Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Underlig negl!

Startet af A_M_T >Team Unique Ferrets<, 8. Juni 2012, kl. 22:26

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg har opdaget at Lupus har sårn en negl her:


Jeg er 99% sikker på at den ikke har set sårn ud altid men den er kommet her på det sidste! Men hvordan kan de ske?
Jeg har klippet den efter bbilledet og det var intet problem! Han skal snart ha implantat og hvis den bliver ved med at vokse ud sårn så får jeg lige dyrlægen til at kigge på den selvf.

Bliver mere og mere ok med at han aldrig kommer til at lave et kuld for med den negl der og særligt kypt. i linjen så ville det være total langt ude selvom han har verdens dejligste temperament og er den nemmeste ilder jeg nogensinde har haft!

Malene

#1
Hvad er det der er galt med den, udover at den er for lang? :-$
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Barky

Jeg har oplevet fortykkede kløer på 3 af mine ildere, bare en enkelt på hver. Men det er først noget som er kommet med alderen.

Jeg klippede dem bare som de andre, no problemo.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

PiaLyng

Jiggly har dem på begge bagpoter, og mener jeg har flere der har sådan en sær negl..
Men da jeg nævnte det for en dyrelæge fik jeg bare afvide det var normalt.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Malene Dato  8. Juni 2012, kl. 22:37
Hvad er det der er galt med den, udover at den er for lang? :-$

den er alt for tyk, den er ca 3 gange så tyk som de andre negle! Og så vokser den med lynets hast i forhold til de andre!


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Barky Dato  8. Juni 2012, kl. 22:38
Jeg har oplevet fortykkede kløer på 3 af mine ildere, bare en enkelt på hver. Men det er først noget som er kommet med alderen.

Jeg klippede dem bare som de andre, no problemo.
Okay men lupus er kun lige fyldt et år! Ved du om det er en "fejl" eller kan det opstå hos alle ildere?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: PiaLyng Dato  8. Juni 2012, kl. 22:40
Jiggly har dem på begge bagpoter, og mener jeg har flere der har sådan en sær negl..
Men da jeg nævnte det for en dyrelæge fik jeg bare afvide det var normalt.

Hmm "Normalt" kan det vel aldrig blive. Men tror skam heller ikke det er noget han lider af overhovedt! For han går normalt og da jeg klippede den var der ingen reaktion. Det ser bare virkelig underligt ud.

Malene

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  8. Juni 2012, kl. 22:44
Citat fra: Malene Dato  8. Juni 2012, kl. 22:37
Hvad er det der er galt med den, udover at den er for lang? :-$

den er alt for tyk, den er ca 3 gange så tyk som de andre negle! Og så vokser den med lynets hast i forhold til de andre!

Ah ja, det kan jeg da godt se nu  :-$
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Zopad

Apollo har oss sådan en mærkelig negl på den inderste tå på bagpoten og fik den tjekket hos dyrlægen da han skulle kastreres her da han blev et år og de siger oss det Ikk er noget .. Plus han siger eller Ikk noget til den ..
Apollo & Draco <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Zopad Dato  8. Juni 2012, kl. 23:16
Apollo har oss sådan en mærkelig negl på den inderste tå på bagpoten og fik den tjekket hos dyrlægen da han skulle kastreres her da han blev et år og de siger oss det Ikk er noget .. Plus han siger eller Ikk noget til den ..

Jeg er som sådan heller ikke spor bange for om den er farlig eller genere ham for det virker der slet ikke til!
Jeg er mere på jagt efter om det skyldes en genetisk "fejl" eller om det er hendeligt uheld og i så fald om nogen vidste hvorfor de opstod. For er sikker på han ikke har haft den altid.

Men det kunne tyde på at det bare er hendeligt "uheld" siden flere har oplevet!

Anne

Jeg ville ikke bekymre mig om det :) Selvfølgelig er det fint at spørge dyrlæge, men det er jo en negl, og så længe det ikke generer ham så kan jeg ikke se hvad der skulle ske ved det.

Zopad

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  8. Juni 2012, kl. 23:29
Citat fra: Zopad Dato  8. Juni 2012, kl. 23:16
Apollo har oss sådan en mærkelig negl på den inderste tå på bagpoten og fik den tjekket hos dyrlægen da han skulle kastreres her da han blev et år og de siger oss det Ikk er noget .. Plus han siger eller Ikk noget til den ..

Jeg er som sådan heller ikke spor bange for om den er farlig eller genere ham for det virker der slet ikke til!
Jeg er mere på jagt efter om det skyldes en genetisk "fejl" eller om det er hendeligt uheld og i så fald om nogen vidste hvorfor de opstod. For er sikker på han ikke har haft den altid.

Men det kunne tyde på at det bare er hendeligt "uheld" siden flere har oplevet!

Nåh ja, kan jeg godt forstå.. Ville selvfølgelig være smart a finde årsagen til det hvis det er en defekt.. Specielt hvis der er mange der har det så det Ikk bliver avlet videre men man kan oss sige a det måske "bare" er skænhedsmæssigt det er problemet .. Så det vel lidt hvor meget man går op i det :)
Men kønt er det da Ikk ..  :nej:
Men det jo svært a finde ud a når dyrlægerne heller Ikk ved hva det opstår a..  :S
Apollo & Draco <3

Eliza

Hmm lidt sjovt, for jeg har aldrig tænk over det som noget arveligt (eller et problem). Synes jeg har set det på så mange ildere efterhånden og det har aldrig været et problem. Men synes nu de fleste har det på bagpoterne.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg synes det virker som om, at ilderne kan skalle det inderste af neglen af nogle gange. Det er fx tit det de sidder fast med, men det kan hives/hjælpes af. Hvis det så ikke falder af i lang tid, vil neglen jo komme til at se sådan ud.

Jeg har oplevet, at en negl der så sådan ud, blev normal igen efter klipning, fordi den fortykkede del kunne falde af med lidt hjælp.

Zopad: Nu er det sjældent at dyrlægerne ved alt om vores skønne ildere ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Eliza Dato  9. Juni 2012, kl. 10:22
Hmm lidt sjovt, for jeg har aldrig tænk over det som noget arveligt (eller et problem). Synes jeg har set det på så mange ildere efterhånden og det har aldrig været et problem. Men synes nu de fleste har det på bagpoterne.

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg synes det virker som om, at ilderne kan skalle det inderste af neglen af nogle gange. Det er fx tit det de sidder fast med, men det kan hives/hjælpes af. Hvis det så ikke falder af i lang tid, vil neglen jo komme til at se sådan ud.

Jeg har oplevet, at en negl der så sådan ud, blev normal igen efter klipning, fordi den fortykkede del kunne falde af med lidt hjælp.

Zopad: Nu er det sjældent at dyrlægerne ved alt om vores skønne ildere ;)

Det er sikkert heller ikke noget problem overhovedet! Jeg har bare aldrig selv set det hos nogle af vores andre dyr så derfor blev jeg lidt overrasket og ville gerne vide hvorfor.
Jeg er heller ikke bange for at det et et problem for ham for den kunne klippes uden problemer og han bevæger sig fuldstændig normalt uden tegn på ubehag.

Jeg blev som sagt bare lidt overrasket over at opdage den og da jeg ikke har oplevet det før ville jeg lige se hvad andre sagde til det! Men det virker som om det er meget alm. At de kan få sårn en negl;0)

Zopad

Citat fra: Eliza Dato  9. Juni 2012, kl. 10:22


Zopad: Nu er det sjældent at dyrlægerne ved alt om vores skønne ildere ;)

Nej desværre  :X men tænkte bare der vel burde være en a vores dyrlæger der havde haft den viden ;)
Apollo & Draco <3