Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hvalpe vacciner.

Startet af Bawa, 3. August 2009, kl. 15:42

Bawa

kom lige til at tænke på noget ..
når man køber en hvalp fra en avler, så er de (for det meste) vaccineret én gang inden.
nogle siger så at den først skal vaccineres igen året efter, og nogen siger tre uger efter ..

mine har selv fået tre hvalpe vacciner hver, med tre ugers mellemrum, for det er hvad jeg har fået anbefalet af vores dyrelæge.
(og jeg vil jo helst høre efter ham, og være HELT sikker på at vaccinerne virker optimalt)  :-$

men kunne være lidt rart at høre andres meninger og holdninger omkring hvalpe vacciner :D

Black Diamond

Det er sådan at når du får ilderhvalpe så får de den første vaccine via mælken fra deres mor. Den næste vaccine skal de havde når det er mellem 8 og 10 uger. Selv vil jeg give dem den når de er 10 uger.
efter det skal de ikke vaccineres igen før efter et år. Denne vaccine er tit med i prisen hos mange opdrætter. Derudover kan man jo også får chippen samtidig.
Hvalpe fra udlandet skal havde vores vaccine når det kommer til landet. Mine nye hvalpe skal havde deres på fredag. Det er fordi det er forskællige ting man vaccinere for i det forskællige lande, så vildt jeg ved. Så den vaccine kommer oven i prisen på udlanske hvalpe.

Pipvig

De har som regel den ene som de er købt med (det var Max) da han var 8 uger, de skal igen når de er 12 uger og derefter igen hvert år (det er hvad der står på kortet....) men jeg mener at der er en 3. Det finder jeg ud af når jeg skal til dyrlæge her den 7. august.

Cille

Citat fra: Black Diamond Dato  3. August 2009, kl. 15:55
Det er sådan at når du får ilderhvalpe så får de den første vaccine via mælken fra deres mor. Den næste vaccine skal de havde når det er mellem 8 og 10 uger. Selv vil jeg give dem den når de er 10 uger.
efter det skal de ikke vaccineres igen før efter et år. Denne vaccine er tit med i prisen hos mange opdrætter. Derudover kan man jo også får chippen samtidig.
Hvalpe fra udlandet skal havde vores vaccine når det kommer til landet. Mine nye hvalpe skal havde deres på fredag. Det er fordi det er forskællige ting man vaccinere for i det forskællige lande, så vildt jeg ved. Så den vaccine kommer oven i prisen på udlanske hvalpe.

Retter dig lige lidt.
Hvis man vil give dem den vac hvor de fleste dyrlæger siger ok med 1 gang,skal de være 10uger....dvs det hedder mellem 10-12uger.
Er de under 10 uger skal de have 2 -3 vac alt efter hvad dyrlæge man har

Namilla

Det kommer også an på, hvad de vaccineres med, har jeg hørt... mine er vaccineret med febrivac dist. og skulle kun vaccineres 1 gang...

Pipvig

Hov... vil det så sige at Max ikke "behøver" at blive vaccineret på torsdag?

Han blev vaccineret da han var ca 9-10 uger med Nobivac og da han var 14 uger (ca) med febrivac....

Bawa

Citat fra: Namilla Dato  3. August 2009, kl. 20:41
Det kommer også an på, hvad de vaccineres med, har jeg hørt... mine er vaccineret med febrivac dist. og skulle kun vaccineres 1 gang...
det er mine også - men de fik tre hver :) (altså ikke på én gang, hehe)

Black Diamond

Citat fra: Cille Dato  3. August 2009, kl. 19:44
Citat fra: Black Diamond Dato  3. August 2009, kl. 15:55
Det er sådan at når du får ilderhvalpe så får de den første vaccine via mælken fra deres mor. Den næste vaccine skal de havde når det er mellem 8 og 10 uger. Selv vil jeg give dem den når de er 10 uger.
efter det skal de ikke vaccineres igen før efter et år. Denne vaccine er tit med i prisen hos mange opdrætter. Derudover kan man jo også får chippen samtidig.
Hvalpe fra udlandet skal havde vores vaccine når det kommer til landet. Mine nye hvalpe skal havde deres på fredag. Det er fordi det er forskællige ting man vaccinere for i det forskællige lande, så vildt jeg ved. Så den vaccine kommer oven i prisen på udlanske hvalpe.

Retter dig lige lidt.
Hvis man vil give dem den vac hvor de fleste dyrlæger siger ok med 1 gang,skal de være 10uger....dvs det hedder mellem 10-12uger.
Er de under 10 uger skal de have 2 -3 vac alt efter hvad dyrlæge man har


Det er også rigtig cille.. Det er fordi jeg sidder og prøver at huske tilbage på mine.. men Felina var 12 uger da jeg fik hende og hun skal først vaccineres  igen nu. Men det rigtig med de 10 - 12 uger. Det var faktisk også derfor jeg skrev at jeg gjorde det når de var 10 uger. Det plejer at være der man får undersøgt hvalpe og chippet og vaccineret hvalpe før de bliver solgt vidre.
De hvalpe jeg kender der er blevet solgt som 8 ugers har ikke fået vaccine hvis jeg husker rigtig og det passer på med det hele så..