Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Er det helt slut

Startet af katja74, 19. December 2011, kl. 09:35

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 21. December 2011, kl. 15:36
efterhånden som udstillingerne går mere og mere op i at begrænse smitte, så vil jeg mene at risikoen ved et træf er laaangt større. ECE smitter jo ved kropsvæsker og dem er der trods alt rigtig mange af når dyr til træf er samlet :)

hvis det var de samme dyr man mødtes med hver gang så ville problemet jo ikke være så stort, men der kommer jo tit nogle der også har mødtes med andre, som igen har mødt andre osv..

ECE forsvinder da ikke bare fra den ene dag til den anden, men det er jo ikke noget vi ser konstant i udbrud. Mener det er omkring 6år siden (måske 7 nu) at de havde det i sverige sidst (nok også dk). Men jo mere påpasselige vi er jo hurtigere forsvinder smitten da den jo kun smitter i en periode.

Jeg tror selvom man er påpasselig så vil der stadig komme noget kontakt på udstillinger eks. via, toiletter, ude arealer osv. men ja det bliver da begrænset væsentligt ved de forholdsregler der bliver taget. Synes bare det er lidt ærgeligt at "bure" sine dyr inde hvis de nyder at være sammen med andre bæster :) Hvordan kan det være det kun smitter i en periode? Synes jeg ikke jeg har læst om

Amazing Ferret

Var der ikke et udbrud i Sverige for 2-3 år siden hvor Sara bla var ramt?

Jeg er en af dem som mener der ikke har været et udbrud af ECE i Danmark, men bare en gang mavevirusser. Mange af mine havde dårlig mave, men min dyrlæge var sikker på det ikke var ECE da en alm gang pencilin fik dem på højkant igen og efterfølgende har der intet været. Hvis det var ECE tror jeg bestemt min dyr ville have været hårdere ramt end de var

Og hvis det rent faktisk var ECE der har været her, jamen burde man så ikke have aflyst udstillingerne for at være sikre på at det ikke blev spredt?

katja74

Personligt er jeg i vildrede, for hvor "hysterisk" jeg skal være med mine dyr møder andre  :S :S

Men findes der ikke en liste.... med punkter man skal være opmærksom på, ting der kan indikerer ens dyr er syg??

Kan man ikke lave en aftale/regel om, at dyr med dårlig mave IKKE må medbringes til træf??

Og der ved mindste risikoen lidt....
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. December 2011, kl. 15:56
Var der ikke et udbrud i Sverige for 2-3 år siden hvor Sara bla var ramt?

Jeg er en af dem som mener der ikke har været et udbrud af ECE i Danmark, men bare en gang mavevirusser. Mange af mine havde dårlig mave, men min dyrlæge var sikker på det ikke var ECE da en alm gang pencilin fik dem på højkant igen og efterfølgende har der intet været. Hvis det var ECE tror jeg bestemt min dyr ville have været hårdere ramt end de var

Og hvis det rent faktisk var ECE der har været her, jamen burde man så ikke have aflyst udstillingerne for at være sikre på at det ikke blev spredt?


Jeg mener altså at charlotte havde ECE i år! En rigtig slem omgang endda! Et af hendes dyr var så hårdt ramt at den var tæt på død , hvis den faktisk ikke endte med aflivning!
Jeg vil ikke hænges op på det, men jeg mener helt bestemt at det var det!!! Det var i hvert fald en frygtelig omgang hun havde!!

Jeg tror helt sikkert det ramte DK, der er jo os kommet dyr til DK fra Sverige!

Dyrenørden

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. December 2011, kl. 15:56
Var der ikke et udbrud i Sverige for 2-3 år siden hvor Sara bla var ramt?

Jeg er en af dem som mener der ikke har været et udbrud af ECE i Danmark, men bare en gang mavevirusser. Mange af mine havde dårlig mave, men min dyrlæge var sikker på det ikke var ECE da en alm gang pencilin fik dem på højkant igen og efterfølgende har der intet været. Hvis det var ECE tror jeg bestemt min dyr ville have været hårdere ramt end de var

Og hvis det rent faktisk var ECE der har været her, jamen burde man så ikke have aflyst udstillingerne for at være sikre på at det ikke blev spredt?

Nu jeg jo stadig lidt ny i denne verden men jeg har ikke set et dyr med ECE eller rigtig hørt om nogen der har haft det. Men synes tit der bliver råbt ulven kommer i forhold til sygdom ved dyr og for den sags skyld også mennesker så jeg ved stadig ikke helt hvor jeg står.

KittAnderson

Der er ikke fællestoilet til ilderne på udstilling, og man må da gå ud fra af folkene vasker deres hænder efter de har været på toilettet.
Der er heller ikke ude-arealer. Ens egne dyr er i samme bur/løbegård med dem selv, og derfor adskildt fra andre dyr, netop pga. smittefaren.
Man må selvfølgelig selvom man lader sine dyr hilse på andres, men alle fraråder det...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Dyrenørden

Citat fra: KittAnderson Dato 21. December 2011, kl. 16:33
Der er ikke fællestoilet til ilderne på udstilling, og man må da gå ud fra af folkene vasker deres hænder efter de har været på toilettet.
Der er heller ikke ude-arealer. Ens egne dyr er i samme bur/løbegård med dem selv, og derfor adskildt fra andre dyr, netop pga. smittefaren.
Man må selvfølgelig selvom man lader sine dyr hilse på andres, men alle fraråder det...

Nu tænker jeg på hvis man sidder med sin ilder går på toilet tager i håndtaget osv. der bærer man jo nok også nogen bakterier med rundt. hehe. ville være lidt klamt hvis alle dyr skulle bruge samme bakke ;) Tænker på mange tager sine dyr udenfor for at gå lidt med dem og sådan så går man jo nok samme sted som andre også

Minority ferrets

Citat fra: Dyrenørden Dato 21. December 2011, kl. 16:45
Citat fra: KittAnderson Dato 21. December 2011, kl. 16:33
Der er ikke fællestoilet til ilderne på udstilling, og man må da gå ud fra af folkene vasker deres hænder efter de har været på toilettet.
Der er heller ikke ude-arealer. Ens egne dyr er i samme bur/løbegård med dem selv, og derfor adskildt fra andre dyr, netop pga. smittefaren.
Man må selvfølgelig selvom man lader sine dyr hilse på andres, men alle fraråder det...

Nu tænker jeg på hvis man sidder med sin ilder går på toilet tager i håndtaget osv. der bærer man jo nok også nogen bakterier med rundt. hehe. ville være lidt klamt hvis alle dyr skulle bruge samme bakke ;) Tænker på mange tager sine dyr udenfor for at gå lidt med dem og sådan så går man jo nok samme sted som andre også

Det bliver jo også frarådet, men jeg kan personligt ikke holde ud at mine dyr skal sidde så længe i en løbegård eller et bur :) så de kommer ud. Jeg tager min dyr med ud og de har været mange forskellige steder - det er sgu da godt der ikke er flere ildere i DK for så kunne vi jo ikke engang lufte dem mere. Det er jo helt sikkert en ting som mine elsker!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

rikki

För ett år sedan fick iallafall jag hem magsjukan. Det slutade med två döda illrar:(
Jag tror säkerligen att många fall som kallas "dålig mage" i Danmark har varit ECE.
Det var flera illrar som dog i Sverige i ECE förra året, och några hade träffat illrar från både
Danmark och Norge innan.

Jag var en sådan person som gick på varenda träff jag kunde. Mina illrar och jag älskade
träffar. Men nu vågar jag inte mer.
Förra året var fruktansvärt och mina illrar har inte fått träffa andras illrar på ett år nu.
Både för min och andras skull.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Minority ferrets

Læste lige mit indlæg igen og det var ikke ment så voldsomt som det lyder hehe... Jeg mener bare at det er godt det ikke er så stor en del der har ildere som hunde for så kunne vi jo ikke lufte dem!!
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Dyrenørden

Okay ja jeg vil også helst lige ud og lufte dyrene det er længe at være i et bur.

KittAnderson

mine dyr sover altid bare, hvis de er luftet inden vi kører. Så jeg synes ikke der er behov for at de skal luftes.
Hellere de ikke kommer ud i af bur/løbegård en hel dag, ind de bliver udsat for unødig smitte hos dyr jeg ikke kender...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg sys Heller ikke at det er nødvendigt for mine at komme ud! Ikke når de er i løbegården for der har de masser af plads til at lege i løbet af dagen, og som regel er mine simpelthen så trætte efter en to timer at de alligevel bare ligger og snorker!
Men altså smitte kan jo os være luftbåren og til julefrittevitten oplevede jeg en del gæster der bare gik og stak fingrene ind fra bur til bur og så ryger evt. Smitte hurtigt rundt!

Eliza

Citat fra: Dyrenørden Dato 21. December 2011, kl. 16:45
Citat fra: KittAnderson Dato 21. December 2011, kl. 16:33
Der er ikke fællestoilet til ilderne på udstilling, og man må da gå ud fra af folkene vasker deres hænder efter de har været på toilettet.
Der er heller ikke ude-arealer. Ens egne dyr er i samme bur/løbegård med dem selv, og derfor adskildt fra andre dyr, netop pga. smittefaren.
Man må selvfølgelig selvom man lader sine dyr hilse på andres, men alle fraråder det...

Nu tænker jeg på hvis man sidder med sin ilder går på toilet tager i håndtaget osv. der bærer man jo nok også nogen bakterier med rundt. hehe. ville være lidt klamt hvis alle dyr skulle bruge samme bakke ;) Tænker på mange tager sine dyr udenfor for at gå lidt med dem og sådan så går man jo nok samme sted som andre også

Nu er det jo god hygiejne at man vasker hænder efter et toiletbesøg og hvis man vil undgå smitte så bruger man albuen eller et stykke papir til at åbne døren med bagefter ;)
Ud over det så spritter jeg oftest hænder INDEN jeg tager mine dyr op ;)

Selvfølgelig kan man ikke undgå smitte 100% men i forhold til et træf er det minimalt..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Citat fra: Eliza Dato 22. December 2011, kl. 21:17
Citat fra: Dyrenørden Dato 21. December 2011, kl. 16:45
Citat fra: KittAnderson Dato 21. December 2011, kl. 16:33
Der er ikke fællestoilet til ilderne på udstilling, og man må da gå ud fra af folkene vasker deres hænder efter de har været på toilettet.
Der er heller ikke ude-arealer. Ens egne dyr er i samme bur/løbegård med dem selv, og derfor adskildt fra andre dyr, netop pga. smittefaren.
Man må selvfølgelig selvom man lader sine dyr hilse på andres, men alle fraråder det...

Nu tænker jeg på hvis man sidder med sin ilder går på toilet tager i håndtaget osv. der bærer man jo nok også nogen bakterier med rundt. hehe. ville være lidt klamt hvis alle dyr skulle bruge samme bakke ;) Tænker på mange tager sine dyr udenfor for at gå lidt med dem og sådan så går man jo nok samme sted som andre også

Nu er det jo god hygiejne at man vasker hænder efter et toiletbesøg og hvis man vil undgå smitte så bruger man albuen eller et stykke papir til at åbne døren med bagefter ;)
Ud over det så spritter jeg oftest hænder INDEN jeg tager mine dyr op ;)

Selvfølgelig kan man ikke undgå smitte 100% men i forhold til et træf er det minimalt..

Jeg gør det samme med at bruge papir til at slukke vandhane og tage dør med efter. For man tænder jo vandhanen med "beskidte" hænder og rører ved den igen bagefter ;)