Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Syg? hjælp

Startet af Bambi88, 3. Juli 2012, kl. 07:48

Bambi88

Jeg har jo Tulle som er et år. Efter vi har hentet den lille hvalpen for en uge siden så har hun bare sovet.. Men hun fik også antibiotika for 11 dager siden (sprøyte) for bettennelse i en chip hun har fået. Hun leger ikke og hun makter nesten ikke at spise.. Når hun spiser legger hun sig ned. Hun sover ca 23t i døgnet. Jeg begynner å bli rigtig bekymret for hende..Hun har ikke diarre og jeg prøver å få i hende meget vand som muligt.. Kan hun bli syg av sammenføring ? Har talt med dyrlegen og hun sa at det kunne være en blanding av sammenføring og antibiotika. Men jeg er bekymret for mit lille "barn"  Nogen der har opplevd noe lignende ? Håber nogen der ude kan hjælpe mig eller har noen erfaringer.

Anne

Detb kan godt være sammenførslen.

Jeg havde en der reagerede akkurat på samme måde når jeg fik nye ind. Prøv eventuelt at stoppe sammenførslen et par dage og se om hun ikke bliver sig selv igen.

Det er selvfølgelig vigtigt at hun spiser og ikke begynder at tabe sig og se syg ud.

Nu vil jeg selvrfølgelig ikke love at det er det, for hun kan selvfølgelig godt være syg af noget andet, men det er i hvert fald ikke et uset at en ilder kan trække sig helt ind i sig selv og blive passiv når der kommer en ny.

Bambi88

Okey da skal jeg prøve det.. Ble så bekymret for hende så har gitt hende vand med salt og sukker.. Hun virker faktisk lidt friskere nu..Men stadig veldig sløv og trætt.. Nu står hun å spiser nu.hun gikk bort til den lille og begynte at slikke og "groome" hende :)

Tusen takk for svar. <3

PiaLyng

Håber hun frisker helt op igen, og nyder den lilles selskab :D..

Bambi88

Nu har jeg altså sendt min lille tulle til dyrlægen. har krevd at de skal tage røngen og blodprøver. Hun har stadig ikke spist noget selv siden Tirsdag..
Hun har blidt meget tynd og har ikke noget energi.. Hun maktet ikke at gå 1meter før hun måtte legge sig ned.
Så jeg tror det er noget galt med hende. Jeg har madet hende med sprøjte siden tirsdag. med både vand og mad. Jeg har madet hende med "dehydrering" vand også lavet jeg kylling grød. Kogte 1 kyllinfilet også tok en jeg halv rå kyllingfilet med lidt vand og blendet det..Så jeg kunne give det med sprøjte.. Har aldrgi haft et syg ilder før så vidste ikke helt hvad jeg skulle gjøre.
Dere synd nok at jeg er lidt hønemor siden jeg har sendt hende til dyrlægen. Men jeg vil heller være sikker og jeg jeg tror i mitt hjerte at det er noget galt med hende.. Det er gjør virkelig ond i mit ilderhjerte.

Eliza

Jeg synes det lyder som det helt rigtige valgt at du har taget hende til dyrlægen. Jeg har godt nok også oplevet ildere der bliver stresset og ikke spiser så meget, sover mere og taber sig lidt ved en sammenføring, men det har slet ikke været i nærheden af det du beskriver og jeg har aldrig skulle tvangsfodre dem.

Håber dyrlægen kan finde ud af noget hurtigt så hun får det bedre stakkels pus :(

Dog synes jeg sjældent man kan se så meget på et røntgen hvis ikke der er noget helt galt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bambi88

Det var som jeg trodde. Hun er rigtig syg. Hun har tabt sig 230g siden i mandags. Så nu vejer hun lidt over 470g.
De siger hun er meget svag og at de tror hun har fået blodforgiftning.de har taget blodprøver og sendt dem til tyskland,så de får svar på dem i morgen.. har fået med mig sondemad med hjem så jeg skal prøve at made hende hver 3time.Håber og krysser alt for ar hun skal komme sig igjen.Min lille Tulle  :(

Eliza

Åh det er jeg ked af at høre :(

Men jeg forstår ikke helt de har sendt dig hjem med en ilder der skulle have blodforgiftning, for så er hun mere end dårlig og skal da have væske under huden?? Jeg troede ikke de ville kunne overleve en blodforgiftning men jeg kan sagtens tage fejl, for ville mene at din ilder så nok også allerede var død :( Har selv oplevet en ilder der havde betændelse i tarmene som gik i blodet og det gik meget meget stærk.

Har du ikke fået andet end det vådfoder til hende?

Håber hun klarer det og blodprøven viser noget andet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bambi88

Jeg reagerte på det samme som dig.. Og spurte dem om hun ikke skulle blive hos dem. Men det trengte hun ikke sa dem.
Jow jeg har også fået med noget som heder A/D mad og mere antibiotika. med masse proteiner og mineraler,vitaminer. det er mad de bruger til at fede op små valper hvis de har mistet sin mor. Dyrlægen skulle ringe mig idag når han hadde fået svar på blodprøverne.. Jeg ved ærlig talt ikke hvad som fejler hende..jeg har en følelse på at det er kraftig lungebetendelse. Jeg ved ikke hvorfor hehe men det jeg tror.. hun stresser meget når hun puster (trekker vejret) og hun puster meget.. håber bare hun bliver rask snart. jeg begynder at blive trætt. Syg ilder + en hvalp, Alene her hjemme, også arbejde nat. puha merker det på kroppen nu..

Eliza

Hvilken dyrlæge er det du bruger??

A/D kan du ikke fede en ilder op med da det ikke indeholder nok fedt. A/D er godt til en sart mave eller til at lokke i dem hvis de er meget syge men de tager ikke som sådan på af det og det er ikke godt for en ilder at leve af i længere tid.

Hvis hun har lungebetændelse vil jeg mene de kunne have set det på det røntgen der blev taget?? men de måtte vel også kunne høre det..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bambi88

Blir riktig bekymret nu når du skriver det.. Vi bruger esbjerg dyrehospital. har det helt ond med at jeg ikke kan stole på dem efter det du skriver.. Trodde de hadde styr på tingene sine.. Må bare vente til jeg får telefon idag ang blodprøvene.. har lagt maden hendes i blød så skal blendet det så jeg kan gi det med sprøjte. har du nogen forslag hvad jeg kan give hende`?

ilderhjemmet

giv hende douksop (staves), koger en kylling i usaltet vand, når den er kogt blender du kyllingen ( alt fra kyllingen skal med ) til en grød, det du ikke bruger kan nedfryses.

God bedring med hende vi krydser alt hvad der kan krydses
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

PiaLyng

Åh stakkels lille ilder :(. og stakkels dig.

Men jeg synes du skulle prøve at ringe til dyrelægen, i stedet for at vente. Nogen gange har de svarene, men "glemmer" at ringe, da de jo måske har travlt.

Bambi88

Har fåt svar nu fra lægen. Hun har en meget lav blodprocent. den er helt nede i 10. alle andre prøvene så fine ud. hun har ingen betendelse i kroppen. nyrer og lever så også dine ud. så han siger at hun måske har kræft. der går ned av bakke. og at hun måske kommer til at dø..nu ved jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre? er helt fortvivlet over det her. er det noen andre dyrlæger dere ved om som kan lidt om ildere? Han kan ikke sende mig hjem med en tulle som kan dø i mine armer... det er jeg ikke med på.. Er både sint og veldig ked af det.. Håper noen av dere kan hjæpe mig og tulle..

Nanna

Citat fra: Bambi88 Dato  6. Juli 2012, kl. 18:11
Har fåt svar nu fra lægen. Hun har en meget lav blodprocent. den er helt nede i 10. alle andre prøvene så fine ud. hun har ingen betendelse i kroppen. nyrer og lever så også dine ud. så han siger at hun måske har kræft. der går ned av bakke. og at hun måske kommer til at dø..nu ved jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre? er helt fortvivlet over det her. er det noen andre dyrlæger dere ved om som kan lidt om ildere? Han kan ikke sende mig hjem med en tulle som kan dø i mine armer... det er jeg ikke med på.. Er både sint og veldig ked af det.. Håper noen av dere kan hjæpe mig og tulle..

Hej..

Jeg er virkelig ked af at høre det.. Min første ilder døde af selvsamme grund - nemlig en lav blodprocent. Det gik meget langsomt, og han blev mere og mere træt. Dyrlægerne kunne intet sige, da der ikke var noget unormalt at se eller mærke på ham. Jeg fik taget SÅ mange prøver. Til sidst fik jeg taget en blodprøve, og de ringede og sagde den var nede på 8%, og at han ikke ville overleve weekenden - så jeg skulle have ham aflivet ASAP (det var fredag). Så jeg fik ham aflivet den dag. Han var SÅ bleg, og Lone (dyrlæge) kunne også godt se på tandkødet, ører og næse at han var bleg. Han sov og sov. Vi kom frem til, at det var rygmarvskræft, som desværre havde bredt sig.

Jeg håber ikke det er det, men det lyder meget sådan :( Dyrlægen sagde i hvert fald til mig, at da blodprocenten kun var på 8% var det kræft, og at han kun ville overleve en dag mere højest..

Det er jeg virkelig ked af :(
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna