse støv, så hvis den snuser rundt under sofaen fx, og der er støvet, så er det normalt at den nyser...
Hvad var det for en indsprøjtning og piller den fik? Og mod hvad?

EANCAI

han har altid snottet og nyst, også da vi brugte kattegrus og træ piller. Hans ting bliver heller ikke vasket i skyllemidler med parfume.

Namilla

Jeg synes nu stadig ikke det er nogen undskyldning for at bruge noget, som man ved kan give luftvejsproblemer... hvorfor gik I fra kattegrus og træpiller?

Julie

min far købte engang en pakke med spånner, fordi han ikke kunne finde træpiller, og troede det var ligeså godt.. for sørensen hvor nøs mine dyr over det, så det røg ud igen efter en uges tid

EANCAI

vi startede med træ, derefter kattegrus, og nu spånner men vi er lige ved at finde ud af noget :) Vi har også fundet noget godt foder så det ikke får dou mere.