Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hjælp! Hvor kommer det sår fra?

Startet af Mewz, 2. September 2012, kl. 15:21

Mewz

Jeg har lige opdaget et stort sår på Julius' bagben - som må være noget tid gammelt. Han har ikke været i nærheden af andre dyr, skarpe sager eller andet - så jeg kan simpelthen ikke forstå, hvor det kommer fra. Kan ikke forestille mig, at han selv har gnavet det.  :(
Det væsker ikke og han halter ikke på benet, men er heller ikke glad for at få kigget nærmere på det.
Adfærdsmæssigt ligner han sig selv. Jeg synes dog måske, han sover noget mere, end han plejer for tiden. Og så har han fedthale.

Jeg er lige flyttet og har ikke en gang fundet en dyrlæge nær Århus endnu, så jeg er helt panisk. Hvor kan det dog komme fra - kan nogen genkende det? Og skal det bare undersøges ASAP - som i på Dyrehospitalet?







Håber, I kan hjælpe. Jeg er helt bange. :(
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Sølvsten

Kan han have siddet fast i låget af et bur?

Mewz

^ Nej, det tror jeg bestemt ikke. :(
Han har for det meste bare løbet rundt i sofaen og sovet i vasketøjskurven de sidste par dage. Intet vildt.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Anne

#3
Jeg tror ikke der er nogen grund til panik, for det ser jo ikke ud til at være akut.

Jeg ville nok lige i første omgang rense det i klorhexidin et par dage, og så se om det ikke heler pænt. HVis det ikke lige heler af sig selv eller bliver pænere ret hurtigt, så synes jeg klart du skal tage til dyrlægen. Det synes jeg også du skal hvis han har flere sår rundt omkring eller hvis der er noget der tyder på at det ikke virker normalt eller bliver værre.

Jeg kan forestille mig at hvis det ligner et almindeligt sår, ville en dyrlæge alligevel anbefale at du renser det og ser om det heler, før man tager prøver af det eller prøver med antibiotika mv, men selvfølgelig, hvis du har en dårlig mavefornemmelse, så hellere afsted en gang for meget end en gang for lidt.

Jeg har så også lidt svært ved at se på billedet om det bare er almindelige sårskorper, eller om det kan ligne noget svamp eller lignende.

Shamua

#4
Hvis du vil til dyrlæge synes jeg du skal ringe til Galten dyreklinik, og spørge efter Ryan, eller bruge dem i Randers :) Dem brugte jeg da jeg boede i Århus og bruger dem stadig.

Håber du finder ud af hvad det er :)

Vh. Marianne

Mewz

Tak for jeres svar! Jeg synes, det ligner sårskorper. Nu har jeg renset det, hvilket han tog meget pænt. Så må vi se, om det heler.

Tak for anbefalingen af Galten Dyreklinik. Det ville være rart ikke at skulle længere væk! :-)
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

lille_jill


Mewz

#7
Vi rensede såret dagligt, til der kom ordentlig skorpe på - og nu er det heldigvis long gone og han har været til dyrlægen med udmærkelser efterfølgende. :)

Tak for jeres hjlæp.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!