Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Forstoppelse?

Startet af olesen83, 9. Juni 2009, kl. 21:57

olesen83

Hej:) Min "lille" dreng på 3 år, tror jeg måske har fået forstoppelse...
Han virker frisk og glad som altid, men han har haft meget mindre aff. end normalt de sidste 2 døgn. Der kommer dog aff. en gang imellem, men i små portioner, og til tider lidt slimet...

Er der nogen gode råd i kan give,og har i oplevet det før?

Han drikker og tisser som normalt, og har ikke ondt på nogen måde når man trykker og mærker på hans mave. Så det er umiddelbart ikke noget man kan mærke på ham... bare se på bakken...

Ps. hvis det fortsætter eller han bliver dårlig skal han selvfølgelig til dyrelægen!

SilverDragon

Hvis du er i mistanke om at han har  forstoppelse, kan du prøve at give ham noget olie, så det hele glider lidt nemmere igennem systemet.
Det kan også bare være en periode som han er inde i, hvad angår maven.
Har du skiftet foder eller andet?

tzari

du er sikker på han ikke har ædt et fremmedlegene for det kan være rimelig kritisk?

Vær obs på om han på nogenmåde får det dårligt og om der ikke er gennemgang i ham snart ellers søg dyrlæge :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

olesen83

Hey:) Kan lige opdatere at han virker som om han har det godt, leger, slås;) osv. Han har fået ren lakseolie et par gange, og der er kommet mere gennemgang, og lortene der så kommer ser mere normale ud siden i går. Så tror han er på vej til at komme sig:)