Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

brækker sig.

Startet af Bawa, 12. Maj 2009, kl. 20:00

Bawa

sheila var ude at blive vaccineret igen her i torsdags.
det gik fint. hun blev også undersøgt og fik ros for at være så sundt og i fin stand.

men siden vi kom hjem torsdag har hun brækket sig 3-4 gange (fordelt udover de sidste fem dage)
ringede til ryan (min dyrlæge) igår og han sagde jeg skulle holde godt øje med hende og ringe torsdag hvis det fortsætter ..

så var det jeg tænkte om ikke det kunne være pga. vaccinationen at hun brækker sig?
om nogen måske havde oplevet det samme?

skal så lige siges at hun er frisk og glad som altid ellers. det eneste der er galt er at hun brækker sig  :(

Bawa

Sheila brækkede sig lige igen idag  :(
Har aftalt med Ryan at vi kommer ud i morgen tidlig. Så nu må vi jo se ..

RockaHulla

Håber din pige snart bliver frisk igen!
Mht. vaccinationen og bivirkninger, så mener jeg (er dog ikke 100% sikker) at bivirkningen varer til dagen efter. Og det som regel vist plejer at være kløe og træthed, medmindre de går i anafylaktisk chok, men de skulle indtræde lige efter vaccinen.

Held og lykke!

Bawa

altså ryan siger det er normalt de brækker sig
- men kun den dag de er blevet vaccineret - eller dagen efter.
aldrig så lang tid som sheila har gjort  :'( :(

Black Diamond

Nååååå den lille put..
Jamen jeg kender selv en der har haft en ilder der fik et allerigist andfald af en vaccine..Men den fårede ud af munden eller der kom hvidt skum ud af munden på den og dens øjne flimrede.Og det var lige efter mens hun kørte hjem igen med den..Derfor tror jeg ikke det kan være det.Som RockaHulla siger så er det meget kort tid efter for at det skal være det..
Ved ikke ellers..Når man vacciner så er det jo som regl inden for føste døgn efter der skulle være noget.Så måske det er noget helt andet der er galt..Hun måske har slugt noget hun ikke kunne tåle eller hun bare har lidt ondt i maven.Jeg ved at Erika har fortalt mig at nogle ilder kaster op en gang i mellem..selv har mine aldrig kastet op.Jeg har kun set det en gang og der var det min første pige Zia der var faldet i lokkumet og fik drukket vandet.. Hun kastede op i et døgn efter.Ellers har jeg ikke..Men godt nok du taget ned til dyrlægen med hende.Det er nok også det bedste..

Bawa

nu har hun lige brækket sig igen  :(
hun sprang ud af mine arme og ind under spise bordet, hvor hun gemte sig imens hun kastede op.
det så rigtig ubehageligt ud. hun så skræmt ud. åh min stakkels lille pige altså!

tja, mig og steffen (min kæreste) har også snakket om at det måske kan være noget hun har spist ..
men så kan jeg bare ikke forstå hvorfor hun bliver ved med at gøre det? og så mange dage i træk?
måske er der noget der sidder fast? hmmm ..

jeg får sikkert ikke lukket et øje i nat af bekymring!
heldigt vi fik tid allerede 08:30  :'(

Amazing Ferret

Det kan sagtens være et fremmedlegme som sidder fast i tarmen og så skal hun sikkert opereres

Bawa

hellere det end noget hun ikke kan reddes fra  :(

RockaHulla

Giver du hende noget olie?

For det lyder lidt som en af mine ildere, men han har bare brug for olie.

Bawa

jae, de får allesammen lakseolie ..  :ja:

RockaHulla

Nå...hmm.
Håber det går godt imorgen ihvertfald :)

Bawa

så er vi kommet hjem .. ryan siger hun ser rigtig fin ud.
hun leger, æder, drikker og tager på som hun skal. så han ville ikke tage flere prøver ..
vi fik noget zoolac med hjem til hende, og det var sådan set det :P
jeg er helt vildt lettet! puha!

men som ryan også sagde, så kan det stadig godt være noget hun har slugt,
som ligger og irriterer inde i maven. men når hun ikke brækker sig mere end hun gør,
og når hun tager på som hun skal, så vil han ikke gøre så meget mere ved det nu  :ja: