Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Bule på maven

Startet af Julie Stuhr, 12. Maj 2009, kl. 20:59

Black Diamond

Ok.. jamen der er også dem mine får så..Jeg ville bare gerne finde nogle gode nogle der var som du skrev med højt fedt indhold..Har bare ikke kigget på æsken om fedt..Mine vil kun havde en slags. Til gengel kunne de æde en hel dåse på en dag hvis de fik lov. Jeg må bare tilstå at der er skukker i. Derfor giver jeg ikke så mange af gange. Jeg syndes måske også der er ret svært at finde de bløde hvis ikke der er sukker i jo..Udover det så har jeg altid hørt at de ikke må får for mange godbider også..

Julie Stuhr

Bella er heller ikke lege-typen. Hun kan spasse ud i 5 min. og så gider hun ikke mere. :nej: 
Vi må til at gå flere ture med hende.

RockaHulla

Citat fra: Black Diamond Dato 14. Maj 2009, kl. 20:49
Ok.. jamen der er også dem mine får så..Jeg ville bare gerne finde nogle gode nogle der var som du skrev med højt fedt indhold..Har bare ikke kigget på æsken om fedt..Mine vil kun havde en slags. Til gengel kunne de æde en hel dåse på en dag hvis de fik lov. Jeg må bare tilstå at der er skukker i. Derfor giver jeg ikke så mange af gange. Jeg syndes måske også der er ret svært at finde de bløde hvis ikke der er sukker i jo..Udover det så har jeg altid hørt at de ikke må får for mange godbider også..

Du kan prøve med Lakse Mønch. Hvis de kan lide laks  8)

Namilla

Problemet, hvis man giver for mange godbidder, ligger jo i, at de så ikke spiser så meget foder... for de bliver jo mætte af godbidder så... og hvis næringsværdien ikke er god i godbidderne (det er den jo sjældent, da det ikke er meningen de skal leve af dem), så kommer en stor del af deres daglige fødeindtag, faktisk til at være godbidder uden de næringsstoffer som de skal have...
Derfor er det en stor fordel at bruge en anden type foder, som godbidder, fordi man så er sikret, at de i hvert fald får noget af den næring de skal have...

EANCAI

det med godbidderne var en god ide, men lav nogle lage med den tykke og gå nogle ture med hende så hun bliver motioneret ? evt, brug nogle lege når hun skal have hendes godbidder? :)

Julie Stuhr

Lige en update, så er virker det som om Bellas fedtknude er væk :)

Nu har Sabby bare fået en knude-ting på maven, så dyrlægen må lige kigge på det når de alligevel skal steriliseres her sidst i juli.